Hazzwan dan Hizzwan tundukkan badan. Penat main aci ligan. Berpeluh mereka dibuatnya. Mereka duduk di sofa.
" Izz, jom repair rambut aku " ajak Hazzwan. Hizzwan hanya mengangguk sekali. Mereka berjalan naik ke bilik Hazzwan.
Hazzwan melabuhkan punggung di depan cermin meja solek. Elyssa sudah pergi ke butik bersama Zahira dan keluarganya. Ayra dan Afrisya pun ikut bersama.
" ready? "tanya Hizzwan. Hazzwan mengangguk. Hizzwan mengambil pengering rambut lalu rambut Hazzwan dikeringkan.
Selesai keringkan rambut, Hizzwan mengambil sikat pula. Rambut Hazzwan disisir lembut. Gel rambut dicalit ke tangan. Kemudian di lumur ke rambut Hazzwan. Hizzwan menampar belakang kepala Hizzwan acah pegunting rambut yang profesional.
" asal kau tampo kepala aku? " tanya Hazzwan pelik dengan dahi berkerut. Hizzwan menampar lagi.
" kalau aku jadi bodoh, nahas kau aku kerjakan " ugut Hazzwan. Hizzwan tersenyum nakal. Rambut Hazzwan pula ditarik dengan kuat.
" jangan la tarik - tarik rambut " Hazzwan memberi amaran. Hizzwan ridak pedulikannya. Kerjanya diteruskan.
Hizzwan menampar belakang kepala berulang kali. Hazzwan hanya menahan sabar.
" haih, dia ni. Tiga kali dah. Kau jangan sampai aku .... "
" diam. Bising lah kau " bantah Hizzwan. Rambut Hazzwan disisir. Selesai sikat,Hizzwan menampar kiri kepala Hazzwan. Kemudian kanan. Seterusnya, belakang dan akhirnya depan. Tersengguk - sengguk kepala Hazzwan dibuatnya.
Hazzwan memandang cermin. Tersenyum dia dibuatnya. Wajah adiknya yang penuh dengan perasaan bangga dipandang. Hizzwan menaikkan kening sebelah.
" wwoouuaahh!! Tak sia - sia kau cepuk kepala aku tadi!! " puji Hazzwan lalu bangun dari duduk. Dia berdiri di depan Hizzwan. Untuk pengetahuan, Hazzwan kurang 3cm dari Hizzwan. Haha. Pendek.
Hazzwan memegang kedua pipi Hizzwan. Mulut didekatkan dengan bibir Hizzwan. Hizzwan cepat mengelak tetapi Hazzwan masih tidak betganjak.
" woi!! " Hizzwan menolak dahi Hazzwan ke belakang. Hazzwan gelak besar. Suka betul dia mengusik Hizzwan. Muka Hizzwan sudah bertukar merah. Hizzwan menundukkan mukanya. Menahan malu.
" dengan aku pun nak malu ke, dik? Syaf, even aku dah kahwin. Tapi aku nak kau tahu, aku sayang gila dekat kau " Hazzwan tersengeh nakal. Dia memandang Hizzwan yang masih menunduk.
" kau nak bodek ape ni, Azz? " tanya Hizzwan lalu memgangkat mukanya memandang Hazzwan.
" sebenarnya, aku nak kau jadi penga... " Hazzwan tidak dapat menghabiskan ayatnya apabila tiba - tiba Hizzwan mencelah.
" haa!! Aku dah agak!! Bodek bodek ni, ada lah tu " Hizzwan memuncungkan mulutnya. Hizzwan memalingkan wajahnya tidak memandang Hazzwan. Wajah Hazzwan bertukar muram apabila Hizzwan tidak mahu menolongnya.
" ala, Syaf. Boleh lah... " Hazzwan cuba untuk memujuk adiknya lagi.
" tak boleh. Aku bukan apa tau. Aku just risau dekat kau je "
" sebab apa pulak risau. Aduh kau ni "
" dah terang lagi bersuluh ke? "
" yelah. Kau bagi tak sampai " rungut Hazzwan sambil menggaru keningnya yang tidak gatal itu.
" see, dah lah blur. Aku kan ramai peminat dari kau. Nanti orang akan tumpu dekat aku dari kau "
" ehh, tak payah. Aku dengan kau kembar "
" yelah, kembar. Kau tak kesian ke dekat orang yang datang wedding kau? Sampai hati kau kan buat diorang confuse? Apa jenis pengantin kau ni? "
" bukan macam tu. Ala, kau ni "
YOU ARE READING
I LOVE YOU SENGET [SU]
RandomCerita ini tentang seorang Tengku Muhammad Hizzwan Syafiq yang digilai ramai perempuan. Lelaki ini juga adalah anak kepada seorang pelakon terkenal pada tahun 90-an. Lelaki ini berasal daripada Kanada. Di berkacukan dengan British. Setelah beberapa...