S2 / 22

492 68 8
                                    

❝ I love , both of them ❞

AMERICA FASHION DESIGNER HALL , 8 PM.

Berkonsepkan parti istana tahun 70-an , Alicia dan Jaykay melangkah masuk ke dalam Dewan majlis dengan lengkap memakai Tuxedo dan gaun mewah. Di lengkapkan lagi dengan topeng muka bercorak.

Fuh , begitu ramai para fashion designer yang hadir. Bermula dari yang underrated hinggalah designer yang overratted.

Jaykay dan Alicia mendapat tempat VIP di majlis ini dan di meja sebelah mereka ada wakil syarikat Bwilouis.V , semestinya Sunjung dan Taehyung.

Alicia menatap sinis wajah Sunjung , turun pula ke perut gadis itu yang sedikit buncit. Oh , tengah mengandung ya ?

Memandangkan dia memakai topeng , semestinya dua manusia itu tidak akan mengenal dirinya. Dia juga tak pernah memunculkan diri di media sosial. Semua itu adalah kerja jay , dia hanya menolong dari dalam saja.

Terpandang wajah Sugul Taehyung , hatinya menerpa rindu berat sekaligus geram. Jejaka itu kelihatan kurus dan muram saja menunjukkan yang dia tidak bahagia.

Huh , dia perlu tahan dirinya. Dia akan kembali tapi bukan sekarang. Dia perlu menghabisi wanita jalang itu terlebih dahulu.

Jay bersalaman dengan Taehyung , Alicia pula bersalaman dengan Sunjung. Gadis itu memang nampak biasa saja , namun hati ? Who knows..

" Aww , we meet again , Mrs. KIM "

Sengaja dia tekan nama KIM itu. Sunjung tiba-tiba saja bagaikan cemas kala melihat mata Alicia. Mata gadis itu... dia menggelengkan kepala untuk menyedarkan diri.

" Kita pernah jumpa ke sebelum ini ? "

Soalan polos itu mengundang tawa Alicia. Diusapnya bahu Sunjung dan tersenyum.

" Saya gurau saja lah. Kenapa ? Awak rasa saya agak familiar ke ? "

Sunjung tersenyum kekok dan menggosok tengkuk.

" heh , kinda.. "

Alicia mengahlikan pandangan ke hadapan , di mana para model sedang menggayakan pakaian yang dicipta daripada syarikat lain.

Dia dapat rasakan yang Sunjung bagaikan merasa tidak selesa dengan dirinya dan cemas. Curious mungkin ? Atau takut yang roh soyeon berlegar-legar di dewan majlis ini dan mahu membunuh dirinya ?

ARKHHH sunjung bagaikan mahu gila. Mata gadis bernama alicia ini sungguh mirip dengan mata Puan soyeon. Bibir , hidung dan senyuman begitu sama.

Kalau Alicia membuka topeng , mesti terkena heart attack kan gadis itu ? Ataupun terkejut dan terus mati ?

Alicia tertawa di hati. Hey , bukan semudah tu aku nak bagi kau mati. Step by step and slowly. Aku akan buat kau merana terlebih dahulu dan baru aku akan bunuh kau!

Well , its not wrong if we do more than what she did right ?

" Hello ladies and gentleman. Thank you for coming. We really appreciated to have y'alls here and a very special thanks to our VIP guest , Kim Taehyung and his Wife from Bwilouis.V company "

365 DaysWhere stories live. Discover now