"hm bu iyi bir açıklama y/n," diye mırıldandı mark, yorumlarınızı ikinizin açıklamasını yaptığınız İncil ayetinin kenarlarına not etti. Fosforlu kalemini çıkardı, siz eğlenmeden bakarken o karaladı ve incilinin sayfalarını işaretledi.
Sen ve Mark onun evinde haftalık İncil çalışmanızı yapıyordunuz. Siz annesinin koltuğunun eski minderlerine gömülürken o karşınızdaki tozlu kanepeye oturdu.
"mark, annemin beni her hafta seninle İncil çalışması için buraya gönderdiğini biliyorum ama merak ediyorum, hiç sıkıldın mı?" diye sorarsınız, İncil sayfanızı aranızdaki sehpanın üzerine koyun ve yerinizi kaybetmemek için işaretleyin.
Mark sayfalara tekrar bakmadan önce bir saniyeliğine sana baktı. "Ee, neden soruyorsun?"
"Çünkü bazen sıkılıyorum..." diye mırıldandın.
Bunu duymak, Mark'ın sonunda sana tam olarak bakmasına neden oldu. İncilini masaya koyarken seni taklit etti. "Benim yüzümden mi?" çekinerek sordu.
"Oh hayır! hayır, işaret sen değilsin," diye kekeledin. "Sanırım sadece içerik mi? Mesela her gün İncil ayetleri okumak ve düşüncelerinizi not etmek biraz tekrar edebilir."
Mark bakışlarını senden kaçırdı. "Yani, nereden geldiğini görebiliyorum."
"evet, ve ne zaman takılsak hep kiliseyle ve dini meselelerle ilgili oluyor... lise ikinci sınıftan beri her hafta İncil çalışması yapıyor olmamıza rağmen bunun dışında hiçbir şey hakkında gerçekten konuşmuyoruz."
"hayır, nereden geldiğini tamamen anlıyorum." Mark sana biraz daha yaklaşmak için koltuğunun kenarına kaydı. "Belki İncil çalışmasına biraz ara verebilir ve sadece dinin dışındaki şeyler hakkında konuşabiliriz." sana sıcak bir gülümseme attı.
"Mükemmel, anlayışınız için teşekkürler." rahat bir nefes verdin. Bir dakikalık bir İncil çalışması daha yapıp yapamayacağınızdan emin değildiniz.
Siz ne hakkında konuşacağınızı bulmaya çalışırken aranızda garip bir sessizlik oluştu.
Mark "hayat nasıldı?" ile başladı.
Basit soruya güldün. "Gerçekten sulu bir şey olduğunu söyleyemem ama ben memnunum" diye yanıtladın.
"O erkek arkadaşın hala var mı- uh adı neydi?"
"Yusuf? hayır, 2 ay kadar önce ayrıldık."
"bunu duyduğuma üzüldüm."
"Sorun değil, işleri bozan bendim."
Mark'ın kulakları senin sözlerine dikildi. bir şekilde koltuğunun kenarına daha da yaklaştı ve daha fazlasını duymak istediğinin sinyalini verdi.
"Yani, bilmiyorum. O ezici bir şekilde kareydi, biliyor musun?" açıklamaya çalıştın. Mark biraz gergin görünüyordu ve sizin için fazla dürüst olduğunu düşündüğünü söyleyebilirdiniz. "Kesinlikle demek istediğim, her zaman kiliseye gitmek konusunda çok kararlıydı ve çok fazla iffetliydi... zar zor öpüştük ya da el ele tutuştuk. sanki orada olmam için beni orada tutuyormuş gibi geldi."
Mark senin rantını dinlerken başını salladı. "Berbat geliyor. eğer benim kız arkadaşım olsaydın-"
Sözlerine bir kaşını kaldırdın, ondan gergin bir kekelemeye neden oldun.
"Yani, bildiğin gibi- varsayımsal olarak severim," diye kekeledi. Devam etmesi için ısrar ederek başını salladın. "Kilise ve benzeri şeyler hakkında her şeyi yapmazdım. Ben de bazen eğlenmeyi seviyorum!"