❝ 365 hari mencintaiku ❞
SOYEON mendengus geram di selangi tawa besar Taehyung pula. Seronok eh mengusik?
" You can touch me but in your fuckin dreams "
Soyeon menolak kasar tubuh Taehyung dan mengatur kaki untuk pergi daripada ruang itu. Namun , pantas saja Taehyung mencapai tangan soyeon untuk menegah gadis itu pergi.
" awak nak apa lagi ? Belum puas nak mainkan saya ? "
Taehyung hanya berdiam dan tersenyum nipis.
" omo aku dah agak dia tarik tangan aku balik "
" omo my hearteu "
" aku ni lawa , mesti lah dia cair "
Begitu lah yang ada di fikiran soyeon sekarang. Walaupun wajahnya di paparkan dingin , namun jantungnya sudah dugeun-dugeun.
" kau tinggalkan kasut kau "
Taehyung tersenyum mengejek sebelum beredar daripada situ. Soyeon menunduk ke arah kakinya yang telanjang tanpa memakai kasut. Dia mendengus malu dan mencapai kasut tumit tinggi nya.
" aish! Asyik kena kan aku je ! Kau tunggu ! "
-
" Bawa semua dokumen penting ke bilik mensyuarat. Kita akan adakan mesyuarat tentang isu baru-baru ini "
Wajah Taehyung tegang. Soyeon tahu , ini mesti kes pereka fesyen daripada Jepun itu yang memplagiat rekaan fesyen terbaharu Bwilouis.v Group. Dengan kadar pantas , soyeon mengumpul semua dokumen dan mengejar Taehyung yang sudah berganjak jauh kehadapan.
Sampai saja di bilik mesyuarat , semua ahli grup yang lain menatap takut wajah Taehyung yang datar dan tegang tanpa perasaan. Satu syarikat ini tahu bagaimana jikalau baran jejaka itu keluar.
Silap hari bulan , syarikat sendiri pun dia bakar.
Taehyung melabuh punggung , seokjin yang berada di hadapan di pandang dan mengisyaratkan jejaka itu supaya memulakan pembentangan tentang isu ini.
" seokjin , kau pandai buat kerja ke tidak ?! "
Kertas-kertas yang tersedia di atas meja mesyuarat di lempar kasar ke arah seokjin tatkala jejaka itu hanya berdiam tanpa memulakan mesyuarat.
Macam mana mahu memulakan ? Tiada ribut , tiada angin tiba-tiba saja mesyuarat di adakan. Tak sempat dia ingin membuat persediaan.
" M-maafkan saya , Tuan kim "
Taehyung mendengus kasar dan menoleh ke arah Soyeon yang berada di sebelahnya. Soyeon mengangguk perlahan kala mendapat mesej daripada isyarat yang Taehyung berikan padanya.
Dia maju ke hadapan dengan tab kerja yang sedia di dalam genggamannya.
" pereka fesyen daripada jepun telah melakukan plagiat terhadap rekaan baharu milik bwilouis.v group. Sebanyak 50% kerugian yang kita terima dan Untuk pertama kalinya , penjualan tahun ini terjeda di sebabkan perkara ini. Ada cadangan apa-apa untuk hal ini ? "
" saya rasa , kita perlu melakukan promosi ? "
Salah seorang mengangkat tangan dan menyatakan cadangannya. Senyuman sinis soyeon tercoret dan memandang tajam si pemberi cadangan sampah itu.
" cadangan apa seperti itu ? Awak fikir ini pasar malam ? Kalau tak laku , kita akan buat promosi ? Yang kita perlu lakukan sekarang ini untuk memulihkan keadaan adalah berkerjasama untuk mengubah semula rekaan kita dan mengambil tindakan ke atas hal plagiat itu. "
" tindakan seperti apa , park biseo ? "
Salah seorang daripada mereka menyoal membuatkan senyuman sinis Soyeon terukir. Kedua tangannya di tekan di atas meja dan memandang bersilih ganti para ahli grup yang ada di situ.
" Bakar semua rekaan yang dia plagiat daripada kita "
Taehyung tersenyum sinis. Nampaknya , gadis ini mempunyai pemikiran yang sama sepertinya.
" meeting ended here " ujar Taehyung yang mula mengangkat punggung dan mengemaskan kot miliknya. Suasana mula riuh rendah mendengar cadangan terakhir milik soyeon itu.
Dan dengan gilanya , Taehyung menyetujui begitu saja.
-
" hot chocolate "
Coklat panas di letakkan di atas meja Taehyung.
Jam sudah berganjak ke jam 10 malam namun mereka berdua masih lagi berlegar di situ untuk menyelesaikan hal ini.
Taehyung mengurut pelipis kepala perlahan , tengkuknya yang terasa sakit di gosok. Soyeon yang ternampak hal itu mula mendekati taehyung , bahu jejaka itu di urut perlahan.
" penat ? Jom lah balik , awak boleh sambung lakar benda tu dekat rumah kan ? "
Taehyung menoleh , soyeon memaparkan senyuman manisnya. Tanpa amaran , tubuh gadis itu di tarik hingga soyeon terduduk di atas riba Taehyung. Tubuhnya di peluk erat. Dapat dia rasa nafas hangat taehyung pada lehernya.
" Aku penat , aku nak peluk "
Soyeon meneguk liur kelat. Memang bukan pertama kali mereka dalam jarak yang dekat seperti ini namun entah kenapa berada di posisi ini bagaikan sesuatu yang baru bagi mereka berdua.
Sunggu menyenangkan.
" Soyeon-ah "
" n-nae ? "
" can i kiss you ? "
Mata redup jejaka itu bertaut romantis dengan iris matanya. Pelukan hangat semakin di eratkan. Soyeon tak dapat menjawab permintaan jejaka itu sebentar tadi. Jantungnya bagaikan hendak lari daripada radarnya.
" Boleh ? Aku perlukan tenaga "
Dia tak dapat menolak. Perlahan dia mengangguk membuatkan Taehyung tersenyum nipis. Belakang lehernya di ramas lembut , bibir mereka berdua di cantumkan dengan rela hati.
Ciuman yang tadinya bermula dengan lembut dan romantis tetapi kini berubah kepada ciuman ghairah dalam kadar yang pantas.
Ciuman itu seakan mengingatkan Taehyung kepada seseorang yang berjaya menyentuh hatinya. Suasana ini begitu mirip dengan kehangatan malam itu.
To be continue..
Chapter ni nak 2 jam gue taip sebab tak ada idea. Balik-balik lempar fon kat atas katil aigu 😂 , maaf lah kalau hambar hm :(
YOU ARE READING
365 Days
Fanfiction[ √ ] An ordinary girl, park soyeon. Seorang gadis berkeperibadian sederhana, Berhati lembut, feminin dan mudah didekati. Dia dengan rela hati berkahwin dengan jejaka cold-hearted, sukar ditafsir namun terkadang datang gatalnya, bergelar Kim Taehyu...