~ CHAPTER 39 ~

1.1K 40 0
                                    

BELUT KOMODO
Woi lipass!!

Hazzwan menutup kembali telefonnya apabila melihat hanya ada double tick sahaja di chatnya. Siapa Lipas Komodo? Semestinya Hizzwan. Hazzwan mengajak adiknya itu untuk sarapan sekali dengannya dan isteri. Aku abang yang berguna, kau apa tahu?

LIPAS KOMODO
Kau nak haper belut??!!!

Kembarkan? Komodo mesti kena ada! Haha.

BELUT KOMODO
kau dekat mana, binatang?

LIPAS KOMODO
Atas higtway ni, malaun!

BELUT KOMODO
Cepat sikit!

LIPAS KOMODO
Jamm lah, makhluk!!  

BELUT KOMODO
Ouh, KL kan? Lumrah highway lah pepagi jamm!! Drive carefuly

Hawau punya binatang! Dia bagi aku bluetick! Hazzwan terus meletakkan telefonnya di atas meja makan sebelum mendekati Elyssa yang sedang memotong sosej untuk membuat spaggeti (sorry klo salh eja. Aku tak makan benda alah tu! Tak sedap! Sebab tu ak x tahu macm mana eja sebb ak tak suka!)

Pinggang ramping milik Elyssa dipeluk dari belakang. Hazzwan mendaratkan dagunya di atas bahu kiri isterinya.

"wanginyaa" kata Hazzwan sambil mencium belakang rambut isterinya yang sedikit perang. Ori okey! Tak main lah perang cikai-cikai nih!!

"pergi lah duduk! Saya nak masak! Nanti adik sayang sampai, macam mana?" tanya Elyssa. Sedikit rimas. Namun dibiarkan saja. Siapalah aku untuk menghalang? Cehh.

"biarkan lipas tu! " kata Hazzwan sepatah sebelum menggigit cuping telinga isterinya.

"auch! Sakit lah, yang! Saya tengok adik sayang tu tak ada lah manja mana. Okey jer dia. Tak macam sayang pun!" kata Elyssa. How dare you to compare myself with Hizzwan?

Hazzwan terus mengangkat dagunya dari bahu Elyssa. Hazzwan merungkai pelukan dari pinggang Elyssa. Hazzwan berjalan ke arah meja makan sebelum melabuhkan punggungnya di atas kerusi. Telefon dicapai. Kemudian dibuka segala aplikasi di dalam telefonnya. Pandangan dari Elyssa tidak dihiraukan. Merajuk? Mungkin?

"dear tak tahu perangai lipas tu. Boleh lah dear comparekan saya dengan dia. Dia pandai sorok dia punya perangai dengan perasaan. Dear tak pernah tinggal sebumbung dengan dia. Dia lain kalau dear kenal dia betul-betul. Nampak dari luar jer dia tu kental! Gentle men! Keras! Tapi dalam lain" kata Hazzwan. Hazzwan melangkah masuk ke ruang tamu pula. Malas kacau isterinya yang sedang masak.

Elyssa yang mendengar hanya mampu diam. Betulkah adik iparnya begitu?

Selesai menyediakan makanan, Elyssa berjalan mendekati Hazzwan yang sedang seronok menonton televisyen. Elyssa melabuhkan punggung disebelah Hazzwan. Hazzwan terus bangun lalu naik ke bilik.

"laaa, merajuk?" gumam Elyssa sebelum tersengeh nakal. Dia mendaki tangga lalu masuk ke dalam kamar Hazzwan dengannya. Pintu dikuak sebelum kaki melangkah mendekati Hazzwan yang sedang baring sambil bermain telefon.

Elyssa yang duduk disebelahnya langsung tidak dipandang. Elyssa merenung wajah suaminya.

"handphone tu cantik sangat ke sampai isteri sendiri dekat sebelah pun tak nak pandang?" tegur Elyssa. Hazzwan memandangnya sekilas sebelum tidur mengiring membelakangi isterinya. Lahai cik suami. Kenapa yang touching sangat ni?

I LOVE YOU SENGET [SU]Where stories live. Discover now