MISTAKE ARE PROOF THAT YOU ARE
~ TRYING ~Jam berdering melalui smartphone Hizzwan Syafiq yang terletak di atas meja bersebelahan katil bersaiz queennya. Lantas tangan kanannya mencapai telefon. Hizzwan Syafiq sempat membaca ' Azan subuh akan berkumandang pada jam 5:55 pagi '. Hizzwan Syafiq bangun lalu mengeliat kecil. Apabila azan berkumandang, Hizzwan menyusun langkah menuju ke almari lalu mencapai tuala bewarna hitam kemudian melangkah masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri dan mengambil wuduk.
Selesai membersihkan diri, Hizzwan pergi ke rak dan mencapai sejadah lalu dibentangkannya di atas karpet dan terus mendirikan solat.
Sesudah selesai solat, Hizzwan mengambil telefon dan diletakkan di dalam poket seluar treksuitnya manakala headphonenya disangkut pada leher. Hizzwan berjalan ke ruang tamu dan duduk di atas sofa. Sementara menunggu pukul 7: 10 pagi, Hizzwan sempat menyemak akaun instagramnya terlebih dahulu. Orang kalau dah ada ramai peminat, kenalah terima dengan hati yang terbuka bisik hati Hizzwan. Sempat dia memuji diri sendiri lalu bibirnya mengukir senyuman yang manis apabila membaca komen yang diberikan oleh peminatnya. Kemudia, akaun facebook dan whatsapp dibuka. Ramai pulak makhluk - makhluk Allah chat aku pagi - pagi buta ni bisik hatinya lagi. Bermula dari semalam dia tidak menyentuh telefonya, dia hanya menghadap laptop untuk menyiapkan latihan.
Hizzwan mengerling jam di tangannya kirinya menunjukkan 7:15 minit. Hizzwan mengambil RM 50 untuk mengisi minyak kereta. Laju kakinya melangkah ke pintu keluar. Pintu rumah di kunci. Hizzwan mencapai Kasut sukan Adidas dan memakainya. Lincah jarinya mengikat tali kasut itu.
Butang unclock ditekan alarm berbunyi menandakan pintu kereta tidak lagi di kunci. Pintu pemandu dibuka, kakinya melangkah masuk ke dalam peeut kereta Mercedes Benz yang diberikan oleh Tengku Hizzman untuk memudahkan Hizzwan memandu ke UUM. Jari telunjuknya menekan butang start untuk menghidupkan injen kereta. Kereta dipandu keluar garaj lalu dipecut ke tasik.
##########Hizwani Syafiqha POV
Zaqwan iaitu anak ke tiga Dato Ramzan mendukung anak buahnya, Iqram masuk ke dalam bilik adik perempuannya, Syafiqha yang masih 'membuta' di dalam bilik. Lantas tombol pintu dipulas.
" Bbuukk !!"
" Buah nangka jatuh tergolek !!" latah Zaqwan apabila ternampak Syafiqha jatuh dari katil bersaiz queen itu.
" Tegok lah mak teh, Am tuh. Bukanye dia nak reti bangun sendiri. Semua nak orang kejutkan. Sapa lah nak jadi pak teh, Am kalau tahu perangai mak teh, Am mcm nih ? Kita nak buat apa nih Am ? " tanya Zaqwan kepada Iqram yang masih berumur dua tahun tiga bulan itu. Tiba - tiba terlintas satu benda di benak fikirannya. Zaqwan lari sambil mendukung Iqram turun ke bawah dan memberikan Iqram kepada ayahnya, Mikhael iaitu abang sulung mereka. Kemuadian kakinya laju melangkah 4 anak tangga supaya cepat sampai ke bilik Syafiqha. Fuh, nasib baik tak terkoyak. Kalau tak mahu buta mata si Fiqha tegok benda nih bisik Zaqwan sambil tangan kirinya diletakkan ke dada.
Zaqwan kejutkan Syafiqha buat kali ke tiga, tetapi masih tiada apa - apa respon. Syafiqha masih tidur seperti tiada apa - apa berlaku kepadanya. Aku dah kejut kau, tapi tak jalan. Kau nak suruh aku laung azan subuh dekat tepi telinga kau, baru kau nak bangun ke apa hah ? Macam mana aku nak bagi kau pergi sambung belajar dekat UUM kalau perangai kau macam nih Fiqha ? bisik Zaqwan.
Zaqwan berjalan lalu mulutnya didekatkan ke telingan Syafiqha.
"Assolaatu khairun minalnaum, Assolaatu khairun minalnaum, Allah huakhbar, Allah huakhbar, Lailahali lallah !! " azan di laung oleh Zaqwan betul - betul dekat dengan telinga Syafiqha dan suaranya dikuatkan sedikit.
Syafiqha yang tidur nyenyak itu terus bangun sambil manadah tangan lalu membaca doa selapas azan. Kemudian dia memandang abangnya
" Hah, tunggu apa lagi ? Tak reti nak bangun ? Ke nak tunggu putera syurga datang dan dukung kau masuk bilik air ? " tanya Zaqwan apabila ternampak Syafiqha yang masih bingung akan kejadian sebentar tadi.
" Eeiiiyyyy !! Air liur kau meleleh. Daddy dah bagi katil punya lah besar, separuh bilik kau pulak tuh. Tapi kau nak juga tidur atas lantai. Nasib baik kau tidur atas lantai, kalau kau tidur atas katil ? Kalau atas lantai pun air liur kau meleleh, entah - entah atas katil kau kencing. Mesti hancing kan ? " sambung Zaqwan lagi. Sepat dia mengusik adiknya.
" iiisshh, kau nih. Mana ada Fiqha kencing. Ada ke orang kencing bau vanilla ? Kau nih bising lah. Fiqha nak tidur pun tak senang. Nenek dekat Terengganu pun tak kuat beleter macam kau. Pukul berapa daddy nak hantar aku kat airport ? " tanya Syafiqha sambil tangannya mengesat di hujung bibirnya yang dipenuhi air liur basi itu.
" Tak payah nak kesat air liur tuh. Dah jadi tasik pun. Masuk bilik air dan pergi mandi. Nanti turun bawah, braekfast sekali. Daddy nak hantar kau dalam pukul 10:00 pagi sekejap lagi. Dah pergi mandi. Go go go " jawab Zaqwan lalu kedua tangannya menolak bahu kiri dan kanan adiknya. Syafiqha hanya mengikut apa yang disuruh oleh abangnya.
YOU ARE READING
I LOVE YOU SENGET [SU]
RandomCerita ini tentang seorang Tengku Muhammad Hizzwan Syafiq yang digilai ramai perempuan. Lelaki ini juga adalah anak kepada seorang pelakon terkenal pada tahun 90-an. Lelaki ini berasal daripada Kanada. Di berkacukan dengan British. Setelah beberapa...