~CHAPTER 67~

1.6K 63 13
                                    

Selesai meletakkan segala beg pakaian dan barang keperluan, Hizzwan menutup but keretanya. Lantas dia melangkah mendekati Syafiqha yang sedang berpelukkan dengan bondanya.

Hizzwan menyalam kesemua ahli keluarganya. Kemudian mereka masuk ke dalam perut kereta. Hizzwan mengundurkan keretanya lalu pedal minyak ditekan.

**********

Setiba satu simpang, Hizzwan memberhentikan keretanya. Syafiqha yang sedang enak dibuai mimpi itu dikejut lembut.

"Dah sampai ke?" tanya Syafiqha perlahan sambil menenyeh matanya perlahan.

"Kenapa awak berhenti ni?"

"Tanya pulak. Nak masuk mana ni? Kiri ke kanan?" tanya Hizzwan kembali. Syafiqha memandang ke ke hadapan.

"Kiri" balas Syafiqha sepatah sebelum berura-ura untuk sambung tidur.

"Dah la tidur. Laki sendiri dekat sebelah pun tak teman" bebel Hizzwan perlahan. Syafiqha tersenyum mendengar bebelan dari Hizzwan.

"Bebel? Marah?" tanya Syafiqha kepada Hizzwan. Hizzwan menayangkan senyuman lebar.

"Tak ada lah. Tak marah pun. Tak apa. Sambung la tidur" balas Hizzwan sambil menayangkan wajah yang jelek. Syafiqha memegang tangan Hizzwan yang sedang memegang gear.

"Okey, lepas masuk kiri ni awak straight je. Sampai la jumpa surau. Then, awak ambil kanan" beritahu Syafiqha lembut. Hizzwan mengangguk lalu menekan pedal minyak untuk meneruskan perjalanan.

Hizzwan mengurut perlahan belakang tengkuknya. Syafiqha yang memerhati terus bertindak dengan perlahan dia mengurut lembut leher milik Hizzwan.

"Awak penat kan? Meh la saya drive" pelawa Syafiqha. Hizzwan tergelak kecil.

"Tak payah. Kang tak sampai rumah kang" balas Hizzwan sambil tersenyum sinis.

"Oohh, awak perli saya? Awak ingat saya tak reti drive?" tanya Syafiqha. Hizzwam melepaskan tawanya.

"Saya tak cakap pun awak tak reti drive" balas Hizzwan sambil mengenyitkan sebelah matanya kepada Syafiqha.

"Dah tu?"

"Nak sampai dah kan? Tak payah laa. Nanti saya ajar awak drive"

"Haaa, tengok tu" jawab Syafiqha lalu memberhentikan urutannya.

"Tengok apa, sayang?" tanya Hizzwan sambil melepaskan keluhan kecil.

"Tadi awak kata awak tak cakap pun saya tak reti drive. Ni tiba-tiba nak ajar saya drive pula. Nampak sangat awak nak cakap saya tak reti drive" jawab Syafiqha. Hizzwan memandang wajah isterinya sekilas.

"Lailahailallah, sudah-sudah. Urut kuat sikit. Lengoh ni" balasan Hizzwan membuatkan Syafiqha.

*********

Setiba di rumah datuk Syafiqha, Hizzwan memberhentikan keretanya. Injen kereta lalu melangkah keluar bersama Syafiqha.

Di beranda rumah kayu itu terdapat ahli keluarga yang sedang berbual senda. Terdapat juga Dato Ramzan yang juga menyertai keluarga mertuanya berbual.

Tetapi perbualan mereka terhenti apabila terlihat sebuah Audi E-tron GT memasuki perkarangan rumah itu. Semua yang berada di situ berdiri untuk melihat tuan punya kereta. Semua menanti dengan debaran di dada.

(Choii, Hizzwan balik je pon. Over)

Hizzwan melangkah membontoti Syafiqha.

"Assalamualaikum" salam diberi oleh Hizzwan. Hizzwan menyalam dengan semua kaum lelaki yang sedang berbual itu.

I LOVE YOU SENGET [SU]Where stories live. Discover now