~ CHAPTER 35 ~

1.2K 56 5
                                    

Pejam celik pejam celik, hanya lagi dua hari sahaja mereka akan ulang alik ke kampus sebelum bermulanya cuti semester pertama selama dua bulan. Malam ini mereka akan keluar untuk ke kedai serbaneka Seven Eleven. Dari rumah untuk ke 7E hanya menggambil masa selama 20 minit.

"Izz, cepat lah! Kang kedai tu tutup, haaa tahan lah lapar tu sampai lusa!" laung Imran di ruang tamu. Dia sudah siap. Hanya mengenakan saluar treksuit dan hoodie bewarna royal blue.

"Kedai tu buka 24 jam lah! Kalut - kalut nak pi mana? Bukannya lari pun 7E tu" kata Hizzwan sambil turun tangga untuk ke ruang tamu.

Kemudian dia berdiri di depan Imran. Mata helang Imran hanya dipandang dengan pandangan yang selamba. Langsung tiada rasa bersalah kerana lambat. Chill lah. Tak lari 7E di kejar! Tak ke mana pun 7E tu.

"Naik kereta kau, aku drive. Naik kereta aku, kau drive. Tapi tu lah, kereta kau pula minyak tak ada. So, naik...."

"Naik kereta aku! Kau drive! Full stop! " potong Imran laju. Hizzwan menarik muncung empat jengkal. Dengan selamba badaknya Imran mengambil kunci keretanya lalu berjalan keluar. Meninggalkan Hizzwan di dalam. Injen kereta dihidupkan.

PIN! PIN! PIN!

"cepatlahh!!" jerit Imran. Hizzwan yang mendengar terus berlari keluar. Pintu utama rumah itu di kunci. Kemudian ditenggelamkan dirinya ke dalam perut kereta di bahagian pemandu. Imran di sebalah dipandang sekilas sebelum menukar gear ke 'R'.

Tit! Tit! Tit! Tit! Tit!

Apabila mendengar bunyi itu. Hizzwan dan Imran memandang antara satu sama lain sebelum mereka memandang cermin yang berada di atas itu.

Pagar tak buka!

Patut lah benda tu menjerit!

"Kau bukak!" kata mereka berdua serentak.

"Muhammad Imran Faiz! Pergi buka pagar! Sekarang!" itu dia Tengku Muhammad Hizzwan Syaffiq sudah memberi arahan. Tegas. Tiada secalit pun senyuman dibibir. Imran hanya menurut.

Pintu kereta dibuka. Kemudian dia keluar lalu berjalan ke pagar. Pagar pula dibuka luas. Hizzwan terus mengundurkan kereta. Imran menutup dan mengunci kembali pagar itu. Imran masuk ke dalam kereta sebelum keretanya meluncur laju meninggalkan rumah.
**********
Sudah 10 minit mereka berada di dalam kereta. Tiba  - tiba...

Duh' aduh aduh aduh aduh abang
Aduh aduh aduh aduh jangan
Aduh aduh kau temberang
Duh' aduh aduh aduh aduh sayang
Aduh aduh silap besar

Hizzwan dan Imran berpandangan sekilas sebelum Hizzwan pandang ke depan kembali. Riak wajah Hizzwan berubah. Terkejut dia apabila radio di dalam kereta Imran keluar lagu itu. Imran hanya menggunakan wi-fi sahaja. Apa lagu yang ada di dalam telefonnya akan kedengaran di radio. Teknologi.

Eh, Sekarang orang mop lantai pun pakai kereta kawalan jauh jer tau. Zaman bila dowh tengok mop dekat CJ Wow Shop? Lap - lap sikit dah kering. Lepas tu yang lain pakat kagum sebab kain tu boleh serap air yang banyak. Haha, mendelahh.  Tak lama lagi, otak yang mengarahkan robot buat kerja. Tuan badan pula kerja buat tahi mata saja. Semakin maju teknologi semakin malas manusia untuk keluarkan peluh dengan hanya membuat kerja rumah.

"asal lagu kau mintak penampar weh?" tanya Hizzwan. Imran yang mendengar terus melapaskan ketawa. Dia sudah tahu Hizzwan tidak gemar akan lagu lagu yang melodinya kedengaran gedik.

"best lah lagu ni. Kau tu yang hati kering. Sweet je aku dengar" balas Imran sambil membelek telefon di tangannya. Imra memandang Hizzwan yang sedang memandu. Jelas riak wajahnya amat menjengkelkan. Haha, adoi kau ni Izz.

"sweet kejadah mendenyer? Dok duh aduh aduh... Sakit dekat mana pun tak tahu" kritik Hizzwan lagi. Lepas lagi ketawa Imran buat kali kedua.

"sweet lah tu. Dia tak bagi laki dia curang. Comel jer aduh dia tu" Imran cuba untuk membela Aida Jebat, orang yang nyanyikan lagu itu. Aey jaey. Haha.

"Asal pulak tak bagi. Ehh, henet. Kau tahu tak laki ada empat kouta tau. Setakat satu sikit sangat lah" kata Hizzwan sambil tersengeh nakal.

"so, ada niat nak guna keempat - empat kouta tu lah? Wow, wow.. Ada niat rupanya.." balas Imran dengan senyuman mengusik.

"itu aku tak jamin. Tengok juga perangai bini aku macam mana. Kalau bini aku tu perangai tak macam rupa memang aku pasang satu lagilah" Imran memandang Hizzwan yang sedang memandu itu. Dengan kening yang terangkat sedikit.

"perangai tak macan rupa? Maksud kau?" tanya Imran. Pelik pelik lah aku sembang dengan laki ni. Macam - macam ayat dengan perkataan keluar.

"aku kata kau bebal kau marah. Mak wer jer keliling pinggang. 'perangai tak macam rupa' pun tak tahu. Perangai tak macam rupa tu maksud dia harap rupa jer boleh kalahkan Christina Perri tapi perangai... Kalau nak bezakan perempuan tu dengan kau.. Tak ada beza sama jer. Malah buruk lagi dari kau" jawab Hizzwan panjang lebar.

Apabila sampai di deretan kedai, Hizzwan memperlahankan permanduan. Cari parking. Tapi malangnya, parking pula penuh. Alamaklumlah, clubing dekat situ pun banyak. Dalam lima enam biji juga clubing yang dibuka pada tengah malam. Orang ramai datang ke clubing menaiki kereta. Hal ini menyebabkan parking penuh dengan kereta pemilik yang berkunjung ke clubing.

Jam di pergelangan tangan Hizzwan dipandang. Sudah pukul 9:30 malam. Kalau di New York, pukul sembilan itu dikira tengah malam lah tu.

Sebab apa author tahu? Sebab kalau Isyak diorang masuk pukul enam lebih. Tapi di Malaysia Isyak masuk dalam pukul lapan lebih. Jadi, jika di Malysia pukul 11 malam itu di kira tengah malam lah. Tetapi di New York pukul sembilan lebih sudah dikira tengah malam.

Mana ada orang pergi clubing pukul sembilan pagi. Itu waktu bekerja. Kalau ada pun tidak ramai. Hanya pengurus dan pekerja sahaja. Disebabkan itu lah orang datang pada waktu tengah malam. Waktu diorang bekerja sudah tamat. Jadi diorang datanglah tengah malam. Hilang stress katanya. Bukan hilang stress bertambah stress adalah.

Mereka berjalan beriringan masuk ke dalam kedai serbaneka 7Eleven itu. Isu kahwin masih lagi disebut oleh Hizzwan dan Imran. Masing - masing berkongsi pendapat.

Setelah membeli barang - barang untuk memenuhkan perut, Hizzwan dan Imran berjalan ke tempat letak kereta. Tempat letak kereta berada jauh dari kedai itu. Mereka terpaksa berjalan ke sudut dereta kedai itu.

Sewaktu mereka sedang seronok melantak keropok Jaker, tiba - tiba terdapat sekumpulan wanita berjalan seperti orang mabuk. Pakaiannya, Subahanallah! Hizzwan dan Imran cuba untuk berhusnuzon. Positif.

"mungkin mak bapak diorang tak ada duit kot nak beli kain yang cukup. Kesiannya" bisik Hizzwan kepada Imran dengan riak wajah yang simpati.

"Mungkin stok kain dekat Jakel dah habis kot. Yerlah, kan Jakel selalu buat sale" bisik Imran kepada Hizzwan pula.

Makin lama makin dekat. Sekumpulan itu menayangkan senyuman yang miang. Makin lama bau arak dan rokok makin kuat di rongga hidung Imran Dan Hizzwan.

Tiba - tiba...

Are you sleeping, are you sleeping readers kuu.. Readers kuuu...

Hai, assalamualaikum. Author nak bagi tahu rahsia ni..







Sini dekat sikit... Author kan, sebenarnya ramai silent readers (nada berbisik)...







Author serius tak ada semangat langsung nak update next chapter... Ini pun stok yang author buat jer... Weh, korang.. Sporthing lah skit.. Please bagi komen banyak - banyak.. Bagi author ada semangat nak update next chapter.. Korang komen jer apa apa... InsyaAllah author baca dan cuba untuk reply..








Okey, fine.. Author nak lima komen jer dari readers author.. Pleaseee... Kalau cukup lima komen author akan update next chapter... Janji!! Sporthing skit.. Come on!!

I LOVE YOU SENGET [SU]Where stories live. Discover now