S2 / 20

468 62 38
                                    

❝ I love , both of them ❞

SOYEON ralit menscroll sosial media di telefon jaykay kala jejaka itu memberitahu yang sudah tersebar meluas berita Taehyung berkahwin lagi.

Dan pastinya gadis itu adalah sunjung. Beberapa foto perkahwinan mereka yang begitu mewah dan meriah memenuhi bahagian explorer. Soyeon hanya mampu menahan geram di hati.

" bila noona nak muncul kan diri hm ? Noona geram-geram macam tu pun tak ada guna. Nooma kena tahu , dia tu lelaki. Lelaki memang cepat cari pengganti "

PANG!

seronok Jaykay membebel , telefon miliknya sudah di lempar oleh soyeon ke dinding. Begitu kuat hingga retak skrin telefonnya. Jaykay hanya mampu terngangah memandang telefonnya.

" WAE?! "

Dia menengking sejurus kemudian. Terus saja tubuh si kecil yang terbaring di lantai , di kutip olehnya. Air mata yang mengalir sedikit di seka.

" KALAU NOONA TAK NAK DIA KAHWIN DAH KENAPA NAK PALSUKAN KEMATIAN HAH ?! "

Soyeon membaringkan tubuh di sofa. Dia sedang memikirkan rancangan bernas sekarang ini. Rancangan di mana dia perlu membalas balik apa yang perempuan jalang itu lakukan terhadapnya.

" Mari berkerjasama jay. I will help you to make your company sucessfull and you will help me to complete my revenge. "

Jejaka yang berumur 22 tahun itu memandang lama wajah Soyeon. Soyeon tersengih sinis , dia tahu budak terdesak mahu syarikatnya berjaya ini takkan menolak tawarannya.

Hey , dia isteri kepada CEO syarikat paling terbesar di Negara Korea ini lah , dia tahu selok belok bagaimana mahu menjayakan sesebuah syarikat kecil. Hampir 2 tahun lebih dia kehulur-hilir bersama Taehyung , dia mengetahui kunci utamanya.

" Adik taknak terima tawaran noona ke ? Saya boleh bantu jayakan syarikat awak lebih daripada syarikat Bwilouis.V . Saya boleh jamin "

" saya dah ceritakan segalanya kenapa saya nak balas dendam terhadap perempuan tu kan ? Kenapa saya boleh keguguran dan jatuh dari ferri ? Awak tolong saya , saya tolong awak "

Jaykay berdiam sejenak. Cuba di fikirkan kembali tawaran si gadis yang berbeza 5 tahun darinya. Dia sudah penat menjadi good boy senantiasa , apa kata dia menjadi bad boy seketika ?

" Noona terdesak sangat ke nak balas dendam ? "

" awak pun terdesak sangat ke ? "

" YAISH! okey fine , mari berkerjasama! "

〰️

Sunjung lengkap memakai gaun malam yang begitu mini. Well ,malam ini adalah malam pertamanya dengan si encik suami. Mestilah dia mahu berasmara dana dengan Taehyung malam ini.

Kerjanya sudah selesai. Dia sudah mendapatkan apa yang dia mahukan selama ini. Dia dapat suami yang kacak dan kemewahan.

Lepas ini boleh lah dia membuat bekas kawan kolejnya cemburu. Boleh lah dia pergi bercuti kesana -kesini dan membeli barangan branded kesukaannya.

Sunjung mendekati Taehyung yang berada di balkoni bilik. Tubuh si suami yang hanya bersarung jubah mandi , dipeluk daripada belakang.

Taehyung yang jauh mengelamun , sedikit terkejut dengan tindakan Sunjung. Dia memutarkan Tubuh , wajah soyeon jelas terpapar di kornea matanya.

" S-sayang ? "

Tanpa membuang masa , dia mengangkat tubuh sunjung ala bridal. Lalu di letakkan lembut di atas katil. Wajah Sunjung di renung lama , namun yang dia nampak bukanlah sunjung melainkan wajah manis soyeon.

" saya rindukan awak tahu ? "

" saya tak kemana pun awak rindu hm ? "

Sunjung mendapatkan bibir Taehyung lalu dikulumnya lembut dan ghairah.Tali Jubah mandi yang mengikat tubuh suaminya di leraikan. Dia menolak tubuh Taehyung membuatkan mereka tertukar posisi.

" Saranghae , Taehyung-ah "

" Nado , soyeon sayang "

" MWO ?! SOYEON?! "

Suara Sunjung yang berubah drastik membuatkan dia tersedar. Kau dah gila bayang akan mendiang isteri kau , Taehyung. Itu lah hakikat yang tak dapat di bendungnya. Dia terlalu gilakan gadis itu , sehingga wajah Sunjung pun tertukar menjadi wajah soyeon di pandangan matanya.

Gila. Dia tak patut merosakkan malam pertamanya dengan isteri baharu.

" S-sunjung-ah , saya minta maaf. Saya salah sebut "

" salah sebut kepala otak awak! Saya tahu awak masih gila bayang dengan perempuan yang dah mati tu kan ?! "

Mendengar kata-kata Sunjung , tiba-tiba saja amarahnya mencanak naik. Tak disedari tangannya sudah naik melempang wajah sunjung.

" awak tak ada hak nak cakap kasar macam tu terhadap soyeon! Awak kena sedar tau yang saya terima awak pun bukannya ikhlas! "

Fuh , baru sehari berkahwin sudah bergaduh seperti ini. Bagaiman pula hari-hari berikutnya ? Tak ke bertambah teruk ?

" sampai hati awak naik tangan terhadap saya kan ? Apa kurangnya saya Taehyung ?! Saya cuma nak bahagiakan awak seperti mana dia bahagia kan awak! Salah ke ?! "

Taehyung cuba mengatur nafas. Dia sudah keterlaluan. Dia sepatutnya perlu melupakan mendiang soyeon dan fokus kepada Sunjung sekarang ini. Gadis itu sudah sah menjadi isterinya.

" Sayang , im really sorry. Saya terlalu ikut emosi. Maaf , sayang "

Taehyung menarik tubuh Sunjung ke dalam pelukan. Dahi si gadis dikucup sekilas.

" ish! Dah lah! Saya dah hilang mood! "

Tubuh Taehyung ditolak kasar. Dia membaringkan diri dan menarik selimut tebal. Taehyung menghembus nafas berat.

Dia benar-benar jauh berbeza dengan awak Soyeon-ah.

To be continued...

Nak tanya ni , korang nak soyeon bersama dengan taehyung balik ke atau bersama dengan second male lead kita je ? Or , kita bagi sunjung menang je ? 🌚😂

365 DaysWhere stories live. Discover now