~ CHAPTER 25 ~

1.4K 51 2
                                    

Hizzwan melihat Hazzwan dan Elyssa sedang seronok berposing di depan kamera. Macam - macam gaya mereka lakukan mengikut kehendak jurukamera. Hizzwan tersenyum nakal. Hizzwan berjalan naik ke atas pentas yang dihiasi dengan pelamin yang bewarna putih mutiara itu. Hizzwan mendekati jurukamera tersebut sebelum membisikkan sesuatu di telinga jurukamera itu.

Hazzwan hanya melihat Hizzwan melekukan kerjanya. Entah apa yang dibisikkan kepada jurukamera itu. Hizzwan menoleh ke arah Hazzwan yang sedang melihatnya. Hizzwan menghadiahkan senyuman yang manis kepada abang dan kakak iparnya. Tiba - tiba senyuman nakal terukir kembali.

Jurukamera itu memberikan kameranya kepada Hizzwan. Kamera bertukar tangan. Hizzwan memandang Hazzwan sekilas.

" okey, ready. One.." Hizzwan berhenti bersuara apabila Hazzwan menegurnya.

" ehh jap..jap. Apa hal kau yang kena snap gambar kita orang? Mana pergi cameramen tu? " tanya Hazzwan. Hizzwan tersenyum apabila mendengar pertanyaan Hazzwan. Hizzwan menundukkan kepalanya lalu diangkat semula.

" cameramen tu dia pergi toilet sekejap. Dia suruh aku ganti. Ehh, banyak cekadak pulak kau nih. Cepat lah posing " arah Hizzwan lalu mendekatkan kamera itu dengan mata kanannya.

" aku nak posing macam mana nih? " tanya Hazzwan dengan dahi yang berkerut.

" up to you " kata Hizzwan sepatah. Hazzwan dan Elyssa hanya berposing sesuka hati sahaja. Hazzwan hanya berdiri tegak di sebelah Elyssa.

" posing tu elok - elok sikit. Nanti anak kau orang juga nak usha! Jangan lurus sangat!!  Hahahaha..!! " Hizzwan melepaskan tawanya apabila melihat gambar yang diambil. Kayu.

" aduhhh... Kayu lah kau orang nih!! " kata Hizzwan sebelum berjalan mendekati Hazzwan Elyssa.

" sini aku tunjuk. Nah, kau pergi ambil gambar kita orang " kata Hizzwan lalu memberikan kamera kepada kembarnya. Melopong Hazzwan dibuatnya.

" seriusly? " tanya Hazzwan tidak percaya. Aku yang kahwin ke dia? Bini aku tuh. Agak lah.

" apahal hari ni kau blurr sangat? Wake up, bro" Hizzwan menepuk bahu abangnya lembut.

" bini aku tuu... " meleret sahaja ayat Hazzwan. Wajah yang penuh cemburu ditayang. Elyssa hanya menahan ketawa melihat suaminya yang sedang cemburu itu.

" yer, aku tahu. Tak hingin lah aku. Aku nak tunjuk jer. Dah pergi snap gambar aku dengan bini aku " usik Hizzwan.

" Hizzwan!! " suara si abang naik satu oktaf. Kaki dihentak - hentak. Geram.

" apa? " tanya Hizzwan pura - pura tidak faham.

" bini aku lah!! " marah Hazzwan lagi.

" yerlah, yerlah bini aku " usik Hizzwan lagi.

" Hizzwan!! Kau nih, teringin nak kena campak dalam kawah gulai ayam dekat belakang tu ker? " tanya Hazzwan. Sabar Azz.. Sabar.. Adik kau tu.. Hizzwan tersenyum lebar seperti kerang busuk. Walaupun majlis ini diadakan di US, tradisi orang Melayu masih diamalkan oleh keluarga ini.

" biy, dah lah tu.. " kata Elyssa untuk leraikan pergaduhan antara adik - beradik kembar ini. Elyssa menarik lengan Hazzwan lembut. 

" what? Baby? " tanya Hizzwan sedikit terkejut dengan panggilan yang dipanggil oleh kak iparnya.

" yes " balas Hazzwan sepatah sebelum memeluk pinggang isterinya. Hizzwan hanya memandang memyampah.

" baby apa sebesar alam macam nih? Aku tengok kau pon confuse mana bapak orang utan dengan kau. Baby.. hahahahaha.. " Hazzwan hanya melihat adiknya yang seronok ketawakan dia dan isteri. Dia tak kahwin, dia tahu apa?

I LOVE YOU SENGET [SU]Where stories live. Discover now