Author's Note:
Dah dua tahun sejak fanfic ini di-publish. Zeu cuma nak beritahu yang fanfic ini mengandungi banyak bawang dan perkara-perkara yang bikin sakit hati. Sebab tu, Korang boleh pilih ending sendiri. Kalau tak nak meroyan, dinasihatkan jangan baca sampai ke season tiga.
❝ 365 hari mencintaiku❞
PUNGGUNG di henyak ke kerusi kulit miliknya. Kot hitam yang di kenakan , di lepaskan lalu di sangkut di tempat kot yang tersedia.
Nafas di hembus perlahan , Rambut mullet perangnya di kuak sebelum tangan kanannya mencapai pen gel berdakwat hitam yang terselit di poket kemeja nya.
Setiap hari , tetap sama. Datang saja pejabat , di meja sudah bertimbun kerja yang perlu di selesaikan. Beginilah hidup seorang lelaki berkerjaya yang di jadikan inspirasi kepada orang ramai.
Akan tetapi , siapa tahu ? Dia sendiri tak mempunyai masa untuk diri sendiri. Dia hanya ada masa untuk memikirkan , kerja , kerja dan kerja. Walaupun umurnya sudah menginjak umur yang perlu berkahwin , dia langsung tak ada rancangan untuk hal itu.
Pin!
Alat yang berada di tepi meja kerjanya di tekan.
" secretary hahm , masuk sekarang "
Beberapa saat , ketukan pintu kedengaran. Tanpa di minta , Wanita bertubuh tinggi lampai itu memasuki ruangan Taehyung dengan lenggang lenggoknya. Senyuman manis , di ukirkan kepada bos kacaknya itu.
" Tuan Kim panggil saya ? "
" schedule "
" ah oh eum , untuk perjumpaan dengan Mr.jeon tentang cawangan di USA tu , Mr.jeon minta tangguhkan pergi ke hari kahmis sebab dia ada hal mustahak yang perlu di uruskan "
" erm tuan juga mendapat jemputan daripada Seoul University untuk meraihkan ulang tahun universiti tu yang ke-16 tahun. You are invited to participate in the presentation of successful students as a representative of alumni "
" decline "
Jawapan singkat Taehyung membuatkan secretary hahm terpinga-pinga memandang wajah Taehyung yang tetap dingin itu.
" are you sure sir ? Tuan boleh bagi motivation kepada pelajar bidang fesyen di sana andㅡ "
" ㅡwho is the boss here ? "
" urm , b-baiklah Tuan. Saya akan decline "
Taehyung memandang semula skrin Laptop , jari jemarinya meraba-raba papan kekunci.
Tatkala sebuah artikel tiba-tiba sahaja muncul di skrin laptop , matanya terbuntang. Bibirnya di gigit geram.
" bastard "
Makinya sebelum mengangkat punggung untuk keluar daripada biliknya. Kaki di atur pantas , matanya sudah menajam. Amarah yang di rasakan bukan kepalang.
" secretary hahm , Find the scum who did this ! "
Secretary hahm yang sedang seronok mencalit lipstik di bibir , terkejut beruk dek suara Taehyung yang begitu wow. Habis calitan lipstik merahnya travelling ke pipi.
" a-alright , sir "
-
" Dia bekas pelajar di seoul university sebagai pelajar bidang designer yang paling di sanjung "
" once won many international awards , his work was the first to appear on paris fashion magazines. He started from scratch and managed to build an empire in short span of a year , Bwilouis.V company. "
" He is , bussiness genius , KIM TAEHYUNG ! "
Terngangah Soyeon mendengar penerangan abangnya itu.
Mana tak terkejut ? Balik balik saja dia daripada oversea usai menamatkan pelajarannya , dia sudah di cop menjadi tunangan kepada lelaki yang langsung tak di kenalinya.
" Kau dengar tak ni apa abang cakap , soyeon ? "
Soyeon yang masih blank , hanya sekadar mengangguk. Matanya berahli pula pada cincin tunang yang sudajmh tersemat pada jari manisnya.
" Heish , kau kena bangga sebab bakal laki kau tu kaya raya. Boleh lah aku nak bodek dia astu pergi ke dubai dan naik bangunan burj khalifah tu "
Soyeon mencebik. Kepalanya yang tak gatal di garu.
" yah pendek , kalau kaya pun tapi tak bahagia , dapat apa ? Bonehead juga abang ni rupanya "
Park jimin berdecit sebelum menghambur tawa sinisnya. Mungkin , adiknya lah yang bonehead sekarang ni. Otak empuk sangat sampai tak leh fikir.
" haiya makcik , kalau banyak duit mesti lah bahagia. Boleh pergi ke sana , ke sini , ke sana , ke sini, ke sana , ke sini "
Soyeon mengangkat punggung , kepalanya di gelengkan perlahan melihat abangnya sudah berjoget sakan sambil bernyanyi lagu Dj buatan Muhyidin tu.
" dah lah abang. Yeon nak naik atas. Soyeon tak kisah siapa je yang mama dan papa jodohkan dengan yeon yang penting bahagia , goodbye ! "
" ha ye lah ye lah. Nanti abang wasap gambar dia kat kau "
" arasseo ! "
-
Hello , saya comeback. Maaf lah , chapter pertama memang bosan ehe
[ sorry for tagging , i need your support maa loveliess 😔❤ ]
AsHyunIn ikanjeonjungkook rawrrmints heitsmehari CHIM_YOORA02 misceyley
YOU ARE READING
365 Days
Fanfiction[ √ ] An ordinary girl, park soyeon. Seorang gadis berkeperibadian sederhana, Berhati lembut, feminin dan mudah didekati. Dia dengan rela hati berkahwin dengan jejaka cold-hearted, sukar ditafsir namun terkadang datang gatalnya, bergelar Kim Taehyu...