Zoli/8

77 9 28
                                    

Oldalra nézek, és azt látom, hogy Anima dulakodik valami sráccal a bárpulton, ahonnan aztán Peti szedi le. Amandára nézek, aki hajtövig szökött szemöldökkel, és tátott szájjal figyeli az eseményeket.

– Ne haragudj! – hajolok hozzá, miután Peti eltűnt Animával.

Amanda rám kapja a tekintetét. – Miért?

– Az egészért! Peti hülye barátnője, meg a balhé miatt.

– Ne hülyéskedj már! – neveti el magát. – Egyik sem a te hibád, és különben is! Úgy emlékszem, hogy ez nem egy randi.

– Tudom, csak kellemetlen.

Erre nem válaszol csak int a kezével. Követem a pultig, ahol egyből eltűnik a tömegben. Vannak emberek, akiket valamiért mindig azonnal kiszolgálnak. Hamarosan megjelenik két pohár sörrel, és ismét int a fejével. Kilépünk az éjszakába, ami kissé csípős. Talán a benti fülledt levegő miatt érzem annak, vagy egyszerűen csak ilyenek a tavaszi esték.

– Nem fázol?

Amanda mosollyal az arcán megrázza a fejét. – Nem, még jól is esik. Arra gondoltam, itt egy kicsit nyugodtabban lehet beszélgetni. Meg egyébként sem árt néha egy kis friss levegő.

Keresztbe teszem a karom. – Azért jól érzed magad?

– Persze! – mondja, majd a táskájához kap. – De jókor! Bent biztos későn venném észre! – Ezután belehalózik a telefonba. – Na, az jó hír! Dehogy! Még úgy fél órát maradok, aztán úgyis megyek. Szia! – Elteszi a telefonját, aztán rám néz. – A gyerekcsősz volt az, most aludt el a kislányom. Nem mondom, jó későn, de a lényeg...

– Neked van egy lányod?

Amanda összehúzza a szemöldökét, fejét kissé oldalra biccenti. – Nos, igen. Különben tiszta pénzkidobás lenne gyerekfelügyeletet fizetni.

– És ezt eddig miért nem mondtad?

Ő erre csak megvonja a vállát – Viszonylag kevés hallgatóval szoktam közölni.

Idegesen ciccegek. Ezt nem hiszem el! Már megint majdnem belesétáltam ugyanabba a csapdába.

Ő közben a szemét összehúzva fürkész engem. – Zoli?

– Igen?

– Miért érdekes, hogy van egy lányom?

Erre már hangosan felnevetek. – Azt hiszed, nem tudom, hogy mire megy ki a játék?

– Mire?

– Ez a módszeretek! Van egy zabigyereketek, annak kerestek egy apát, aki majd fizeti költségek felét!

Amanda erre nem válaszol. Csak áll, néz rám, szemöldökét össze-össze vonja, hol mintha elmosolyodna, hol sűrűn pislog, mint aki mindjárt elsírja magát. Gondolom, beletrafáltam. Poharát a másik kezébe fogja, majd lassan a falnak dől.

– Oké Zoli, kezdjük az elején. Kiknek a módszerei? Nekünk doktoranduszoknak?

Erre először csak ciccegek. – Nektek nőknek!

– Aha! – biccent nagyot. – És arra emlékszel, hogy el sem akartam jönni veled, te erősködtél, hogy ez nem randi?

– Terelés!

– Hm – biccent. – És arra, hogy felesben álltuk az italokat, az utolsót például én fizettem?

– Az is! – vágom rá egyből.

– Hát Zoli, beletrafáltál, ezt évek óta így terveztem! Csak emiatt voltam együtt tíz évig a gyerek apjával, hogy aztán még időben tudjon szakítani velem, amikor megtudta, hogy terhes vagyok, majd csak azért kezdtem bele a doktori képzésbe, amikor a gyerek egy éves volt, hogy téged behálózzalak. Ezután pont úgy kellettem magam, hogy elhívj, sőt, jobban belegondolva már a szüleim is ezért költöztek Lilláék szomszédságába. Csak azt nem értem, hogy ilyen zseniális logikával hogyan jutottál el egy mérnöki képzés végéig. – Ellép a faltól, én éppen válaszolnék neki, hogy nem kell ennyire kiforgatnia a dolgot, mert ez igenis gyakori módszer, amikor újra megszólal. – Ja igen, még valami! – Az arcomba lódítja a teli pohár sörét. Egy pillanatra levegőt sem kapok, az ital beteríti a hajamat, az ingemet, még az alsógatyám is átázik. – Ez a zabigyerekért!

Alig törlöm le az arcomból az italt, már el is tűnik mögöttem. A szél felerősödik, én meg egyenesen vacogok. Bemegyek inkább, ideje hazamenni. Az asztal felé veszem az irányt, ahonnan épp Ági távozik.

– Veled meg mi a franc történt? – kérdezi a homlokát ráncolva.

– Összevesztünk Amandával.

– Óh, hát azt nem csodálom! – mondja, és mint aki mindezt vigasztalásnak szánta, még a vállamat is finoman megérinti.

Nem válaszolok, egyszerűen lerázom magamról, és megyek tovább. Az asztalnál Petibe botlok, aki bánatosan forgatja a sörét. Ahogy leülök elé, rám néz, majd egészen kicsire húzza a szemét.

– Mi történt?

– A rövid verzió az, hogy Amandával összevesztem.

– Ennyire? Mégis min?

A combomra csapok. – Képzeld, van egy gyereke!

Peti erre biccent, és mikor látja, hogy nem folytatom, végre megszólal: – Igen, és?

Idegesen ciccegek. Nem igaz, hogy nem érti.

– Pont ez volt azelőtt is, nem emlékszel? Hogy rám akarta sózni a csaj a gyerekét!

Peti erre megdörzsöli az arcát. Gondolom, most esett le neki, hogy miről beszélek.

– Hülyeség volt összejönni Ágival.

Erre csak bólintok, Tényleg az volt.

– Ahogy bent ültem Animával, rájöttem, hogy... – elharapja a mondatot. – Nem is tudom mire jöttem rá, de arra biztosan, hogy nekünk Ágival nincs jövőnk – elneveti magát. – Anima a fejemhez vágta, hogy mekkora egy Casa Nova lettem. Nagyon hülyén éreztem magam. Mint a legnagyobb idióta a világon.

Hallgatom, de nem tudom, hirtelen mit mondjak. Nyilván egyetértek vele, de az érzelmi témák néha nem ilyen egyértelműek elsőre.

– Aztán jöttél te, elmondtad ezt az egészet, és most már legalább nem érzem magam a legnagyobb idiótának. Szóval köszönöm.

Egyik szemöldököm felvonom, még a fejem is hátravetem. – Mi? Nem tudlak követni.

– Azért, mert a legnagyobb idióta te vagy!

– Nem érted az egészet! Ez egy csapda! Minden egyedülálló anyuka pótapukát keres.

– Tényleg? Az összes? Van erről valami felmérésed?

Erre csak cinikusan ciccegek.

– Mindenesetre gratulálok, hogy az első normálisnak ígérkező kapcsolatodat még idejében tönkretetted.

– Tudod, mit? Megkérdezem majd holnap Animát is! Ő biztos, hogy át fogja látni ezt a csapdát!

Ezután határozottan hátradőlök, miközben belül kezdem magam tényleg hülyén érezni. Mi van, ha igaza van? Végig kellene ezt gondolni teljesen józanul, pontról pontra.

Big city live! (befejezett)Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora