SCP-061 (Hangalapú Agykontroll)

88 5 0
                                    

Osztály: Biztonságos


Különleges Elzárási Eljárások: SCP-061 forráskódját egy standard archívumi minőségű, csak olvasható kompakt diszken (CD-ROM) kell tárolni; négy CD-ROM példányt külön-külön kell tárolni maximum biztonságú élettelen tárgyaknak szánt szekrényekben. Az engedélyezett kísérleteket leszámítva SCP-061-et tilos betölteni, gépi kódra fordítani, vagy lefuttatni. Kísérletek csak az adott telephely vezetésének írásos engedélyével lehetségesek. Egyszerre csak egy SCP-061-et tartalmazó CD-ROM használható; a CD-ROM-ot a forráskód betöltése után azonnal vissza kell juttatni a tárolóhelyre.

SCP-061-et tilos betölteni, gépi kódra fordítani vagy lefuttatni bármely internetkapcsolattal rendelkező eszközön, legyen az közvetlen vagy közvetett. SCP-061-et tilos betölteni, gépi kódra fordítani vagy lefuttatni olyan eszközön, mely képes vezeték nélküli kapcsolattartásra, függetlenül attól, hogy az adott funkció használatban van-e.

Kísérletezés céljából és megfelelő engedélyek birtokában SCP-061 betölthető, gépi kódra fordítható, és futtatható egy legfeljebb 3 (három) gépből álló LAN hálózaton, a perifériákat nem számolva. A kísérlet során egy eszköz sem csatlakoztatható le a LAN hálózatról. A kísérlet végeztével a hálózatot alkotó összes gép minden adathordozóját azonnal formázni kell. A hálózat hangkimenetet biztosító perifériáit egy vákuum-hangszigetelt megfigyelőszobában kell elhelyezni. Amennyiben ellenséges behatolás történik egy SCP-061-el végzett kísérlet során, a hálózat összes gépét azonnal el kell pusztítani.


Leírás: SCP-061 egy akusztikus számítógépes program, melyet az SCP Alapítvány kutatói fejlesztenek a világszerte különböző kormányok és magánszemélyek által fejlesztett hasonló programok elhárításának céljából. A [KITÖRÖLVE] végzett kutatásokból inspirációt merítve az SCP Vezetősége felismerte az emberek agyi funkcióinak irányításában rejlő lehetőségeket és veszélyeket. A laikusok számára ismert, hogy a zene képes különböző érzelmeket kiváltani, vagy emlékeket felszínre hozni, míg más hangok képesek félelmet, vagy izgalmat generálni csupán azzal, hogy meghalljuk őket. Különböző kormányok már évtizedek óta próbálják a hangok ezen hatásait kiaknázni; az SCP Kutatási Részleg elsőként a világon képes hanggal magasabb agyi funkciókat befolyásolni.

Az SCP-061 által befolyásolt agyi régiók nem azonosak a [KITÖRÖLVE] vagy a tudatalatti üzenetküldés által stimuláltakkal. Ahelyett, hogy a tudatalatti irányításáért feltételezhetően felelős régiókat befolyásolná, az SCP-061 által keltett frekvenciák a tudatos gondolatokat térítik el és helyettesítik. Javaslattétel helyett az emberi hallóközpont keresztezi a homloklebeny tudatos gondolatainak és a kortikális motoros homonculusának útját.

Az alapritmus "meggyőzi" az agy többi részét, hogy a tudat "alszik", és meggátolja a tudatos gondolatokat attól, hogy az agy többi részébe juthassanak. Cserébe a homloklebeny egyfajta "szünetet" tapasztal, ami az altatás pszichológiai hatásához hasonló. Az SCP-061 által keltett akusztikus kódokat az agyi motoros központok tudatos utasításokként értelmezik, és az alany általában ennek megfelelően cselekszik. (Lásd Függelék-01)

Az alanyok SCP-061 hatása alatt általában "semleges" arckifejezést mutatnak. Nem képesek beszélgetésben részt venni és nem fejeznek ki olyan igényeket, mint az éhség vagy szexuális vonzalom. Bár minden parancsot kérdés nélkül követnek, a hangirányítás megszűnik, amint az alany nem képes hallani a programot. A legtöbb tesztalany saját elmondása szerint nem emlékszik az irányítás alatti cselekvéseire, néhányan viszont arról számoltak be, hogy "tehetetlenül figyelték" amint a testük az akaratuk ellenére cselekszik.

A kutatás célja a hanggal történő elmebefolyásolás elleni védekezés módjainak megtalálása; azonban eddig csupán két módszer bizonyult erre hatékonynak. Az egyik az, hogy az alany elveszíti a hallását, hogy képtelen legyen hallani a programot, ez történhet a fül eltakarásával vagy az alany süketté tételével. A másik során maga a program küld utasítást a hallóközpontnak, maradandóan leállítva azt. Bár a fül ezután továbbra is képes a hallásra, mindeddig nem sikerült sikeresen újraindítani az agy hallóközpontját annak ilyesfajta leállítása után.



Függelék-01: Minden tesztalany hangirányítás alá kerül, kap egy hanggá kódolt parancsot, majd megfigyelik azt.

Tesztalany— 4402FParancs: [Alvás]

Válasz: Az alany magzatpózt vett fel a padlón, majd az agyában az alváshoz köthető alfa hullámok voltak detektálhatók. A szemei az irányítás alatti alanyoktól megszokott "üres" arckifejezés részeként nyitva maradtak, a szemei viszont a REM alvásnak megfelelően gyorsan mozogtak.


Tesztalany— 4427MParancs: [Futás futópadon]

Válasz: A tesztalany felállt a futópadra, majd elkezdett futni. A tesztalany nem indította el a futópadot ezt megelőzően, így nekiütközött az futópad irányítópaneljának. A tesztalany ezt ismételte a [Stop] parancsig. Megjegyzés: A feladatokra vonatkozó parancsoknál nagyobb részletesség szükséges.


Tesztalany— 4427MParancs: [Futópad bekapcsolása; Futás futópadon]

Válasz: A tesztalany bekapcsolta a futópadot maximum sebességre állítva azt, felállt rá, és megpróbált futni mielőtt az ledobta magáról. A tesztalany folyamatosan véletlenszerű sebességre állította a futószalagot, hogy aztán változó sikerrel megpróbáljon futni rajta. Megjegyzés: A feladatokra vonatkozó parancsoknál nagyobb részletesség ajánlott.


Tesztalany— 4427MParancs: [Futópad bekapcsolása kocogó sebességen; Kocogni a futópadon]

Válasz: A tesztalany sikeresen kocogott a futópadon a [Stop] parancs kiadásáig, aminek eredményeképp a tesztalanyt leesett a futópadról. Megjegyzés: A tesztalanyt érdemes egy biztonságos, semleges testhelyzetbe hozni a [Stop] parancs kiadása előtt.

SCP (Secure, Contain, Protect)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang