~ CHAPTER 20 ~

1.5K 44 0
                                    

Elyssa mengbuka pintu dia dan Hazzwan. Hazzwan yang sedang baring sambil memgiring dipandang. Hazzwan langsung tidak menoleh ke arah Elyssa.

Elyssa berjalan mendekati Hazzwan. Dia memandang Hazzwan, Hazzwan menoleh ke kiri. Langsung tidak mahu menatap wajah isterinya itu.

" sayang, jangan macam ni.. " pujuk Elyssa lembut. Tangan memegang tangan Hazzwan. Hazzwan menarik tangannya kasar.

" sayang~~ " pangging Elyssa lagi. Namun tiada sahutan.

" kenapa ni?" tanya Elyssa sengaja. Sedangkan dia tahu apa sebabnya.

" sorry lah, awak. Saya bukan seronok - seronok nak usap rambut Hizzwan. Saya just.." ayatnya tergantung di situ.

" just apa? Tu, bilik Hizzwan tak dek sapa. Pergi lah you tido dekat sana. Kang rindu pulak nak usap rambut dia " balas Hazzwan kasar. Wajah isterinya langsung tidak dilihat.

" awak, kenapa cakap macam tu? Saya cuma nak tengok sejauh mana awak sayang saya. Itu je " terang Elyssa. Elyssa mencium tangan Hazzwan. Hazzwan kembali menarik tanganya selepas Elyssa mencium tangannya.

Elyssa melangkah naik ke atas katil. Elyssa memandang wajah suaminya. Hazzwan memusingkan badannya sebelah kanan. Elyssa memeluk Hazzwan yang membelakanginya.
__________________

Hizzwan melangkah masuk ke dalam biliknya. Pintu bilik ditutup. Hizzwan berjalan ke alamari baju. Bajunya dibuka. Kemudian dia berjalan ke pintu untuk mengunci. Setiba di depan pintu, tiba - tiba pintu dikuak dengan kasat dari luar.

" aarrrgghhh !!!!" jerit Hizzwan dan Hazzwan kuat akibat terkejut. Hazzwan terus menarik Hizzwan masuk ke dalam. Bilik dikunci oleh Hazzwan.

" iisshh!! Kau nak ape nih? Blah la.. Aku nak tido ni " Hizzwan menolak Hazzwan ke pintu. Hazzwan kembali menolak Hizzwan masuk ke dalam. Pintu tidak dikunci.

" aku nak minta tolong kau boleh? " Hazzwan memegang kedua belah bahu Hizzwan.

" mende ? "

" tolong jadi penga...." ayat Hazzwan terhenti di situ apabila bilik di kuak seseorang dari luar. Hazzwan dan Hizzwan memandang orang yang membuka pintu itu sebelum meraka memandang sesama sendiri.

" Ggoosshh!! " Elyssa menutup matanya dengan kedua belah tangan. Hizzwan yabg terkejut terus menyilangkan tangannya ke dada.

" Sayang, kenapa awak lari? Terkejut saya tiba - tiba awak tak ada dekat sebelah " Tangan masih berada di kedua belah matanya.

Hizzwan memusingkan badannya lalu berjalan perlahan naik ke atas katil. Selimut ditarik sehingga ke paras leher. Sejuk.

Hazzwan tidak peduli akan Elyssa yang tiba - tiba masuk ke dalam bilik Hizzwan. Hazzwan berjalan selamba keluar dari bilik Hizzwan meninggalkan Elyssa di belakang. Elyssa mengikut Hazzwan keluar. Pintu bilik di tutup.

Iphone milik Hizzwan berbunyi. Tanda messages masuk. Hizzwan mencapai telefon di meja lampu sebelah katil kingnya. Laju jarinya menekan aplikasi whatsapp. Sembang dari group yang dipenghuni oleh Hizzwan, Ikhmal, Hana dan Syafiqha sangat riuh.

*****

IKHMAL
Apa hal group ni tetiba senyap ?

HANA
Kan. Lama tak online kot.

IKHMAL
Awak buat apa tu ? Kenapa saya call tak angkat ?

HANA
Sorry, wak. Line dekat kampung saya slow lah. Tengah malam nanti saya call ehh?

I LOVE YOU SENGET [SU]Where stories live. Discover now