Besorolási Osztály: Biztonságos
Különleges Elzárási Eljárások: Évente egyszer egy műveleti különítményt a [KITÖRÖLVE]-i Elzárási Parancsnokság-02-ből a 22A- Telephelyre kell irányítani, hogy megvédjék az ott található kifutópályát és repülőteret. A polgári létesítményt szeptember 23-án 04:00 óráig meg kell tisztítani minden nem SCP személyzettől, és másnap napkeltéig senki sem térhet vissza. Október 1-jén napkelte előtt minden civilt ismét evakuálni kell, és vissza nem térhetnek vissza a 22A-Telephelyre a "Zarándok járat" visszatéréséig.
Az "Érkezési járatról" átszálló zarándokokat, akik a "Zarándok járatnak" várják az indulását, csak 3-as vagy magasabb szintű biztonsági engedéllyel rendelkező kutatók kérdezhetik ki.
Leírás: SCP-036-hoz tartozik: A 22A-Telephely (egy az észak-iraki Moszul régióban található kis repülőtér) és a 22B-Telephely (a 22A-Telephelyen felszálló utasok célállomása). SCP-036 fő részei a következők:
Az "Érkezési járat" – Egy utasszállító repülőgép (amelynek gyártmánya és modellje évről évre változik), amely nem sokkal szeptember 23-án hajnala előtt érkezik. A 22A-Telephelytől radaron körülbelül 30-40 kilométerre jelenik meg. Leszállást követően, a "Zarándokok" kiszállnak a gépből és belépnek a terminálba. Soha egyetlen személyzet sem hagyta el a gépet. A megfigyelések során csak egy maszkos pilóta és másodpilóta volt megfigyelhető. Ez a gép gyorsan távozik a zarándokok kiszállása után, és nem várja meg a felszállási engedélyt, és nem azonosítja magát a leszálláshoz való közeledéskor.A "Zarándokok"- az "Érkező" repülőgépből kilépő jazidi vallású emberek, akik bevallásuk szerint a "kiras guhorîn"-on vesznek részt. Minden évben megvizsgálásra kerülnek, és az előző év során elhunyt jazidi vallású személyekként lettek eddig beazonosítva. Ez a születési anyakönyvi kivonatokkal, fényképes igazolványokkal, speciális ismereti kérdésekkel és lehetőség szerint ujjlenyomatokon keresztül történik. A legtöbbről ismeretes, hogy barátságosak, bár a legtöbbjük nem hajlandó részleteket közölni a kiras guhorînról. A múltban mindegyikről bebizonyosodott, hogy nem képesek felismerni a volt családtagjaikat és a barátaikat, vagy nem voltak képesek emlékezni olyan információkra, amelyeket a rövid távú memória általában lehetővé tenne. Szeptember 23-án a késő délutáni órákban a legtöbb zarándok hangsúlyozni kezdi, hogy mennyire fontos, hogy a zarándokútját meg kell kezdenie. Abban az időben felszállnak a "Zarándok járat" gépre, és elindulnak, soha többet nem látva őket.A "Zarándok Járat"- SCP személyzet által a "zarándokok" szállítására biztosított utasszállító repülőgép, amelyet egy képzett jazidi szent emberekből álló legénység irányít. A legénység jellemzően soha sem képes kifejteni a zarándoklat részleteit vagy azt, hogy valójában mi is az a kiras guhorîn. A fedélzeten lévő SCP berendezések optimálisan működnek, de a rögzített adatok csak kis mértékben növelik a zarándoklattal kapcsolatos ismereteinket minden évben. Noha a járat hét napig tart, a személyzet és a rögzített adatok csak néhány óráról tudnak elszámolni. Napok hiányoznak az időrögzítő berendezésekből és a kamerákból, bár semmi szokatlant sem volt eddig megfigyelhető. A gép eltűnik a radarról, és a vizuális kapcsolat a 22A-Telephelytől körülbelül 50-60 km-re megszakad, amíg október 1-jén napkeltekor vissza nem tér.22B-Telephely - A "Zarándok repülőgép" célállomása, egy kis repülőtér, amely egy kifutópályából és egyetlen épületből áll, amelyek a [KITÖRÖLVE] koordinátákon helyezkednek el. Eddig csak a "Zarándoklati személyzet" és a gépen lévő kamerák figyelték meg. Műhold felvételeken nem megfigyelhető, és a gyalogos módon való elérési kísérletek eddig kudarcot vallottak, egyszer katasztrofális eredménnyel. A kameráknak gondot okoz a területre való fókuszálás, mivel a talaj hője általában délibábszerű vizuális hatást kelt a géptől néhány tucat méternél távolabb lévő összes objektumra. Néhány héttel a zarándoklat előtt egy SCP felderítőgép átrepült a terület felett és egy kiaknázatlan területet, és egy ősi kőszobornak tűnő tárgy lett felfedezve. Az 1990-es években a Szigma-4-es SCP Műveleti Különítmény megpróbálta megközelíteni a 22B-Telephelyet a zarándoklat idején. A terület megközelítése során megszakadt a kommunikáció, és a különítményről soha többé nem hallottunk. A hét (7) napos zarándoklat során semmilyen más feltárási kísérlet nem javasolt.
Eredetileg a Moszul környéki kurd ajkú jazidi emberek titokban maguk hajtották végre a zarándoklatokat. A keletről érkező zarándokokat teveháton álarcos fegyveres őrök kísérték el a jazidi szent emberek gondozásába. El lett magyarázva, hogy a szent emberek ezután nyugatra viszik a zarándokokat "halottak földjére", ahol a zarándokok arra várnak, hogy "újjászülessenek" a jazidi nép közé. A "kiras guhorîn", szó szerint kurd jelentése „öltözetváltás", a reinkarnációval kapcsolatos hit leírására szolgál, amelyen a kisebb szintű jazidi lelkek átesnek. Míg ez a tényleges zarándoklat titokban zajlott, jelenkorunkban minden évben szimbolikus zarándoklatot és "kiras guhorîn"-t hajtanak végre más jazidik.
Az 1960-as években a Kurdok és Muszlimok földszerzése, a Törökök támadásai és az Iraki Iszlám Kormány büntető törvényei korlátozták a jazidik mozgását és szokásait. Ebben az időben az Alapítvány közbelépett és segítséget ajánlott fel egy olyan előnyös záradék formájában, amelyben az SCP repülőgépek számára korlátlan hozzáférést biztosított a területen található repülőtéri létesítményekhez. Szinte azonnal keletről zarándokokat szállító, titokzatos repülőgépek kezdtek leszállni a helyi repülőtéren, és megjelent a célállomáson egy megközelíthetetlen repülőtér is.
YOU ARE READING
SCP (Secure, Contain, Protect)
ParanormalA világunkban vannak bizonyos anomáliák, amik nagyon kíváncsivá teszik az embert. Az ember ezáltal kutatni kezd utánuk, vizsgálni kezdi őket, és elzárja őket.