Hizzwan naik ke dalam bilik Hazzwan bersama dengan lima orang anak buahnya Aryan, Aysar, Balqis, Lana dan Faiha. Pintu bilik Hazzwan dikuak perlahan takut terganggu lena Hazzwan.
Hizzwan melangkah masuk terlebih dahulu. Apabila line clear baru dia membuat insyarat 'masuk' lalu tanpa disuruh mereka terus mengambil tempat masing - masing. Elyssa sedang mandi sebab itulah katil itu muat untuk mereka.
Aryan mengambil tempat di kaki kiri, Balqis duduk di kaki kanan Hazzwan Aysar duduk di sebelah kiri Hazzwan, Faiha duduk di sebelah kanan Hazzwan manakala Lana menjada pintu bilik air. Keadaan Hazzwan kini adalah diantara kaki kiri dan kanan Hizzwan.
" uncle try kejutkan uncle Azz" kata Hizzwan dalam nada berbisik. Kelima - lima anak buahnya hanya membalas dengan anggukkan.
" woi, bangun " tangan Hizzwan sudah menarik telinga Hazzwan. Tapi dia masih sedap dibuai mimpi.
" uncle buat tak jalan. Apa kata kalau Aysar dan Faiha jolok jari kau orang dalam lubang hidung Uncle Azz " arah Hizzwan.
" ocey! " balas Aysar dan Faiha. Aysar meletakkan jari telunjuk tangan kanannya ke lubang hidung kiri Hazzwan manakala Faiha meletakkan jari telunjuk tangan kiri ke lubang hidung kanan Hazzwan. Hazzwan terus batuk habusan nafasnya tidak keluar. Sesak dia dibuatnya.
" shoot !!" jerit Hizzwan lalu terus menembak muka Hazzwan dengan pistol air di tangannya begitu juga dengan Aryan, Balqis, Aysar, Faiha. Lencun Hazzwan dibuatnya.
Tiba - tiba pintu bilik air dikuak dari dalam. Tanpa membuang masa, Lana terus menembak Elyssa dengan pistol air ditangannya. Mengekek mereka ketawa. Hazzwan pula hanya menahan sabar.
"nice shoot guys !! Good job !!" puji Hizzwan sebelum mereka membuat hi five lalu menggoyangkan pinggul mereka.
" jom lah uncle and aunty ! Kita main macam PUBG dekat luar ! Guna pistol air ni !! " ajak Lana sambil menarik baju Elyssa. Elyssa ingin menjerit tetapi niatnya terbantut apabila melihat wajah Lana dan Tiara yang tembam itu membuat wajah kesian.
" bangun..bangun..bangun biawak laut.. Jangan tidur lagi anak gajah sudah datang " nyanyi Hizzwan sebelum mengangkat Aysar yang debab itu duduk perut Hazzwan. Aysar pula hinjutkan badannya beberapa kali di atas perut Hazzwan. Elyssa sudah masuk kembali ke dalam bilik air untuk salin baju. Terhinjut - hinjut badan Hazzwan dibuatnya. Apa dia ingat dia ringan?
" tunggu apa lagi? Tarik lah Uncle kau orang bangun. Herh, membuta aje kerja kau " kata Hizzwan lalu keluar meninggalkan mereka. Aryan, Aysar, Faiha, Lana dan Balqis manarik tangan Hazzwan supaya bangun dari tidur.
Mereka sudah bersiap sedia untuk berperang di belakang rumah. Permainan ini perlu dibahagi kepada dua kumpulan. Satu kumpulan perlulah mempunyai sembilan orang ahli.
Kumpulan pertama disertai oleh Hizzwan, Ayra, Elyssa, Izzat, Hafiz, Aryan, Faiha, Daniel dan Balqis. Elyssa- isteri kepada Hazzwan. Izzat-anak keenam Dato Rafiq. Daniel- suami kepada Tiara. Balqis- anak Tiara.
Kumpulan kedua sisertai oleh Hazzwan, Azrul, Fariz, Hayati, Afrisya, Tiara, Lana, Aysar dan Zafrina. Azrul- anak ketiga Dato Rafiq. Fariz- anak keempat Dato Rafiq. Hayati- anak kelima Dato Rafiq. Tiara- anak pertama Dato Rafiq. Zafrina- isteri kepada Izzat.
Untuk memudahkan lagi kerja, kumpulan pertama perlulah memakai baju bewarna kuning manakala kumpulan kedua bewarna biru.
Mereka semua telah menunggu sambil bersembang kosong dibelakang rumah. Termasuklah keluarga Hizzwan dan Hazzwan serta ibu bapa susuan mereka.
"kantoi ke, bro? Macam mana boleh kantoi? " tanya Hazzwan tiba - tiba dengan nada yang tegas. Hizzwan menggaru keningnya.
"entah lah, weh. Aku dah sorok tapi entah macam mana dia orang boleh nampak. Tinggi kot aku letak kotak tuh. Geram betul aku" balas Hizzwan sambil menjeling anak-anak buahnya. Mereka hanya menayang senyuman lebar.
YOU ARE READING
I LOVE YOU SENGET [SU]
De TodoCerita ini tentang seorang Tengku Muhammad Hizzwan Syafiq yang digilai ramai perempuan. Lelaki ini juga adalah anak kepada seorang pelakon terkenal pada tahun 90-an. Lelaki ini berasal daripada Kanada. Di berkacukan dengan British. Setelah beberapa...