Besorolási osztály: Keter
Különleges elszigetelési eljárások: Az Alapítvány által működtetett internetes tartalom-robotokat, a Delta-09-es egységet folyamatosan működtetni kell, továbbá hetente kétszer egy 2-es szintű alkalmazottnak ellenőrizni kell a gépeket. Ha működőképesek, akkor a botoknak különféle fájlmegosztó oldalakat, élő közvetítéses videókat kell keresniük napi 24 órában, hogy eltávolíthassák az internetről SCP-2030-at. A stúdió keresése, melyben SCP-2030-at forgatták, folyamatos erőfeszítést igényel.
Leírás: SCP-2030 egy rendellenes jelenség, mely egy televíziós sorozatban nyilvánul meg. A szerkezet, melyben SCP-2030 megnyilvánul, az elektronikai fejlődéstől függ; 2014-től kezdődően, leggyakrabban DVD kioszkokban jelent meg, fájlmegosztó oldalakat és élő közvetítéseket fertőzött meg. 2012 előtt DVD kölcsönzőkben, 2003-ban pedig gyakran volt elérhető VHS kazettaként, de 1993, azaz a felfedezése előtt nem volt észlehető aktivitása. Azonban 1976-ban már létezett a tv sorozat, sőt, 38 évaddal rendelkezett. A sorozat "A nevetés vicces" címmel rendelkezik, bár különböző variációja is észlelhető ennek a névnek, mint "A nevetés az élet", vagy "A nevetés nevetséges". A műsor egy kandi kamerás vígjáték-sorozat, általában bizarr, zavaró, és gyakran rendellenes helyzeteket vetítenek a nézők elé. Az epizódok általában 10 és 12 perc között futnak. SCP-2030-1 egy (feltehetően) humán felnőtt férfi, amely arra szolgál, mint a show műsor narrátora, aki a bevezető és a záró kommentárokat fűzi hozzá a felvételekhez, továbbá felfedi az "áldozatok" előtt, hogy egy kandi kamerás műsorban szerepelnek. SCP-2030-1 változatlanul egy királykék színű zakó van, fekete nyakkendőben, és fekete-fehér fűzős cipőben jelenik meg. A jeleneteket úgy forgatták, hogy SCP-2030-1 csak nyaktól lefelé látszódjon, így nehéz azonosítani. A lény "Nevetős McViccelőnek" hívja magát. Az egyének a show közepén gyakran szoronganak, félnek, de SCP-2030-1 megjelenése után megkönnyebbültnek látszanak. Ez akkor is igaz, ha az egyén jelentős testi sérülést szenvedett, vagy különösen traumatikus eseménynek volt kitéve. Emellett úgy tűnik, sok áldozat mondja, hogy rajong ezért a show műsorért. Az epizódok során a kandi kamerás videókat mutatják be közönség előtt, SCP-2030-1 műsorvezetése alatt, egy ismeretlen filmstúdióban. SCP-2030-1 eközben egy fényes lámpákkal körbevett sárga színpadon áll, melyet a távolban díszítenek geometrikus formákkal, különböző színekben. Az epizódok témái változóak, lehetnek pozitívak, mint a strandolás, édesség, házi kedvencek, de lehetnek negatívak, mint postai csalás, gyújtogatás, terrorizmus. SCP-2030-1 a műsorokat záróbeszéddel, és véleménykifejtéssel fejezi be általában. Minden epizód végén a kamera megmutatja a stúdióban lévő nézőközönséget, melyben általában szerepelnek azok a személyek, akiket a kandi kamera előtt "tréfáltak meg". Ez idő alatt a képernyőn az a felirat jelenik meg, hogy "A kulisszák mögött". A kutatások azt eredményezték, hogy a showban szereplő személyek a forgatás évében meghaltak, esetleg rejtélyesen eltűntek. Az alapos vizsgálatok feltárták, hogy a személyek ismeretlen okok miatt haláloztak el, ráadásul az exhumálás után kiderült, hogy hiányzanak az áldozatok egyes szervei. Úgy tűnik, hogy a személyeket a showműsor után elrabolták, vagy eltűntették őket. Azonban nincs konkrét összefüggés az alanyok halála, és az eredeti kazetta eltűnése között.
DU LIEST GERADE
SCP (Secure, Contain, Protect)
ÜbernatürlichesA világunkban vannak bizonyos anomáliák, amik nagyon kíváncsivá teszik az embert. Az ember ezáltal kutatni kezd utánuk, vizsgálni kezdi őket, és elzárja őket.