Bab 6

632 89 10
                                    

❝ 365 hari mencintaiku ❞

PAKAI❞

Soyeon memandang sehelai Blaus satin berwarna putih berserta mini skirt yang ketat pemberian Taehyung itu. Dia masih lagi blur dan terngangah memandang sepasang pakaian itu.

Taehyung hanya berpeluk tubuh dan memasang wajah dingin.

" i-igeo mwoya ? "

" pakaian. Kenapa ? Kau tak kenal ke ? "

" Ya , saya tahu. Tapi awak nak bawa saya ke mana ? Awak kan kena pergi kerja ? "

Soyeon bercekak pinggang sambil wajah Taehyung di renung dengan wajah cemberut.

" aku nak culik kau "

Taehyung tersenyum nakal dan memainkan rambut soyeon. Gadis itu memutarkan bebola mata. Tangan Taehyung di tepis nya membuatkan jejaka itu kembali serius.

" yah , Apa motif awak hah ? "

" aish ,cepat lah. Aku nak bawa kau ke suatu tempat "

" dengan baju tu ? "

Taehyung mengurut pelipis kepala perlahan. Matanya menajam memandang gadis itu.

" jangan banyak tanya. Pakai "

Soyeon mencebik. Baju yang di hulur Taehyung sebentar tadi di capai. Dia terus menuju ke kamar mandi dan bersalin pakaian.

Usai itu , dia bersolek nipis dan mencapai beg tangan miliknya. Heels putih di kenakan , lalu dia menuju ke arah Taehyung yang sedang menunggu di ruang tamu.

" saya dah siap "

Taehyung mendongak memandang gadis itu. Matanya tak berkedip , kecantikan gadis itu berhasil membuatkannya keluh dan terpaku.

" Taehyung , saya dah siap "

" ah..oh , kaja "

-

" Selamat pagi , tuan dan puan kim "

Beberapa karyawan menunduk hormat kepada mereka berdua. Ada yang saling berbisik dan memuji pasangan serasi itu.

Ada juga yang begitu terpegun dengan visual pasangan suami isteri itu.

Soyeon yang di sapa , turut menunduk dan menyapa semula namun tidak bagi Taehyung yang bersifat dingin dan sombong itu. Sapaan para pekerjanya hanya di palau dan memasang wajah serius.

" cantiknya puan kim "

" ya dho , dah lah peramah "

Puji-pujian itu menderu halus ke halwa telinga Soyeon membuatkan dia tersenyum melebar. Pegangannya pada lengan taehyung semakin di eratkan.

Entah kenapa , dia begitu yakin tatkala berdiri di sebelah jejaka itu.

Sampai saja di bilik Taehyung , Soyeon hanya berdiri kaku dan memerhati Tindak Tanduk Taehyung yang mula duduk di kerusi kulitnya.

Lama jejaka itu memerhati dia atas ke bawah sambil tersenyum nipis.

" Apa motif awak sebenarnya , Taehyung ? Kenapa awak bawa saya ke sini ? "

" you're hired "

Soyeon menatap dengan pandangan apa maksud kau setan kepada Taehyung. Berlapis-lapis dahinya berkerut.

" mwo ? "

" you are hired as my new secretary "

Mata soyeon terbuntang. Serasa semua darah naik ke wajahnya. Dia mengatur kaki pantas ke arah Taehyung , leher jejaka itu di cekik kuat.

" yah! Uhuk uhuk! "

" awak ingat saya ni permainan awak ke?! "

Semakin kuat cengkaman soyeon pada leher Taehyung hingga jejaka itu bagaikan kehilangan nafas. Dengan pantas , Taehyung menarik pinggang gadis itu hingga soyeon jatuh di atas ribanya.

Mata mereka saling berlawanan. Kedua-dua manusia itu sama sama terpaku dengan renungan mereka sendiri. Taehyung meneguk liur , bibir mungil milik soyeon menjadi tatapannya.

" heol..k-kacaknya "

Ujar soyeon bernada bisikan , jantungnya jangan cakaplah. Bagaikan mahu saja terkeluar daripada radarnya. Tanpa dia sedar , tangan kecilnya naik dan mengusap wajah kacak milik suaminya itu.

Saat itu juga ,

" Taehyung , aku dah email kanㅡoop salah timing "

Seokjin yang selamba sahaja memasuki bilik Taehyung itu menekup mulut dan melangkah keluar dengan pantas. Taehyung dan soyeon akhirnya tersedar daripada renungan panjang mereka sebentar tadi.

Cepat-cepat gadis itu turun daripada riba Taehyung dan menunduk.

" ah..eum , j-jadi , kau tak nak jadi secretary aku kan? "

" siapa cakap?! Ehㅡ s-sorry "

Soyeon menampar mulutnya yang tiba-tiba saja bercakap kuat itu. Lain macam betul aura Suaminya itu. Sampai ke tulang-tulang rasanya. Kalau dia biarkan wanita lain menjadi secretary suaminya , mesti dia yang rugi!

" tak apa lah kalau kau tak nak. Aku tak akan paksa , nanti aku cari lah secretary yang hot-hot "

Mendengar hal itu , soyeon pantas menggeleng.

" i will ! Saya akan jadi secretary awak! "

Taehyung tertawa kecil berserta smirk kecilnya.

" kalau macam tu , kau akan mula hari ni. Kan bagus kalau kau ikut cakap aku ? boleh lah kita berkerja sambil buat baby dekat sini kan ? " 

To be continue..

Surprise! Double update ❤

Korang semua ni memang pemalu eh ? Komen lah sikit , make some noisee !!

365 DaysWhere stories live. Discover now