Bab 3

708 94 7
                                    

❝ 365 hari mencintaiku❞

TUBUHNYA di hempas kuat ke atas katil yang bersaiz king itu. Lengannya di naikkan untuk menutup mata seketika. Nafas berat di hembus. Butang kemeja putihnya di lucutkan satu.

Sebelah tangannya pula berkerja menyeluk poket seluar , benda tersebut di keluarkan lalu di angkat tinggi di hadapan matanya.

Gelang tangan silver itu di tenung lama.

" Dimana kau hm ? "

Soalnya pada diri sendiri. Walaupun dia dan gadis misteri itu hanya berjumpa sekali sahaja , hati Taehyung menempah rasa suka yang tinggi.

Dalam keadaan separuh sedar , dia dapat merasakan setiap sentuhan si gadis pada malam itu.

1 weeks ago In Norway ,

" t-tolong...panas .. "

Ringisan wanita kedengaran. Dengan badan yang kurang seimbang dek mabuk , Taehyung menghampiri gadis itu yang sedang mengesot di lantai hotel.

" kau..kau dah kenapa hurm ? "

" tolong saya sir..badan saya panas "

Si gadis menghampiri , kaki Taehyung di peluknya sambil mendongak memandang Taehyung. Matanya berkaca dan pipi nya juga berona merah.

Jangan cakap dia termakan pil peransang ?

" ah..sudah lah. Tepi , aku nak Masuk bilik aku "

Taehyung menggoyangkan kaki hingga pegangan gadis itu terlerai pada kakinya , dia melangkah pantas masuk ke dalam bilik hotel. Namun , gadis itu tetap berdegil mahukan pertolongannya.

Taehyung bukan seseorang yang menyukai party bagai ni tapi di sebabkan dia perlu menjadi wakil hoseok , terpaksa lah di mengheret badan ke party useless itu hingga dia sendiri mabuk habis habisan.

" encik , t-tolong lah saya. Saya dah tak tahan .. "

" a-apa maksud kau ? Pergi cari jantan lain lah. Aku nak tidur "

Gadis itu tetap berdegil. Dengan tubuhnya yang menggigil , dia melepaskan satu persatu pakaian yang di kenakannya.

" Encik.. be my antidote. "

" you will regret this ! "

Next day ,

Cahaya yang terpancar daripada celahan langsir memaksa dirinya untuk membuka mata. Matanya di celik perlahan. Pandangan yang tadinya samar bertukar menjadi jelas.

Pelipis kepala di urut perlahan , dia bangkit daripada pembaringannya sambil matanya melilau memerhati sekeliling.

" apa yang dah jadi semalam ? Mana perempuan tu pergi ? "

Mendapati bahawa dirinya tidak mengenakan seurat benang , dia menyoal diri sendiri.

Dia menoleh ke arah meja kecil yang berada di sisi katil , terdapat beberapa keping wang yang di letakkan di situ.

" dia ingat aku ni gigolo ke ? "

Dia melangkah turun dari katil. Jubah mandi di capai lalu di kenakan. Langkahnya tiba-tiba saja terjeda tatkala mendapati seutas gelang tangan yang berada di lantai.

Taehyung menguntum senyum.

" Ni mesti dia punya "

Entah apa yang merasukinya , dia seakan jatuh hati dengan gadis misteri itu. Setiap sentuhannya , masih dapat dia rasakan.

Namun sayangnya , dia tak dapat melihat wajah gadis itu dengan jelas.

-

Secretary hahm , memandang atas ke bawah tubuh soyeon. Di dalam hatinya sudah mengata habis habisan taste bosnya yang agak low itu.

" perempuan ni tunang bos ? Huh , aku 10 kali ganda lagi cantik dari dia kut "

Pandangan jelek di lontarkan kepada soyeon. Soyeon mengerutkan dahi.

" Saya nak jumpa tunang saya. Dia ada ? Lama sangat tu awak scan saya "

Soyeon tertawa sinis. Secretary hahm menggelengkan kepala bagi menyedarkan dirinya. Senyuman manis di ukir kepada soyeon.

" eum , tuan kim sibuk sekarang. Dia ada meeting dengan client sekejap lagi "

Bohong secretary hahm. Soyeon menggaru kepala yang tak gatal. Setahunya , Taehyung sendiri yang menyuruhnya datang untuk membincangkan hal perkahwinan mereka.

End up sibuk pula ?

" ah , jinjja ? Dia yang suruh saya datang , dia pula yang sibuk. Ah tak apa lah kalau macam tu "

Soyeon mengulum senyum dan menunduk hormat sebelum membuka langkah untuk beredar. Namun , suara garau seseorang membuatkan dia terjeda. Secretary hahm pula sudah tercengang.

" you are here ? "

" eo ? Secretary awak cakap , awak sibuk sebab tu saya on the way nak balik "

Taehyung menoleh ke arah Secretary hahm yang tersenyum kekok. Matanya di tajamkan melihat gadis itu.

" pack your things "

" huh ? Sir , I- "

" should i repeat ? "

Soyeon menekup mulut. Tak terfikir pula kekejaman Taehyung sampai ke tahap ini.

" Taehyung , tak payah lah. Bukan hal besar pun , kenapa awak sampai kena pecat dia ? "

Soyeon menggoyangkan lengan jejaka itu agar mempertimbangkan keputusannya yang bertindak memecat secretary nya itu. Padahal , masalah cuma sekecil zarah.

" aku tak suka orang menipu "

" Taehyungㅡ "

"ㅡlet her be "

To be continue..

Kalau lah wujud boss macam taehyung ni in real life , tatau nak jadi apa hiks

Btw , zeu actually tak plan nak update hari ni sbb im not feeling really well since yesterday tapi zeu nak buat readers zeu happy 💖











365 DaysWhere stories live. Discover now