~ CHAPTER 32 ~

1.2K 43 0
                                    

International Airport, Toronto

Hizzwan yang duduk dihadapan Imran hanya mampu menatap skrin telefon sambil menyuap kentang goreng McD ke dalam mulut satu persatu. Kang tercekek, mati pulak.

Memandangkan penerbangan dilewatkan sedikit, mereka membuat keputusan untuk penuhkan perut di McDonal di dalam airport itu. Imran memandang Hizzwan. Lama betul tidak lepak dengan kawan lamanya itu. Dia tersenyum apabila teringatkan kali terakhir dia bersama Hizzwan 10 tahun lalu.

"Kau dah kenapa? Tersenyum - senyum?" tanya Hizzwan apabila tersedar bahawa Imra sedang melihatnya dengan satu senyuman yang terukir. Manis. Nakal.

"aku teringat waktu kita 12 tahun tu. Hari last kau dengan aku main sebelum kau pindah Malaysia. Hahahaha++!! Kelakar dowh!" beritahu Imran sambil menahan ketawa. Apabila ayatnya sudah habis, dia melepaskan ketawa kuat. Hizzwan tersentak apabila Imran melepaskan ketawa. Apasal dowh dia ni? Macam langsuir gelak sebab pocong ligan puntianak lepas tu pocong tersungkur dan kepalanya mendarat di atas tahi kucing yang masih fresh! Okey, hambar. Yer, aku tahu lah hambar. Haduuhh

"kau lah. Tetiba nangis. Fikir comel ke? Dengan... Iiieee.. Dengan dahi bekerut, hingus meleleh, air liur meleleh, mulut lebar. Buruk siot!" kata Hizzwan membuatkan Imran tidak berhenti ketawa. Aduhh, kalau girlfriend aku tahu ni. Mampus aku kena bahan.

"Hahaha! Dah lah. Aduh kau ni! Jom lah masuk balai lepas. Dia orang dah annouce tu" kata Imran. Dia bagun dari duduk lalu menggalas beg sandangnya manakala tangan kiri menolak bagasi saiz sederhana besar itu. Begitu juga Hizzwan. Mereka tinggal di sana selama 7 tahun yer anak - anak. Bukan tiga hari.

Mereka berjalan beriringan keluar dari McDonal itu dan menyusun langkah untuk ke balai lepas. Langkah mereka berhenti apabila mendengar satu suara memanggil nama Hizzwan.

"Syaf!"

"Abang Syaf!"

"Izz!"

Hizzwan yang mendengar terus memusingkan badannya ke belakang. Terlihat Dato Rafiq, Datin Mazlina, Hazzwan, Elyssa, Afrisya dan Ayna sedang melangkah laju ke arahnya.
nc
Imran memandang Hizzwan. Tetapi Hizzwan tidak mengendahkan pandangan itu. Dia tak bagi tahu family dia ke? Bertuah punya budak!

Apabila ahli keluarganya sudah sampai kepdanya, Hizzwan hanya menayang sengehan seperti kerang busuk.

"I'm sorry mommy, daddy "  pinta Hizzwan lalu mencium tangan ibu bapanya penuh sopan.

"laa, kau tak bagi tahu family kau ke?" tanya Imran. Hizzwan hanya membalasnya dengan gelengan.

"anak durhaka! Cilaka lah kamu!" kata Imran lalu mengetuk dan meluku kepala Hizzwan. Dia ingat US tu sekangkang dia?

"hmm. Sorry sorry. Nanti buat lagi.." kata Datin Mazlina lalu dia menjeling Hizzwan. Hizzwan hanya menayang sengehan.

"sumpah mommy! Syaf tak buat dah!" kata Hizzwan lalu mengangkat tangan kanannya dan membuka genggaman ditangannya itu.

"ni mommy nak pesan. Jangan beria sangat! Jangan balik lewat malam. Kang balik sini dah tak suci!" pesan Datin Mazlina.

"Dia orang dekat sana waktu lewat malam kerja nak berendek je" beritahu Hazzwan.

"ehh, macam mana kau tahu?" tanya Imran kepada Hazzwan.

"gila kau! Dah aku join sekali! Mesti lah aku tahu" beritahu Hazzwan. Tak pasal - pasal ketam Elyssa dah cubit lengan Hazzwan. Kau fikir aku tak ada deria rasa? Kau ingat aku jenis orang yang tak akan bertindak balas? Kau ingat dia cubi dengan kuantiti kulit yang besar? Kau tahu tak dia cubit kulit aku dengan kuantiti yang kecil?

I LOVE YOU SENGET [SU]Where stories live. Discover now