~ CHAPTER 6 ~

2K 78 2
                                    

" Aarrgghh !! Tak guna punya jantan !! Aku dah tolong hantarkan adik kau !! Bukannya nak say thank you !! Lagi disepaknye muka aku !! Haih, Phone pon time ni lah ada orang nak call " marah Hizzwan di dalam kereta lalu tangannya menepuk - nepuk stareng kereta yang tidak bersalah itu. Earphonenya disumbatkan ke dalam telinga. Hizzwan menoleh ke skrin telafon untuk melihat siapa gerangan yang membuat panggilan. 'UNKNOWN' yang terpapar di skrin telefonnya. Hizzwan terus menjawab panggilan.

" Hello " sapa Hizzwan.

" Hello. Hizzwan, saya minta maaf dengan kelakuan abang saya. Saya sangat terkejut dengan tindakan dia " jawab orang yang membuat panggilan.

" Eehh, minta maaf ? Sapa ni ? Wrong number kot " tanya Hizzwan.

" Tak dek nak wrong wrong. Ni Hizzwan kan ? Ni saya, Fiqha " terang Fiqha.

" Ouh, call me back. Saya tengah drive " balas Hizzwan. Hizzwan terus matikan panggilan. Buang masa dia saja. Hizzwan teruskan pemanduannya ke McD drive truth.

" Saya nak Oreo McFlurry, dua. Big Mac Burger and Spicy Chicken McDeluxe " pesan Hizzwan. Orang cakap, kalau nak bagi hilang strees kena makan. Hizzwan memandu keretanya ke kaunter di depan.

" Berapa sem.... " ayat Hizzwan tergantung apabila pekerja perempuan di situ menjerit.

" aaaarrrrggghhhh !!!!! "

" Hizzwan !!!! "

" park tepi, park tepi !!! " jerit peketja di situ. Hizzwan menutup telinganya dengan kedua tapak tangan.

" wow, wow... Chill lah. Jangan aahh jerit. Meh burger tuh. Nak balik nih. Cepat lah " kata Hizzwan.

" Ala, selfie lah dulu. Kejap, kejap " kata seorang pekerja itu lalu mencapai telefonnya di dalam kocek seluar.

" Yelah " balas Hizzwan sepatah. Penat juga melayan kerenah peminatnya. Hizzwan memandang kamera dan senyum.

" Ok cun ! Hizzwan, bila nak luangkan masa dengan fans ? " tanya seorang pekerja itu.

" Nanti - nanti lah. Meh la burger tu " balas Hizzwan. Jarinya menunjuk ke arah burger yang dipegang oleh pekerja itu.

" sebut I love you dulu " kata pekerja itu.

" ala, bagi burger tu dulu " balas Hizzwan.

" sebut dulu " balas semua pekerja yang ada di situ.

" I love you !!! " jerit Hizzwan. Pekerja itu memberi set yang telah di minta Hizzwan. Hizzwan pula menghulur not 50 dan mengambil bakinya.

" I love you too " balas semua peminatnya. Hizzwan mengukir senyuman yang ikhlas.

" Haih, nak manja dengan fans pon susah " gumam pekerja itu. Yang lain hanya mengangguk setuju.

" Yelah. Nanti kita buat lah apa - apa aktiviti, Okey ? " balas Hizzwan.p Dia terus memandu pulang ke rumah.

Setelelah sampai di rumah, Hizzwan terus masuk ke dalam rumah dengan riak muka yang dingin. Hizzwan terus merampas alat kawalan jauh dari tangan Heliza. Hizzwan duduk di atas sofa, jari pula menekan alat kawalan jauh untuk menukar siaran. Kotak burger Spicy Chicken McDeluxe dibuka dengan perlahan. Heliza hanya melihat kerenah adiknya itu.

" Kat adik je ke ? Angah punya tak ade ? Nak jugak " tanya Heliza. Hizzwan memuncungkan mulutnya ke arah kotak Big Mac Burger dan ais-krim yang dibelinya tadi. Heliza terus tersenyum dan mengambil burger itu.

" Thank you " ucap Heliza. Hizzwan hanya menganggukkan kepalanya.

" ehh, Pak cik jemput kita ke rumah dia. Ada makan - makan sikit malam ni. Kalau angah nak pergi, angah pergi lah. Drive kereta adik tu. Adik malas nak pergi " terang Hizzwan lalu Oreo McFlurry di sumbat ke dalam mulutnya. Matanya masih menumpu kepada rancangan The Good Tallen.

" Eehh, mana boleh macam tu. Angah nak adik ikut jugak pergi rumah Pak cik. Now adik pergi naik. Bersiap. Pakai baju yang angah gantung dalam almari tu. Jom teman angah pergi beli barang dapur dan shopping sikit. Angah tegok tak ada apa pon kat daput. Maggie cup banyak " arah Heliza kepada Hizzwan.

" Aahh, sakit perut lah pulak. Angah pergi la seorang " tipu Hizzwan. Badannya dibaringkan di atas sofa.

" Adik, tak payah nak cover lah. Melantak burger Mcd pon sakit perut lagi ?  Dah naik atas. Tukar baju sekarang " arah Heliza lagi.

" Baiklah " balas Hizzwan sepatah meniru gelagat anak buahya. Pelahan kakinya melangkah naik ke biliknya. Hizzwan bersihkan diri lalu mengambil baju kemeja berlengan pendek Polo warna drak grey dengan Skinny Fit Chocolate Jean yang disuruh Heliza dan dipakai. Hizzwan membetulkan sedikit rambutnya dan melangkah turun ke ruang tamu.

" Kenapa angah suruh adik pakai baju ni ? " tanya Hizzwan apabila terlihat kakaknya sedang berdiri melihatnya.

" Saja. Dah jom. Masuk kereta. Angah nak kunci pintu " arah Heliza. Hizzwan melangkag keluar dan masuk ke dalam kereta. Hizzwan memghidupkan injen kereta dan mengundur keluar dari garaj.

" kita ke Aman Mall, okey ? Adik masuk highway terus tau " pesan Heliza setelah melangkah masuk ke dalam kereta.

" What ? Aman Mall ? Ape, angah ingat dekat ? " tanya Hizzwan. Dia sedikit terkejut dengan keyataan kakanya.

" Dekat je. Lebih kurang dari Taiping nak ke Mydin Parit Buntar je " jawab Heliza selamba. Hizzwan memulakan pemanduanya. Hizzwan menggelengkan kepalanya. Nasib dapat kakak macam ni.

" Ye lah, dekat je. Dekat lah, sebab adik yang kena drive. Angah duduk sebelah je " kata Hizzwan. Aku terima dengan hati yang redha bisik hati Hizzwan. Heliza hanya memberikan seyuman seperti kerang busuk. Hizzwan terus menggunakan jalan lebuh raya dan akan masuk ke tol Alor Setar utara.

Setelah setengah jam memandu, Hizzwan dan Heliza berjalan beriringan masuk ke dalam. Heliza merangkul lengan Hizzwan. Mereka masuk ke dalam PDI untuk membeli baju.

" Adik, ni sesuai tak ? " tanya Heliza. Hizzwan pula sedang berpeluk tubuh di sebelahnya.

" Angah, cepat angah pilih. Cepat kita balik " balas Hizzwan. Malas melayan kerenah kakaknya.

" Iisshh, bosan lah hidup adik ni. Tak bosan eehh kalau tak shopping ? " tanya Heliza kembali. Hidup Heliza tidak lengkap jika dia tidak keluar membeli belah.

" Tak mati pon angah, kalau tak shopping. Buang masa je. Baik duduk rumah. Lapar baru keluar " balas Hizzwan. Heliza pergi membayar. Kemudia mereka pergi ke F.O.S, Al-Ikhsan, BONIA dan sebagainya. Sementara menunggu Heliza memilih barangnya, Hizzwan keluar pergi ke Sturbuck untuk basahkan tekak.

" Mana lah Hizzwan ni ? Tadi duduk elok dekat sini. Toleh sekali lagi. Hilang " gumam Heliza perlahan. Heliza berjalan mencari adiknya.

" Heliza ? " tanya seorang lelaki dari belakang.

" Yes. You ? " tanya Heliza pula. Macam kenal. Tapi siapa eehh ? Kata hati Heliza.

" ouh. I, Faiq. Seorang ke ? Jom lah lepak dengan I dulu " sapa Faiq. Tah dari mana datang. Tetiba ajak lepak. Hangguk dia hati Heliza berkata.

" I datang dengan... " matanya melilau mencari Hizzwan. Akhirnya Heliza ternampak Hizzwan sedang datang ke arahnya dengan tangannya penuh dengan beg membeli belah.

" Yaa, I datang dengan boyfriend I. Tu dia datang " kata Heliza mengelak dari Faiq. Heliza membari insyarat mata kepada Hizzwan. Hizzwan mengangguk faham.

" Assalamualaikum " salam diberikan kepada mereka. Hizzwan menghulurkan tangannya ke arah Faiq untuk bersalam. Faiq membalas dengan senyuman. Ehh, macam kenal je laki ni. Ouh yaa, Sir Faiq. Ya Allah, hari ni aku dah jumpa dua orang leturer aku guman Hizzwan perlahan di dalam hatinya. Heliza terus merangkul lengan Hizzwan.

" Ok, Faiq. Nice to meet you. See you again. Jom, sayang. Kita pergi makan. I lapar " rengek Heliza. Merah padam muka adiknya menahan malu. Sapa tak malu, panggil depan penyarah kot. Hizzwan memberikan senyuman dan terus mengikut Heliza. Mereka berjalan keluar dari Aman Mall itu. Hizzwan membuka but kereta dan meletakkan barang - barang Heliza ke dalam. Apa yang di beli entah. Hizzwan masuk ke dalam kereta dan memandu pulang.

I LOVE YOU SENGET [SU]Where stories live. Discover now