SCP-123 (Elzárt Miniatűr Fekete Lyuk)

126 4 1
                                    

Besorolási Osztály: Euclid


Különleges Elzárási Eljárások: SCP-123 egy őrzött telephelyen, szíjakkal, láncokkal, hálóval, vagy hasonló eszközzel egy stabil asztalhoz rögzítve tárolandó. Semmilyen horog nem rögzíthető a tárgyhoz. A tárgy és az asztal egy legalább 5m x 5m x 5m méretű terem közepén kell elhelyezkedjen. Semmilyen érzékeny mérőeszköz nem használandó SCP-123 100 méteres körzetében, mivel az a mérési eredmények észrevehető torzulásához vezet. Ami ennél is fontosabb, semmilyen tárgy nem helyezhető SCP-123-ba, amennyiben ez nem kísérleti keretek között történik.

SCP-123 mozgatását nagy óvatossággal kell végezni, ügyelve, hogy a tárgy minél kevesebb rázkódásnak legyen kitéve. SCP-123-at semmilyen körülmények között sem szabad nagy víztömegen át szállítani, történjen az bármilyen módon.

Semmilyen 2-es Szint alatti alkalmazott nem léphet be SCP-123 elzárási területére. A tárggyal interakcióba lépő személyeknek szorosan illeszkedő ruházatot kell viselniük, melyen nem lehet bármiféle szíj, fűző, vagy egyéb lógó elem. A hosszú hajjal rendelkezők számára kötelező annak felkötése vagy hajháló viselése.


Leírás: A tárgy egy szürke, 65 cm átmérőjű geodetikus gömb, mely hatvan háromszögből épül fel. A háromszögek közötti térrész üres, így ezen át látható a gömb középpontja. A gömbben található anyag ismeretlen összetételű, és vizsgálata Dr. █████ javaslatára további utasításig csupán vizuális megfigyeléssel történhet. SCP-123 tömege látszólag 3,62 kg, azonban úgy hisszük, a valódi tömege ennél sokkal nagyobb.

A geodetikus gömb teljesen üreges annak középpontját leszámítva. SCP-123 középpontjában egy sötét gömb található, melynek átmérője 1mm. A fekete gömb nem ver vissza, vagy bocsát ki bármilyen fényt. A mag továbbá jelentős gravitációs erőt fejt ki, mely a geodetikus gömb belsejében jelentősen megnő. Ez az erőhatás a tárgytól több tíz méterre is mérhető megfelelő érzékenységű eszközökkel. Körülbelül három méteres távolságban már egyértelműen érezhető a tárgy gravitációs vonzása a megfigyelő számára, a lógó tárgyak pedig elmozdulnak a gömb irányában. A külső gömb felszínén a gravitációs vonzásnak köszönhetően a ráhelyezett tárgy súlya a kétszerese a normálnak.

A belső gömb tulajdonságai egyértelművé válnak, amint egy apró tárgyat a külső gömbön belülre helyezünk. Ezen tárgyak nagy gyorsulással a belső gömbbe jutnak és eltűnnek. Bármilyen tárgyba öntött folyadék szintén a belső gömbbe szívódik. Vizsgálatok szerint a fekete gömböt megközelítő fény elgörbül annak középpontja felé. A belső gömb által az annak felszínén kifejtett gravitációs erő alapján a tömege megközelítőleg 1029 kg, azonban a gravitáció-csökkentő hatás, mely a külső gömbön belül tapasztalható arra enged következtetni, hogy a tényleges tömeg valójában ezt is bőven meghaladja. Fontos megjegyezni, hogy ekkora tömegből egy 200 méter nagyságrendű Schwarzschild-sugár következne, mely jelentősen meghaladja a megfigyelt 0,5 mm-es sugarat. Ezen hatás ugyancsak megerősíti, hogy a külső gömb gravitáció-tompító hatással rendelkezik.

SCP-123 gravitációja hatással van gázokra, a felszínén a légnyomás 205 kPa-nak adódik. Ennek ellenére a geodetikus gömböt felépítő háromszögek közötti területen a gázok képtelenek áthatolni. Ennek oka jelenleg ismeretlen, és kutatás tárgyát képezi.

Megjegyzendő, hogy a külső és belső gömb egyként viselkedik - mikor a külső gömb megmozdul, a belső követi azt. További kutatás szükséges ezen kapcsolat természetének feltárásához.


Függelék [SCP-123a]: Egyes feltételezések szerint SCP-123 rendeltetése szerint egy hulladékmegsemmisítő. Az SCP-123 kutatását jelenleg vezető Dr. █████ aggodalmát fejezte ki a geodetikus gömb integritásával kapcsolatban. Bármilyen hulladékmegsemmisítéssel kapcsolatos kérelmet Dr. █████, vagy hivatalos meghallgatás után egy 4-es Szintű alkalmazott engedélyezhet. További utasításig az SCP-123-al történő interakció kísérletekre korlátozódik. A parancsnokok egybehangzó véleménye, hogy további kutatás szükséges a külső gömb tartósságának felmérésével és megértésével kapcsolatban.

SCP (Secure, Contain, Protect)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant