TAEHYUNG memandang Soyeon yang menuruni tangga. Mulutnya sedikit terbuka dek kagum melihat Soyeon di hadapannya.
Gadis itu mengenakan long silk dress berwarna putih, rambut ikalnya disanggul, solekannya memberikan look smokey, bibirnya merah menyalah dan belakang gaun satin putih Soyeon itu terdedah, menampakkan belakang tubuh Soyeon yang mulus dan menggoda itu.
Soyeon kelihatan begitu cantik sekali malam ini. Gadis itu kelihatan seperti kombinasi devil and angel. Devilishly, angelic and expensive beautiful!
" Wow..."
Itu saja yang dapat Taehyung katakan. Jia yang berada duduk di sofa sudah mencebik kegeraman, cemburu dengan Soyeon yang begitu luar biasa malam ini.
" Boleh kita pergi sekarang, Mister kim? "
Soyeon menghulur tangannya kepada Taehyung, disambut oleh gadis itu lalu dia letakkan tangan Soyeon di sikunya. Matanya tak dapat berahli kepada Soyeon, gadis itu sunggu cantik dan seksi malam ini. Detakan jantungnya menggila bagaikan berteriak mahukan Soyeon.
" Oppa akan balik awal kan? "
Soalan Jia menyedarkan Taehyung. Dia menoleh ke arah Jia yang berada di sofa. Gadis itu sedang mengunyah gula-gula asam dengan rambutnya yang tak berserabai. Taehyung terjijik sebentar.
" Ya, jangan risau. Oppa akan balik awal. Kami pergi dulu "
Taehyung dan Soyeon mula berjalan beriringan. Soyeon mengeratkan lagi pegangannya pada siku Taehyung lalu menoleh sekilas ke arah Jia yang berada di belakang. Soyeon mengukirkan senyuman sinis kepada Jia.
Dek kegeraman, hampir saja jia membaling bantal sofa kepada Soyeon.
" Ish perempuan tak guna tu..Aku perlu singkirkan dia "
-
MIKASA GRAND HOTEL
" Oh, Mister Kim! You're here! "
Seorang jejaka tua menyapa Soyeon dan Taehyung yang baru saja sampai ke majlis pelancaran cawangan baharu Syarikat Lavien Rose di Barcelona.
Syarikat tersebut merupakan saingan terbesar Bwilouis.V kerana brand handbag dan clothing yang dicipta mereka mendapat posisi kedua dalam carta brand paling popular di paris.
Walaupun begitu, Lavien Rose masih tak dapat menewaskan Bwilouis.V.
Direktur utama syarikat itu memang musuh Taehyung di dalam dunia perniagaan namun di dunia nyata, Direktur utama syarikat Lavien Rose itu merupakan sahabat rapat Harabeoji Taehyung yang sudah meninggal dunia setahun lepas.
Sebab itu Taehyung dijemput sebagai tetamu VIP ke majlis pelancaran itu.
" Lama tak Jumpa, Direktur Choi "
Taehyung menyambut huluran tangan jejaka itu dengan senyuman lebar. Mata jejaka tua itu kemudian berahli kepada Soyeon yang berada di sebelah Taehyung.
" Yes, it's been a long time. Maaf sebab tak dapat datang ke funeral Harabeoji kamu. I was so buy in barcelona that time. By the way, she's your wife? "
Jejaka itu menyoal.
" yup, my wife. " Jawab Taehyung seraya mengerling sekilas ke arah Soyeon yang begitu menawan. Seketika dia bangga memperkenalkan Soyeon dengan saingan bisnesnya. Seakan dia mahu saja berteriak dan memberitahu semua orang di dalam Dewan hotel ini bahawa gadis cantik ini adalah isterinya.
" what a beautiful lady! Nice to meet you, Mrs.Kim "
" Nice to meet you too, Directur choi "
YOU ARE READING
365 Days
Fanfiction[ √ ] An ordinary girl, park soyeon. Seorang gadis berkeperibadian sederhana, Berhati lembut, feminin dan mudah didekati. Dia dengan rela hati berkahwin dengan jejaka cold-hearted, sukar ditafsir namun terkadang datang gatalnya, bergelar Kim Taehyu...