Osztály: Euclid
Különleges Elzárási Eljárások: SCP-650-et egy legalább 4 m2 nagyságú zárható szobában kell tartani, kényelmes megvilágítással. Legalább három (3) alkalmazott állandó felügyelete alatt kell maradnia. A megfigyelőknek úgy kell elhelyezkedniük, hogy az SCP és legalább egy további megfigyelő állandóan a látóterükben legyen.
Távoli módszerekkel, például biztonsági kamerákkal történő megfigyelés megengedett, feltéve, hogy a megfigyelő folyamatosan tud koncentrálni. Ez a módszer viszont csak vészhelyzet esetén javasolt az objektumra való rálátás véletlen megszakadásának lehetősége miatt.
Leírás: SCP-650 egy fekete színű, 167 cm magas stilizált humanoid szobor. A szobornak nincsenek kezei, vagy arcvonásai: a végtagok lekerekített pontokban végződnek és a fej sima felülettel rendelkezik. Megfigyelés közben a szobor felfelé nyúlik és a feje úgy van megdőlve, mintha az ég felé nézne. A szobor összetétele nincs meghatározva; az anyagvizsgálat ellentmondásos eredményekre jutott.
Ha a szobor nincs megfigyelve, áthelyezi magát valaki mögé, aki a bázison tartózkodik, és fenyegető testtartást vesz fel. Az áthelyezési folyamat közben nem ad ki semmilyen zajt, így a mozgás pontos módszere még nem ismert. Az áthelyezési pont és a testtartás általában elég közel vannak ahhoz, hogy egy "üss-vagy-fuss" reakciót váltson ki az áldozatban, amikor megfordul, és meglátja a szobrot.
Meg kell jegyezni azonban, hogy az SCP még nem mutatott aktív agresszióra, vagy ellenségeskedésre utaló jeleket. Kísérletek alapján úgy tűnik, hogy célja nem támadás, hanem pusztán ijesztés. Ennek oka ismeretlen, és nem történik további kutatás motivációjának meghatározásához.
Amíg az elsődleges módszer úgy tűnik, ijedt reakció kiváltása közeli elhelyezkedés révén, az SCP más változó pozíciókat is mutatott olyan megfigyelők közelében, akik már megszokták annak hatásait. Ezen megfigyelők esetében a szobor más pozíciókat vett fel kényelmes távolságra, mint például: asztalra fekvés, székre "ülés", és egy esetben összekuporodás a sarokban, mintha megrémült volna. Mivel a megfigyelők, akik ezeket a testhelyzeteket jelentették, megemlítették, hogy nyugtalanító érzést keltett bennük, elméletünk szerint ez egyszerűen egy másodlagos módszer lehet a reakciók kiváltására.
Függelék: ██/██/████ - A szobor az Euclid osztályra lett átminősítve, miután a szobor valahogy megjelent a ███ számú Bázis másik oldalán, Dr. ███████ mögött. További megfigyelési intézkedéseket kell hozni a jövőbeli incidensek elkerülése érdekében.
Kutatói megjegyzés: Nem érdekel a költségvetés; tartsátok bent ezt az átkozott dolgot! Arra megfordulni, hogy ez a dolog ott áll fél centire az orrodtól garantáltan megrövidíti az életed évekkel. És figyelembe véve, hogy mivel foglalkozunk, amúgy sincs sok időnk hátra. -Dr. ███████
ČTEŠ
SCP (Secure, Contain, Protect)
ParanormálníA világunkban vannak bizonyos anomáliák, amik nagyon kíváncsivá teszik az embert. Az ember ezáltal kutatni kezd utánuk, vizsgálni kezdi őket, és elzárja őket.