Besorolási osztály: Keter
Különleges elszigetelési eljárások: Az SCP-020 mintáit egy sor lezárt tenyészkamrában tárolják a 12-es Biológiai Kutatási Területen található lezárt tárolóhelyiségben, amely csak légzsilipen keresztül érhető el. A tápanyagokat automatizált robotrendszereken keresztül adagolják, mivel a tenyésztőkamrának mindig zártnak kell maradnia.
A tárolóhelyiségben hermetikusan lezárt videokamerák vannak felszerelve, amelyeket naponta ellenőrizni kell. Az elszigetelt helyiségbe belépő személyzetnek 5. Biológiai Biztonsági szintű felszerelést kell viselnie, beleértve az újralégzőket is, és kilépéskor teljes gombaölő fertőtlenítésen kell átesnie.
Leírás: Az SCP-020 egy gyorsan terjedő gombás szervezet, amely képes befolyásolni az élőlények érzékeit és viselkedését, beleértve az embereket is. Az SCP-020 mintái olyan ismeretlen hatást mutatnak, amely a közvetlen megfigyelés számára gyakorlatilag láthatatlanná teszi őket, még mikroszkóp alatt is. Az SCP-020 csak akkor látható az emberek számára, ha fényképen vagy videón keresztül nézik.
Amint az SCP-020 kolóniát alakít ki, általában egy emberi lakásban, spórákat termel, amelyek hatással vannak a körülötte élő emberek viselkedésére. Az érintett személyek növelik a hőt és a páratartalmat otthonukban, hogy az SCP-020 növekedéséhez megfelelőbb környezetet teremtsenek. A fertőzött alanyok sok esetben társaságkedvelőbbek is lesznek, és gyakran hívnak meg ismerősöket az otthonukba, hogy tovább terjesszék a szervezetet. Mivel a spórák és a penészkolóniák láthatatlanok az érintett alanyok számára, a penész néha közvetlenül az élő alanyokon is elszaporodhat.
Ahogy a spórák és a kolóniák egy otthonban megközelítik a kritikus koncentrációt, az érintett emberek egészségi állapota gyorsan romlik, és ez halálhoz vezet. A penész tovább terjedhet, amint a mentőszolgálat és az egészségügyi személyzet találkozik az elhunyt személyek testével, valamint a holttestek helyi hullaházakba történő szállítása során.
Az SCP-020-zal először [TITKOSÍTOTT]-ban találkoztak, ahol egy beépített SCP-ügynök drámai személyiségváltozást észlelt a helyi kórházban dolgozó személyzetnél. A behatároló csoport vizsgálata során kiderült, hogy a város ███ lakossága és a város nagy része is megfertőződött. A civil lakosságot kiirtották, a várost pedig egy helyi erdőtűz fedezékében elhamvasztották.
Eddig több mint 12 SCP-020 kitörést jelentettek. Jelenleg vizsgálatok folynak a járványok forrásának és a lehetséges megelőző intézkedéseknek a meghatározására.
020-01 függelék: Eta-10 ("See No Evil") Mozgó Munkacsoport audio/videófelvételeinek kivonatai az SCP-020 kezdeti elszigetelése során [TITKOSÍTVA].
T2-Lead: Kettes csapat a piros ház felé közeledik.
T2-COM: Vettem, az UAV One egy hő jelet észlel.
...
T2-Lead: Kettes csapat a helyén, készen áll a...[KÁROMKODÁS]!
T2-2: Az ajtó nyílik!
Ekkor egy civil nő jelent meg az ajtóban, kezében egy konyhakéssel. A videokamerás megfigyelésen látszott, hogy az arcának közel kétharmadát penészgombák borították.
Civil nő: Nos... üdv, uraim... nem akarnak odabent szusszanni egyet?
T2-Lead: A földre! Dobja el a fegyvert!
Civil nő: Ne butáskodjon! Jöjjön be és... maradjon egy kicsit...
T2-Lead: Álljon meg ott, ahol van! DOBJA EL A FEGYVERT!
Civil nő: Mi... mi csak pár vendéget szeretnénk... kérem... jöjjenek be...
T2-2: Dobja el a [KÁROMKODÁS] fegyvert!
Feltételezhetően ekkor vette észre a fertőzött civil, hogy T2-4-nél van egy gyújtófegyver, és a késsel a csapattagokra támadt.
Civil nő: [ADAT TÖRLÉSRE KERÜLT]
T2-Lead: Tüzet nyitni! Tüzet nyitni!
Lövések, sikolyok.
DU LIEST GERADE
SCP (Secure, Contain, Protect)
ÜbernatürlichesA világunkban vannak bizonyos anomáliák, amik nagyon kíváncsivá teszik az embert. Az ember ezáltal kutatni kezd utánuk, vizsgálni kezdi őket, és elzárja őket.