~ CHAPTER 21 ~

1.5K 57 5
                                    

Hizzwan baring sambil mendepakan tangannya. Mata masih lagi tertutup. Tiba - tiba terasa seperti ada bulu di tangan kirinya. Lantas tangan cuba untuk meramas bulu itu. Kemudian menarik bulu tersebut tetapi bulu itu tidak tercabut.

Kali ini Hizzwan menarik bulu itu dengan kuat. Mata masih lagi tertutup cuma kening yang berkerut. Pelik.

" AARRGGHH!! " suara seperti seorang lelaki menjerit. Tangan Hizzwan disentuh. Makin berkerut dahi Hizzwan.

Hizzwan terus mencelikkan matanya. Tangan kanan menggosokkan mata kirinya. Tangan kiri tidak lepas daripada mencengkap bulu itu.

" Aaiisshh, lepas lah! Sakit!! " jerit suara itu lagi. Hizzwan mengangkat kepalanya memandang orang di sebelah.

" woi!! Kau buat apa, gila?! Eerrghh!! Stress nyer aku!! " Hizzwan sudah naik singa apabila melihat Hazzwan yang tanpa baju sedang sedap memeluknya yang juga tidak pakai baju.

" hmm.. Sekejap lah, sayang... " Hazzwan merengek kecil lalu diketatkan lagi pelukan antara dia dan Hizzwan.

Hizzwan kerutkan dahinya. Tangan kanan menggaru belakang kepala yang tidak gatal.

" siapa pulak dah kau punya sayang ?!.. Bangun lah !! " Hizzwan menolak kepala Hazzwan namun Hazzwan sedikit pun tidak berganjak malah lagi ketat pelukannya.

Hizzwan sudah putus asa untuk gerak Hazzwan dari tidur. Hizzwan memandang Hazzwan. Kemudian menjentik dahi Hazzwan sebanyak tiga kali.

" nasib baik kau ni abang kandung aku tau, Azz. Kalau tak dah lama aku falsh kepala kau dalam mangkuk jamban " gumam Hizzwan perlahan. Hidung Hazzwan ditarik. Geram. Hazzwan tersenyum tetapi mata masih lagi terpejam rapat.

" kau tak tido tapi kau buat - buat tido ? Herh, tak guna kau, Azz " pecah ketawa Hazzwan dibuatnya. Bergemar satu bilik akibat suara Hazzwan yang ketawa kuat.

" mana kau tahu aku buat - buat tido ?" soalan ditanya oleh Hazzwan dengan sisa tawanya.

" aku tak cukup bodoh untuk diperbodohkan oleh kau " kata Hizzwan. Dia cuba bangun tetapi Hazzwan memeluknya kuat sehingga dia tidak boleh bergerak.

" EERRGGHH!! MOMMY!!! " jerit Hizzwan dengan kuat supaya mereka boleh mendengarnya.

Hazzwan seronok ketawakan Hizzwan. Hazzwan menggeletek Hizzwan. Hazzwan sudah naik ke atasnya. Hizzwan menggelengkan kepalanya beberapa kali. Hazzwan menari kedua telinga Hizzwan sehingga merah dibuatnya.

" tadi kau seronok tarik rambut aku kan? Nah rasekan!! " kata Hazzwan sambil mengetap giginya akibat geram. Hizzwan sudah meronta - ronta.

" MOMMY !! DADDY !! " jerit Hizzwan lagi. Hazzwan menarik hidung Hizzwan pula. Hidung Hizzwan bertukar merah.

" semalam seronok kan kau ketawakan aku? " usik Hazzwan. Seronok ketawakan adiknya.

Hizzwan menggunakan kudrat yang ada. Dia menolak Hazzwan sehingga jatuh dari katil. Kini giliran Hizzwan pula yang duduk di atas Hazzwan. Hazzwan menjerit apabila terasa badannya belaga dengan lantai.

" for the right, ready " Hizzwan mendepakan tangan kanannya. Kemudia mengangguk.

" for the left, ready " Hizzwan mendepakan tangan kirinya. Kemudian mengangguk.

Hizzwan menumbuk dada milik Hazzwan perlahan. Acah - acah ahli gusti. Kemudian menampar pipi kiri dan kanan Hazzwan. Hizzwan bangun kemudian menghampiri kaki Hazzwan. Hizzwan mengangkat kaki kanan Hazzwan. Baru tangan ingin manepuk lantai tiba - tiba pintu bilik dikuak dari luar.

" astarfirullah hala'zim " Elyssa dan Datin Mariana istighfar apabila melihat dua beradik itu sedang bergusti.

Dato Rafiq terus melangkah masuk ke dalam bilik Hizzwan. Dato Rafiq duduk bertinggung. Kemudia menoleh ke arah Hazzwan dan Hizzwan.

" tunggu ape lagi ? Sambung ahh " arah Dato Rafiq. Hizzwan mengambil peluang itu. Hizzwan mengangkat kaki milik Hazzwan manakala Dato Rafiq menepuk lantai sebanyak tiga kali.

" one...two...three...four...five... Ting! Ting! Ting!" apabila mendengar 'Ting!' terakhir dari Dato Rafiq, Hizzwan bangun kemudian mengangkat kedua belah tangannya.

Dato Rafiq bangun kemudian melangkah ke arah Hizzwan. Tangan kanan Hizzwan diangkat oleh Dato Rafiq.

" the winner is... Hizzwan Syafiq!!! Wwoohhoouu!!" jerit Dato Rafiq. Hizzwan menyalam tangan bapanya. Elyssa dan Datin Mariana hanya menggelengkan kepalanya. Anak dangan bapak sama aje.

" Bapaknye pon dua kali lima. Dah bangun. Pergi mandi. Hazzwan, awak tu laki orang. Bukan bujang lagi. Az, sedar tak hari ni hari apa? Kenapa tak mandi lagi? Kenapa tak tido dalam bilik Az? Kenapa tak solat subuh jemaah dengan Elyss? Kenapa buat perangai? Kau orang ni dah besar! Dah ada otak untuk fikir mana baik mana buruk! Takkan semua mommy nak uruskan? Kau orang dah 22 tahun. Pandai lah fikir sendiri. Dah berkeluarga dah pon " bebel Datin Mazlina panjang lebar. Dia sayang kepada kedua anaknya itu. Sebab itu lah dia membebel panajang.

" mommy, actualy Azz yang dah.. " Hizzwan cuba untuk befitahu sesuatu kepada Datin Mazlina.

" yer, mommy tahu Azz dah berkeluarga tetapi Syaf belum lagi. Tapi tak salah kalau Syaf dah boleh tanggung makan minum isteri dan anak " kata Datin Mazlina dengan sedikit usikan.

" Mommy, please " Hazzwan dan Hizzwan cuba untuk kurangkan bebelan Datin Mazlin. 

" yes? Please apa ? " tanya Datin Mazlina dengan kening diangkat sebelah.

" bising " gumam Hazzwan dan Hizzwan serentak. Kemudian Hazzwan melangkah keluar manakala Hizzwan masuk ke dalam bilik air.

Datin Mazlina masih terkejut dengan apa yang dikata oleh anak - anaknya. Kemudian tersenyum. Sedikit pun tidak terasa dengan perkataan yang di ungkap oleh anak - anaknya kerana dia sudah biasa. Hazzwan dan Hizzwan akan cakapa begitu apabila mahu mengurangkan perasaan marah.

Selesai mandi, Hizzwan sudah turun ke bawah untuk sarapan. Hazzwan pula sedang bersiap untuk majlis risepsi mereka. Hizzwan mengambil tempat di antara Ayra dan Afrisya.

Rania iaitu sepupu Hizzwan mencedukkan nasi goreng ke dalam pinggan Hizzwan. Rania sebenarnya sudah simpan perasaan kepda Hizzwan sejak umur 11 tahun. Tetapi malangnya, Hizzwan menolak Rania dengan sopan.

Hizzwan hanya memandang Rania yang lebih rajin untuk mencedukkan nasi kepadanya. Rania tersenyum manis. Hizzwan mengalihkan pandangan ke skrin telefon. Tidak mahu memandang wajah Rania. Hizzwan membaca doa makan kemudia menyuapkan nasi ke dalam mulut.

Hazzwan turun dengan suit bewarna kelabu. Dengan bangganya dia melangkah ke belakang Hizzwan. Hizzwan mencebik.

" jangan la usha macam tu. Malu " Hazzwan menutup mukanya dengan kedua tapak tangannya. Hizzwan hanya memandang. Hizzwan bangun dari duduk.

" ehh dia ni. Aku tampo kang " Hizzwan menarik telinga Hazzwan. Hazzwan mengaduh kesakitan. Hizzwan berlalu membawa pinggan ke singki. Pinggan di basuh kemudia di terap ke rak.

" eleh, cemburu lah tu. Myampoh. Tahu lah tak handsome " Hazzwan menampar belakang kepala Hizzwan perlahan. Kemudian di duduk di tempat Hizzwan duduk sebentar tadi. Hizzwan berdiri di belakang Hazzwan. Rambut Hazzwan di tarik.

" tak handsome ? Okey, tak apa. Kau tengok sekejap lagi. Siapa serebu siapa " Hazzwan membawa tangan ke belakang. Peha Hizzwan di jentik. Hizzwan mengambil sudu kemudian dihalakan ke mata Hazzwan.

" kau apahal? " bermula lah sesi pergaduhan antara adik beradik kembar.

" kau yang cari pasal " balas Hazzwan selamba. Hizzwan menolak kepala Hazzwan sehingga hampir masuk ke dalam pinggan. Kemudian berjalan ke ruang tamu.

" Abang!!" seperti suara Ayra yang menjerit. Hizzwan menoleh ke belakangnya. Terlihat Hazzwan sudah ligannya dengan pinggan di tangan. Hizzwan terus membuka langkah. Kemudian berlari sekeliling ruang tamu.

Dari jauh Dato Rafiq dan Datin Mazlina hanya melihat gelagat anaknya yang tidak malu di depan keluarga mereka. Yang lain menggelengkan kepala mereka. Hazzwan dan Hizzwan sangat nakal.

Dari kecil sehingga lah berumur 22 tahun. Walaupun mereka amat suka bergaduh. Tiada siapa pun yang boleh memutuskan hubungan mereka sebagai pasangan kembar. Hubungan mereka sangat akrab.




I LOVE YOU SENGET [SU]Where stories live. Discover now