Bab 18

661 83 7
                                    

❝ 365 hari mencintaiku ❞

" MAMA dan papa balik dulu ya ? Make sure don't ever skip your meals , soyeon tu ada gastrik. Nanti menyusahkan suami kamu pula "

Pesanan Puan Park di balas dengan anggukan oleh soyeon. Sudah lali dengan pesanan ibunya yang tetap sama sepanjang masa. Akan tetapi , semua nasihat ibu itu berharga kan ?

So , listen to your mom , dear.

" Kamu pula , jaga soyeon baik-baik ya ? " pesab Tuan park kepada Taehyung pula. Jejaka itu sekadar mengangguk berserta senyuman nipis.

Dia mengucup kedua tangan mertuanya lembut. Seakan beralun perasaan Puan Park ketika Taehyung mengucup tangannya. Serasa beruntung mendapat menantu seperti Taehyung.

Sudah lah kacak , kaya , sopan santun pula tu.

" Kami pergi dulu "

Tuan dan puan Park mula mengatur langkah menuju ke Lif berdekatan. Sempat Pasangan suami isteri itu melambai ke arah Soyeon dan Taehyung yang masih berada di Muka pintu.

Usai saja kelibat Tuan dan puan park sudah tak kelihatan , Soyeon pantas menarik kasar Tangan Taehyung untuk masuk ke dalam rumah.

Sejurus itu , Soyeon melemparkan pandangan tak puas hati kepada Suaminya. Sejak pagi tadi , Taehyung seakan tidak mengendahkan dirinya. Bagaikan apa yang terjadi semalam tak pernah berlaku.

" What's wrong with you ? Why are you ignoring me , kim Taehyung ? "

Soyeon mencerlung Tajam ke arah Taehyung yang sudah melabuh punggung di sofa. Television di buka dan soalan Soyeon hanya di biarkan tergantung tanpa jawapan.

" Im asking you , Kim Taehyung! "

" Its my lust! Understood ? "

Jawapan Taehyung membuatkan Soyeon terdiam seribu bahasa. Mata di pejam. Serentak itu , air mata jatuh berderaian. Serasa maruahnya sebagai seorang isteri ketika ini bagaikan di pijak-pijak oleh jejaka itu.

Taehyung hanya memaparkan riak kosong. Tiada rasa bersalah yang singgah di benak fikirannya. Semalam , semuanya sudah dia takluki. Dia sudah menjalani tanggungjawab sebagai seorang suami sepenuhnya.

Namun pagi ini ,dia di landa rasa menyesal. Dia kalah dengan rasa cintanya yang mendalam terhadap gadis itu. Dia kalah dengan godaan isterinya.

Dia berasa malu dengan diri sendiri.

( Tu lah kau tahu sedap je - Author. )

" Nafsu ? Awak sentuh saya hanya sebab nafsu awak ?"

" kau ingat aku sentuh kau atas dasar cinta ke ? Cinta my foot ! Aku takkan sesekali jatuh cinta dengan perempun kotor macam kau! Dasar pelacur! "

PAK!

Tamparan kuat hinggap pada wajah Taehyung hingga wajahnya tertoleh ke tepi. Dada soyeon naik turun menahan sebak. Untuk sekian lama , kesabarannya terhadap lelaki itu mencapai limit.

" Awak ingat saya nak semua ni terjadi ke ? Hanya dia yang ada malam tu untuk jadi antidote saya! Saya tak kenal dia! Saya tak nak pun mengandungkan anak dari benih dia ! "

365 DaysWhere stories live. Discover now