S2 / 21

447 65 12
                                    

❝ I love , both of them ❞

2 years later..

SOYEON nekad mengubah diri. Dirinya yang dulunya terlalu baik , terlalu percaya dan terlalu cepat memaafkan kini berubah 360 darjah kepada Soyeon yang kinda rude , badass and savage.

Its already 2 years sejak insiden tersebut berlaku kepada dirinya. Orangnya kini fashionista dan designer terkenal. Dia juga menukar penampilan , mengubah stail rambut yang ikal panjang ke pendek dan elegant. Bukan saja dari segi appearance , dia turut mengubah nama lahirnya.

She's not Kim soyeon anymore , a girl with softie personality. She is , Alicia jeon now. A girl who is full with revenge.

Dia akan kembali mengambil haknya semula. Dia akan mendapatkan apa yang harus dia dapatkan , apa yang harus dia balaskan.

She killed my child. She's trying to kill me. She's marrying my husband. She hurt me so bad.

Semua itu menghantui fikiran Soyeon atau lebih tepat Alicia , setiap malam. Setiap hari. Setiap saat. Dua tahun dia menahan rasa dendam , sudah tiba masanya untuk dia mengatur langkah.

" Noona "

Panggilan itu menerpa ke halwa telinga Alicia. Dia mengerling sekilas ke arah jaykay yang menjengukkan kepala di sebali pintu kerja miliknya.

" Come in je lah , budak "

Dia memutarkan bebola mata dan kembali fokus pada laptop miliknya , jari jemari runcingnya liar saja di papan kekunci. Menyelesaikan kerja yang belum selesai.

" Noona , tengok ni "

Skrin telefon yang terpapar sebuah emel daripada majlis awards terbesar di Amerika mengahli fokusnya. Sudah beberapa kali mereka dijemput dan diajak berkolaborasi namun berita ini seakan pencapaian besar untuk Alicia dan Jaykay.

" Hello , Cia and jay. We would like to invite you guys to this year fashion designer awards as the sucessfull designer in Asia. "

" wah.. kita dua ke ? "

" nak bawa anjing noona sekali ke ? "

Alicia menampar lembut wajah jaykay dan fokus membaca emel itu kembali. Sesuatu terdetik di kotak pemikirannya.

Pastinya syarikat Bwilouis.V juga dijemputkan ? Nampaknya ini adalah peluang keemasan baginya untuk memulakan permainan yang sudah lama terbuku ini.

Alicia menguntum senyuman sinis.

" Jay , you need to get ready because we will start it "

" start what ? "

" the revenge. "

〰️

PASH!

Fail-fail dilempar kedinding dek kegeraman. Dia meraup wajah lalu meneguk air kosong yang tersedia di atas meja.

Rambutnya dicengkam sekuatnya. Stress dengan pencapaian syarikat yang kurang memberansangkan kini. Stok rekaan tahun ini masih banyak , apatah lagi rekaan 2 tahun lalu yang masih terjeda. Busuk saja diperapkan terlalu lama.

Banyak kerugian yang dia dapat semenjak syarikat baharu itu merampas kepopulariti dan keunikan rekaannya. Apa yang bagus sangat dengan syarikat itu?! Rekaan Bwilouis.v grup lagi bagus lah!

" Apa yang awak buat ni Taehyung ? Apa dah jadi ? "

Wajah sekretari sekaligus isterinya tersembul di muka pintu. Matanya ralit memerhati fail-fail yang bersepai di lantai.

Dia mengeluh perlahan. Sejak kebelakangan ini baran Taehyung lain macam. Jejaka itu tak pernah bekeras dengan pekerja sampai mengangkat tangan bagai , namun , sisi hitam jejaka itu kelihatan jelas hari ini.

" Saya dah tak tahu nak jadi apa dengan syarikat kita ni , sunjung! Bisnes langsung tak jalan! Beruban saya tak lama macam ni! "

Si jejaka merengus lagi. Kini , gelas kaca kosong pula di lemparnya.

" hey! Dah lah! Dengan lempar barang macam ni takkan dapat menyelesaikan masalah pun! "

Sunjung memungut satu persatu fail yang di lempar.

" Apa yang bagus sangat dengan Syarikat Alicia's and jay's touch tu hah ?! Rekaan kita lagi ikut trend apa?! "

" sabarlah. Dalam bisnes memang ada naik turun dia. Awak sabar dan tenang , saya pasti syarikat kita akan naik semula "

Taehyung mendengus dan tersenyum sinis. Sabar ? Itu aje lah kau tahu. Yang kau tahu shopping aje dan habiskan harta aku!

Getusnya dalam hati.

" sejak kematian Soyeon , syarikat ni dah hilang seri. Awak jadi penyeri ? Habis aje duit syarikat ni awak seleweng. Awak ingat saya tak tahu ? "

" ha baguslah tu. Puji lagi lah isteri awak yang dah mati tu. Asal ada je masalah , awak salahkan saya. Awak tak tahu ke yang saya ni sedang mengandungkan anak awak?! Awak tak kesiankan saya ke ?! "

" masalahnya , kau ingat aku percaya ke yang dalam perut kau tu anak aku ? Kau ingat aku tak tahu ke yang kau tu keluar masuk kelab dan tidur dengan jantan lain ? "

" kau jangan ingat aku tak tahu kegiatan kau dekat luar , sunjung. Kau tunggu je masa yang sesuai , aku akan ceraikan kau! "

To be continued...

Soyeon or alicia ? 💋












365 DaysWhere stories live. Discover now