~CHAPTER 60~

1.6K 63 2
                                    

Syafiqha mencelikka matanya apabila cahaya matahari mula menyapa mata. Tangan kiri diletakkan di ruang tempat yang Hizzwan tidur.

Kosong

Lantas dia menoleh ke kanan. Mana Hizzwan?

Kemudian di mengambil telefon di sebelah lantas aplikasi Whatsapp dibuka. Ikon suaminya dibuka.

Syafiqha
Awak dekat mana?

Hampir 20 minit dia tunggu. Dalam masa 20 minit itu dia sempat membersihkam dirinya.

Meseg nya hanya ada satu tick. Yaa, Hizzwan seorang yang susah reply meseg. Online pun sehari dua hingga tiga kali. Selebihnya dia online di Pubg, Free Fire, Instagram dan seangkatan dengannya. Wajib lah setiap malam sebelum tidur, Syafiqha akan mendengar bunyi tembakan dari telefon suaminya.

Syafiqha keluar dari.kamarnya dan menuju ke ruang tamu untuk menghabiskan masa mengacau anak saudaranya itu.

**********

Apabila jam berginjak ke angka 12 terdengar bunyi injen kereta di luar rumah. Syafiqha berjalan ke pintu dan membukanya. Terlihat Hizzwan dan Syahril baru keluar kereta. Riak wajah mereka sangat gembira.

"Ni pergi mana ni?" tanya Syafiqha kepada Hizzwan. Hizzwan menjeling Syahril yang sudah masuk ke dalam rumah.

"Pergi usha awek dekat mall tu" jawab Hizzwan selamba sebelum melangkah masuk ke dalam rumah dan membiarkan Syafiqha terpinga-pinga di hadapan pintu.

Syafiqha terus mengehar langkah Hizzwan yang semakin menjaug ke ruang dapur. Eh? Dapur? Apa dia buat? Baru pukul 12 kot?

Terlihat Hizzwan sedang membuka pintu peti ais. Syafiqha terus menyergah Hizzwan.

"Haa?! Buat apa tu?! Tak puasa!" sergah Syafiqha membuatkan bahu Hizzwan terhinjut. Baru dia tersedar bahawa hari ialah hari yang diwajibkan berpuasa. Dia beristighfar di dalam hati. Lantas Hizzwan mengurut dadanya. Anjat Boboi!

"Astarfirullahalazim. Ya Allah, andai iman aku tidak sekuat iman orang lain. Kau kuatkan lah imanku supaya aku tidak lakukan perkara yang boleh memudaratkan isteri aku. Amin" doa Hizzwan sambil menadah tangan. Lantas dia memegang ubun-ubun Syafiqha sebelum dia melakukan starlight di dahi isterinya itu.

Pap!

"Haa, kena dah dengan aku" gumam Hizzwan geram.

"Adui, sakit lah. Sampai hati awak starlight dahi saya" rajuk Syafiqha. Hizzwan hanya menjeling isterinya itu.

"Sampai hati boleh lagi. Sampai kaki tak pecah muka kau?" balas Hizzwan bengang.

"Dahi kau tu luas sangat. Kalau aku buat ungkapan algebra dekat dahi kau pun lepas" sambung Hizzwan lagi. Suka sangat menyakat Syafiqha. Syafiqha mendengus.

"Awak keluar pergi mana tadi?" tanya Syafiqha.

"Adalah" balas Hizzwan.

"Awak pergi usha awek eh? Daripada usha awek baik usha isteri dekat rumah ni. Pahala pun dapat. Usha awek dapat apa?" tanya Syafiqha. Hizzwan melepaskan ketawanya.

"Dapat lah bagi madu dekat kau. HAHAHA!!" jawab Hizzwan lalu melepaskan tawanya lagi apabila melihat Syafiqha yang mencebik dan menyilang kedua tangannya ke dada.

"Wah, angan-angan tinggi eh? Stop dreaming Tengku Hizzwan" sampuk Syafiqha beserta dengan amaran. Hizzwan menayang awajah selamba.

"Why not? Untung apa. Kau untung aku pun untung" balas Hizzwan.

"Apa yang untung?" tanya Syafiqha pelik. Untung dapat madu?

"Aku untung lah dah dapat bini kan? Kau untung sebab nanti kau boleg relaks. Tak payah buat kerja rumah. Kau pun dapat pahala juga sebab kau mengeratkan hubungan sillaturrahim sesama madu" jawapan Hizzwan membuatkan Syafiqha mendengus dan menghentak-hentakkan kakinya ke lantai. Geram.

I LOVE YOU SENGET [SU]Where stories live. Discover now