– Sziasztok! – sóhajtok egy nagyot, miközben kitolom a bőröndöm a konyhába. – Wow, mindenki ma költözik? – nézek körbe.
– Úgy tűnik, ez egy ilyen költözős nap. – bólint Lilla
– De annak elég szar, mert esik – teszi hozzá Luca.
– De jó, egész áprilisban alig volt eső, de ma feltétlenül muszáj. – húzom el a szám.
Dina bögréket pakol le a szekrényből. Ahogy elnézem, nem csak én voltam úgy vele, hogy felesleges törékeny vackokat nem viszek magammal. – Kérsz kávét? – mosolyog rám.
Az órámra nézek, aztán bólintok. Oké, egy gyors kávé még belefér, aztán mennem kell.
– Hova ilyen sietős? – érdeklődik Adrián.
Összeszorítom az ajkam. Miért olyan nehéz ezt még mindig kimondani? Dina közben a kezembe nyomja a kávémat. Beleiszok, csak utána szólalok meg: – Pécsre.
– Micsoda? – kapja fel a fejét Lilla.
– De hát... – motyogja Luca, de félbehagyja a mondandóját.
– Kaptam egy állásajánlatot még hetekkel ezelőtt, elfogadtam, és most megyek.
– És mi lesz Petivel?
Lillára nézek, a homlokomat ráncolom. – Mi lenne? Már többször világossá tette, hogy semmi közünk egymáshoz. Nagyon szeretem Petit, sőt, mindannyiatokat, de csak emiatt nem fogom elszalasztani ezt a lehetőséget.
– És hogy érted, hogy többször világossá tette? – kérdez most Luca.
Keserűen felnevetek. – Ott volt, amikor összejött Ágival, vagy amikor utána is úgy nézett ki, csak barátként próbál közeledni hozzám. Aztán volt egy pillanat, amikor én is azt hittem, lesz ebből valami, de végül tegnap közölte, hogy velem képtelenség együtt lakni, ezért nagyon örül, hogy végre külön vállnak útjaink.
– Ezt mondta? – fakad ki Lilla.
Luca azonban tovább próbálkozik: – De nem lehet, hogy csak pipa volt valamiért?
Legyintek. – Ugyan már, teljesen őszintének hangzott. És egyébként is már mindenhez késő. Van munkám, van albérletem, semmi dolgom ebben a városban.
Ránézek az órámra, aztán lehajtom a kávém maradékát, és felpattanok. – Oké, nekem indulnom kell. Nektek pedig sok sikert! Majd azért írjatok! És mindenképp szóljatok, ha Pécsett jártok!
Puszit akarok adni Lucának, de ő helyette megölel. Hamarosan Lilla is csatlakozik, sőt, Dina és Adrián is.
Már lépnék ki az ajtón, amikor Alex ront ki.
YOU ARE READING
Big city live! (befejezett)
General FictionEgy budapesti albérlet hat lakójának mindennapjait kísérhetjük végig: A mindig álmodozó Lilla egy webcam stúdióban dolgozik, mint operátor. Lucának van egy titka, amivel ő maga sem hajlandó szembenézni. Anima pultosként dolgozik, az élete másból s...