~CHAPTER 57~

1.4K 52 0
                                    

Hizzwan menguak pintu dari luar. Terbuka sahaja pintu, terlihat Syafiqa sedang tidur. Perlahan Hizzwan mendekati Syafiqha. Dengan perlahan dia memanjat katil dan duduk di sebelah isterinya itu. Badannya di sandarkan di kepala katil.

Wajah polos milik isterinya di tatap. Syafiqha mengiring menghadap Hizzwan. Hizzwan mengurut perlahan kepala Syafiqha. Syafiqha memegang tangan Hizzwan yang berada di kepalanya. Syafiqha memeluk lengan Hizzwan itu. Matanya dibuka perlahan.

"Bangun lah. Makan ubat" panggil Hizzwan lembut. Hizzwan bangun dan melangkah mendekati beg sandangnya untuk mengambil digital termometer.

"Fiqha.." panggil Hizzwan lagi. Syafiqha mencelikkan matanya memandang Hizzwan.

"Bangun lah.."

"Yer, saya bangun" sahut Syafiqha perlahan. Hizzwan menolong Syafiqha bangun.

Hizzwan mendekatkan digital termometer ke dahi Syafiqha. Syafiqha melentokkan kepalanya ke bahu Hizzwan.

"Panas ni, Fiqha. Kita pergi klinik eh?" pujuk Hizzwan apabila suhu badan isterinya sudah pun berginjak ke 38.7°C.

"Tak nak" jawab Syafiqha.

"No, pergi jugak" arah Hizzwan. Syafiqha menggeleng laju.

"Awak, saya tak nak pergi. Tolonglah" rayu Syafiqha kepada Hizzwan.

"Kenapa yang degil sangat nih? Pergi buat hospital check up bukan pergi buat injection. Dengan doktor pun takut. Depan kau ni?" Hizzwan meninggikan sedikit suaranya. Wajahnya serius. Syafiqha tersentak.

"Awak tak jadi doktor lagi" jawab Syafiqha. Wajahnya sudah masam mencuka.

"Menjawab!" marah Hizzwan lagi. Siapa suruh menjawab. Haha.

Terhinjut bahu Syafiqha. Tadi tanya, aku jawab lah. Syafiqha memandang Hizzwan dengan pandangan yang

Syafiqha bangun dari pembaringan dengan perlahan. Lantas dia ke belakang pintu untuk mengambil hoodie. Kemudian dia melangkah turun ke ruang tamu tanpa mempedulikan Hizzwan di dalam bilik.

Hizzwan memandang Syafiqha yang melangkah keliar itu. Hizzwan meraut wajahnya sebelum mengambil telefon milik Syafiqha dan kunci kereta.

"Nak ajak pergi klinik pon susah. Bukannya doktor tu nak telan dia pon" gumam Hizzwan perlahan sebelum turun dari bilik Syafiqha.

Hizzwan melangkah ke ruang tamu. Terlihat Syafiqha sedang duduk di atas sofa. Hizzwan mendekati isterinya sebelum melabuhkan diri di sebelah Syafiqha.

"Sorry" ucap Hizzwan kepada Syafiqha.

"Jomlah" balas Syafiqha sepatah. Ucapan dari Hizzwan tidak dipeduli. Syafiqha bangun dan melangkah keluar. Tiba-tiba dia penglihatannya menjadi gelap. Terasa seperti berpusing.

Hizzwan yang melihat Syafiqha yang berhenti dari terus berjalan terus melangkah dan menyambut Syafiqha dari terus jatuh. Hizzwan mengkendong Syafiqha dan diletakkan ke dalam kereta. Hizzwan masuk ke dalam tempat pemandu. Kereta dipandu menuju ke hospital.

Setiba di hospital, Syafiqha di tolak memasuki bilik rawatan. Hizzwan terpaksa menunggu di luar. Beberapa minit kemudia seorang doktor wanita keluar dari bilik rawatan. Hizzwan terus mendapatkan doktor itu.

"How about my wife?"

"You wife is fine. She just terlalu penat and tak cukup rehat. Nanti kita orang pindahkan ke wad biasa and dont worry your wife can discarge after have a rest" jawab doktor perempuan itu. Hizzwan mengangguk faham. Hizzwan mengucapkan terima kasih kepada doktor itu. Dokto perempuan itu melangkah pergi.

I LOVE YOU SENGET [SU]Where stories live. Discover now