S2 / 24

571 64 6
                                    

❝ I love , both of them ❞

ALICIA menahan tangan kecil Sunjung yang cuba menampar wajahnya. Dengan kekuatan yang lebih kuat berbanding Sunjung , pergelangan Tangan gadis itu dipulas kuat hingga sunjung meringis.

Taehyung tak tahu harus melakukan apa. Dia hanya menjadi pemerhati , sesekali dia merasa kasihan juga dengan Sunjung.

" D-dia adalah soyeon! Tolong lah percaya saya , Taehyung! Akh! "

" seems like , your wife has a mental illness. Apa yang you takutkan sangat dengan i ? Sebab muka i sama dengan mendiang isteri dia ? You takut yang I akan rampas suami you ? "

" come on , babe. Kalau i nak rampas sekalipun bukan dengan cara murahan seperti ini! Dia yang mahu menjual diri pada I agar syarikat dia kembali berkembang "

" is that wrong ? "

Sunjung berahli pandangan ke arah wajah suaminya. Dia agak terkilan bila Taehyung tak membelanya ataupun melakukan sesuatu. Taehyung hanya berdiri statik di situ bagaikan tiang dan menyaksikan dirinya dicemuh oleh Alicia.

" a-awak boleh diam je , Taehyung ? "

Air mata yang mengalir diseka kasar. Dia mengusap perutnya yang buncit.

" Miss Alicia , im sorry. We need to ended our discussion here "

Alicia menguntum senyum dan mengusap lembut bahu Taehyung. Sempat dia berbisik seketika di telinga jejaka itu.

" malam ni , pukul 8. Dekat hotel micasa. Jangan tak datang tau ? Muah! "

Taehyung tertawa kecil namun pantas dia menukar ekspresi serius saat Sunjung memandangnya tajam. Kelibat Alicia yang sudah keluar daripada ruang ofisnya hanya dipandang.

" AWAK INGAT SAYA TAK NAMPAK APA YANG KORANG BUAT ?! "

Tengkingan gadis itu sungguh membingitkan kepala. Dia melabuh punggung dan bersandar di kepala kerusi.

Cinta aku terhadap kau dah lama pudar , Sunjung. Cuma , aku yang bodoh sebab tak sedar dan berkahwin dengan wanita ular seperti kau.

Dia bermonolog di hati.

" habistu ? Kau nak minta cerai ke ? Cakap je lah. Anytime aku boleh kasih "

" kau dah semakkan hidup aku lah sunjung! Syarikat aku hampir muflis sebab kau! Tapi , aku kesiankan mak bapak kau yang susah dekat busan. Aku je kan harapan diaorang ? "

Taehyung tertawa sinis.

" aku tahu yang tu bukan anak aku. Tapi tak apa , aku akan tunggu sampai kau bersalin dan lepastu , tolong blah dari hidup aku "

〰️

" kalau noona dah selesai semuanya , noona akan kembali dekat suami noona ke ? "

Tak pernah-pernah , jaykay ingin mengambil tahu soal semua itu. Alicia tertanya , apa yang membuatkan jejaka muda itu bertanya.

" Mestilah. Kitaorang memang dah berbaik sebelum kejadian tu dan noona tahu yang Suami noona masih mencintai noona "

Jay mengahlih pandangan ke luar kafe. Kereta yang lalu lalang dipandang tidak berminat. Aduhai hati , kau tak sepatutnya terjatuh hati pada wanita yang tak boleh kau miliki.

365 DaysWhere stories live. Discover now