❝ I love , both of them ❞
BEBERAPA hari sudah berlalu dan Taehyung masih berlaku dingin kepada Sunjung atas kehendak isterinya. Selama itu juga Taehyung memendam rasa geram di hati melihat Sunjung dan seokjin semakin rapat.
Aish! Dia merengus di hati. Kemahuannya , sunjung hanya tersenyum padanya , hanya pada dia seorang!
" awak ni buat kerja macam mana ya ?! Bilik jurnal ni sepatutnya awak bersihkan setiap hari! "
Bahu sunjung terhinjut kala suara lantang itu menerpa ke telinga. Taehyung menyusun fail-fail tersebut dengan rasa marah yang bersalut geram.
Bukan geram apa sebenarnya , dia geram kerana gadis itu rapat dengan seokjin! Sekarang , hanya mereka berdua saja di dalam bilik jurnal. Masa ini lah Taehyung mahu melampiaskan amarahnya.
" Tuan , tuan yang cakap dengan saya kan ? Bilik jurnal ni hanya di bersihkan setiap hari jumaat je. Tuan dah lupa ke ? "
Soalan Sunjung membuatkan Taehyung mengetap bibir. Dia emosi sangat ke ? Aduh buat malu saja!
" ke Tuan sebenarnya saja nak cari salah saya ? Suka marah-marah saya ? Saya pelik lah dengan Tuan ni. Saya tak salah pun Tuan nak tengking "
Semakin Terdiam Taehyung di buatnya. Jejaka itu memejam mata rapat. Dia tak boleh menyimpan lagi , dia kena luah kan.
" Tolong! Tolong berhenti rapat dengan seokjin! "
Sunjung terdiam seribu bahasa. Amaran seperti apa itu ? Ada masuk dalam peraturan syarikat ke yang pekerja tidak di benarkan berapat ? Huh ?
" Apa yang Tuan nak sampaikan sebenarnya ? Kenapa pula saya tak boleh rapat dengan Seokjin ? Dia single dan saya pun single , whats the problem ? "
" Sebab aku suka kau! Faham tak ?! "
DUM!
Jantung Sunjung berdegup sejurus kemudian. Kata-kata Taehyung membuatkan dia tercengang. Dia kaku , lidahnya seakan keluh.
" aish! " Taehyung meraup wajah seraya tersedar yang dia sudah terlepas cakap. Yang dia tahu sekarang , dia sudah terlanjur menyukai gadis itu!
Dia sendiri tak mahu tapi hatinya begitu memaksa. Walaupun dia sukakan Sunjung Namun segala rasa sayang dan cintanya masih kuat pula terhadap Soyeon.
Dia keliru. Ada kah ini sebuah kelebihan untuk nya ? Dapat mencintai dua manusia dalam masa yang sama ?
" m-mworagoo ? "
" Saya suka kan awak , Sunjung ssi "
Sunjung tidak tahu harus memberi respon apa. Entah gembira atau merasa bersalah. Taehyung itu suami orang! Sepatutnya dia tak perlu meneruskan drama ini lagi.
Dengan langkah yang tak tentu arah , Sunjung berura ura untuk menapak keluar namun pantas saja tubuh kecil itu di tarik ke dalam dakapan.
" tuan! Lepas lah! Tuan kim tu suami orang! Saya tak boleh ! WARGHH! "
sunjung terjerit kala tubuhnya di cempung ke atas meja di situ. Nasib lah bilik itu kedap bunyi. Kalau tak , habis lah!
Gosh , dia tak tahan. Dia sudah lama membayangkan situasi intim seperti ini bersama Taehyung. Mata Taehyung yang menggoda itu menikam anak matanya.
" Awak belum kenal siapa saya. What Kim Taehyung want , Kim Taehyung get! "
Bibir sunjung di sambar kasar. Untuk sekian lama bibirnya tidak di kucup sebegitu , Sunjung bagaikan terkena renjatan elektrik jadinya.
Kau bayangkan lah , orang yang cium kau ghairah seperti itu adalah idola yang kau minat !
" Ump..ump Tuan! Saya tak nak! Saya tak nak jadi perosak rumah tangga orang biarpun saya juga sukakan Tuan ! "
Taehyung menjauhkan wajahnya daripada wajah Sunjung. Dia tersenyum nakal sebelum wajah gadis itu di usap.
" saya tahu awak pun memang suka kan saya. Jadi , apa masalah dia untuk kita jalin kan hubungan yang lebih ? "
Gila! Dia tak patut terjebak!
" Saya minta maaf Tuan. Saya sukakan Tuan sebab Tuan ni muda-muda lagi dah berjaya dan kaya bukan sebab paras rupa Tuan kim! "
" Lagipula , Tuan dah berkahwin dan saya tak patut ! "
" Soyeon takkan tahu kalau awak ikut cakap saya. Awak akan menyesal kalau menolak "
Sunjung mendengus perlahan. Dia sudah tersepit di antara rasa bersalah terhadap soyeon dan kemahuan hatinya.
Kalau lah Taehyung itu bukan suami orang , sudah lama dia terima saja.
" Saya tak nak. Tuan dah ada isterinya yang sempurna , buat apa nak suka perempuan seperti saya ? "
" oh , awak tolak saya ? Saya takkan bagi awak keluar dari bilik ni sampai awak setuju! "
Sunjung menghembus nafas gelisah. Dia takut tiba-tiba saja Puan Kim datang dan melihat mereka berdua di posisi seperti ini. Dia tak mahu bala datang kepada dirinya!
Silap hari bulan , dia kehilangan kerja. Sudah lah appartment di seoul ini mahal.
" Jangan lah macam ni Tuan. Kita tak boleh ada hubungan macam ni ! Tuan tak cintakan Puan soyeon ke ? "
" Saya cintakan dia dan awak "
Gadis itu meneguk liur. AH! dia nak buat apa sekarang ini?! Dia benar benar terkunci!
" B-baiklah kalau itu kemahuan Tuan kim! Tapi kalau terjadi apa-apa saya tak nak libatkan diri! "
〰️
To be continued..
Ha sila sediakan popcorn ya anda semua 🌚
W-WOI JANGAN LAH LARI DULU PEMBACA KU SEMUA! S2 tu ni kinda banyak kejutan dan cast-cast baharu yang akan keluar. Menyesal tau kalau lari awal!
Jangan risau , S2 ni happy ending! Nak tahu ending macam mana ? STAY TUNE LAH SAMPAI ENDING HOKEH!
Lope yall ❤
YOU ARE READING
365 Days
Fanfic[ √ ] An ordinary girl, park soyeon. Seorang gadis berkeperibadian sederhana, Berhati lembut, feminin dan mudah didekati. Dia dengan rela hati berkahwin dengan jejaka cold-hearted, sukar ditafsir namun terkadang datang gatalnya, bergelar Kim Taehyu...