Bab 9

602 87 3
                                    

365 hari mencintaiku

❝ MIANHADA , ❞

Kalimat itu terluah akhirnya daripada mulut milik seorang Kim Taehyung. Soyeon yang berbaring di sebelah hanya kaku tanpa sepatah kata , masih menunggu kata kata jejaka itu usai menemui tanda komah.

Kedengaran hembusan nafas berat terlepas. Tubuh si isteri di pusingkan lembut menghadap dirinya.

" Aku minta maaf atas apa yang berlaku hari ini. Aku yang sendiri menciptakan peraturan untuk membuat hal masing-masing , tapi aku mengaku aku melanggar peraturan itu. "

Mendengar ucapan Taehyung , Soyeon sedikit merasa kecewa. Dia ingatkan , jejaka itu bakal meluahkan perasaannya yang sebenarnya dia cemburu. Namun , soyeon tahu yang lelaki beku seperti jejaka itu takkan berbuat demikian.

" Aku takkan masuk campur hal kau lagi. Selama setahun ini ,anggap saja yang kita cuma housemate "

Taehyung memutarkan tubuhnya. Gebar yang mereka kongsikan di tarik hingga ke paras leher. Soyeon masih kaku di situ , dia sendiri tak faham dengan perasaanya.

Takkan lah dia terjatuh hati dengan jejaka itu secepat ini ? Ataupun , memang perasaan semula jadi seorang isteri untuk merasakan cemburu ?

Ah , wake up soyeon-ah! Kau bukan tipikal wanita yang lemah seperti ini! Jalani dengan tenang saja untuk setahun ini dan anggap saja yang kau dan dia tiada apa-apa kaitan.

Lagipun , diri mu itu tidak sesuai dengan jejaka seperti Taehyung. Kau kotor.

Angkara terlalu percaya dengan sahabat sendiri , diri kau di nodai lelaki yang langsung tak kau kenali. Tambahan lagi , lelaki malam itu hanya terpaksa mengubati dirimu.

Dan bagaimana , kalau peristiwa malam itu membuahkan hasil yang tak di inginkan ?

Soyeon meraup wajah. Memikirkan tentang peristiwa itu membuatkan dia merasa jijik dengan diri sendiri. Apatah lagi jikalau Taehyung mengetahui kisah hitamnya itu kan ?

Walaupun jejaka itu tidak mencintainya , tapi yang pasti maruah nya sebagai seorang suami akan goyah juga akhirnya. Berkahwin dengan gadis kotor seperti nya ? Heol.

-

" hmmmm , sedap! Nampaknya , skill memasak aku dah improve! "

Dua mangkuk di sediakan , Japchae buatan nya di pindahkan ke dalam dua mangkuk itu. Jus oren di tuang ke dalam gelas kaca jernih , americano pula di tuang ke dalam cawan miliknya.

Taehyung yang berada di ruang tamu menoleh ke arah dapur. Aroma japchae begitu sempurna menerpa ke dalam rongga hidungnya.

" Awak! "

Laung Soyeon dari jauh berserta senyuman lebarnya. Apron di campak selamba ke lantai , dia berlari anak menuju ke arah Taehyung yang masih fokus pada television dan berpura-pura tidak dengar.

" Come! "

Tangan mungil itu mencapai tangan kekar milik suaminya. Dengan senyuman yang tak lekang , tubuh Taehyung di tarik hingga ke meja makan.

" saya masak makanan kegemaran awak! "

" macam mana kau tahu aku suka japchae ? "

" saya call heolbeoji tadi sebelum awak bangun tidur , jadi saya cuba lah masakkan hehe! Palli! Nanti sejuk tak sedap "

Taehyung sekadar akur saja permintaan gadis itu. Tak mahu merosakkan mood soyeon yang agak baik hari ini.

" sedap ke ni ? "

" heish! Rasa lah dulu! Saya tahu awak trauma nak makan masakan saya sebab pancake tu kan ? Tapi kali ni , saya dah berlatih khas untuk suami saya hihi! "

Taehyung menyorokkan senyumnya. Dia tersentuh mendengarkan yang soyeon berlatih masak khas untuknya. Serasa dia ada tempat istimewah di hati kecil gadis itu.

Dia mengambil chopstick dan mencicipi sedikit.

" hm , sedap "

Taehyung melabuh punggung di kerusi dan mula menikmati air tangan isterinya itu.

Soyeon tersenyum lebar , ibu jarinya selamba sahaja naik ke bingkai bibir jejaka itu dan membersihkan sisa comot. Taehyung terjeda seketika. Matanya membulat memandang soyeon yang masih tersenyum.

" kenapa awak pandang saya macam tu ? Makan lah "

Taehyung kembali menikmati Japchae nya. Sekejap saja , mangkuk miliknya sudah licin. Kini giliran soyeon pula untuk menikmati japchae buatannya. Namun dia terhenti seketika tatkala Taehyung masih mengerling Japchae itu sambil meneguk liur.

" Awak nak lagi ? "

Taehyung mengangguk perlahan.

" ah, kalau macam tu , kita kongsi ? Kalau awak tak kisah ? "

Taehyung tidak berkata sepatah. Dia melabuh punggung di sebelah soyeon dan mula mengaut japchae milik soyeon. Gadis itu masih membatu.

" kau kata nak kongsi ? Jom lah , atau aku habis kan ?"

Soyeon mengangguk kekok dan mula berkongsi dengan Taehyung.

Slurp

Slurp

Slurp

Tapi.. tanpa sengaja mereka berdua terambil mee japchae yang sama. Soyeon dan Taehyung saling berpandangan. Entah apa yang merasuki keduanya , mee itu sedikit demi sedikit di sedut hingga bibir mereka semakin mendekat.

Dan...

Cup!

To be continue..

Aum aum aum omooo

365 DaysWhere stories live. Discover now