Pegasus
Artemis se usměje a my ostatní na ní beze slova koukáme. Nejsem schopný pobrat to, co se tady stalo. A nejsem sám. Fox, Siréna, Russian-ani jeden z nich nezná Artemisin příběh.
,,Chtěla jsem vám to říct, ale nenašla jsem odvahu," přizná se Artemis.
,,Co tedy jsi?" zeptá se Fox naléhavě.
,,Jsem napůl pegas a napůl jednorožec," objasní mu.
Takže se to opravdu může stát. Nikdy jsem nevěřil, že by něco takového bylo možné. Ale teď přede mnou stojí celá pravda.
Nikdy jsem nevěřil, že by mohl existovat někdo, kdo je smýchaný ze dvou různých druhů živočichů. Všichni mi říkali, že je to nemožné. Ale přece jenom to nebyla pravda.
,,Tak co se stalo?" vyhrkne Siréna.
Artemis se zahledí do dálky. Její pohled se rozostří, jak vrací na povrch vzpomínky, které byly až do teď dokonale ukryty. A potom promluví.
,,Když si měl můj otec, který byl pegas, vybrat manželku, vzal si Talařinu matku, kterou jsem nikdy nepoznala a ani nevím, jak se jmenuje. Společně splodili Talaru. A Talara je čistokrevná, jelikož je ze dvou pegasů. Jenže potom se můj otec zamiloval do mojí matky a tu Talařinu opustil. Jenže problém byl v tom, že moje matka byla z rodu jednorožců. Jenže mému otci to bylo jedno. Miloval ji. Udělal by pro ni cokoliv. A z jejich lásky jsem vznikla já. Když rodiče zjistili, že jsem poloviční pegas a poloviční jednorožec, hrozně se za to styděli. Oni si totiž naivně mysleli, že budu jen po jednom z nich. A proto se mě zřekli. Byly mi asi dva roky, když mě nachali uprostřed lesa a odešli. Jenom díky tomu, že jsem měla křídla, jsem utekla z lesa, když mě tamní bytosti chtěly zabít. A přiletěla jsem za stádem. Nikdo se moc neptal na mou minulost a když už se to stalo, řekla jsem, že si nic nepamatuji. Když jsi mě přijal do stáda, Foxi, doufala jsem, že se na mou smýchanou osobnost nepřijde. Samozřejmě, že bych svou sílu použila, kdyby to bylo nutné, ale zatím se nestalo nic tak hrozného na to, aby to nevyřešily moje jednoduché schopnosti. Až do teď. Je mi líto, že jsem vám všem lhala, ale stydím se za to, že nejsem normální."
Všichni stojíme a vstřebáváme to, co jsme si právě teď vyslechli. Artemis to v životě neměla lehké, ale myslím, že alespoň Foxovi mohla říct pravdu. Ale proč to neudělala, je její věc a já ani ostatní se do toho nebudeme plést.
,,A jak se vám tedy říká?"zeptá se zvědavě Siréna.
,,Jsme Siléry. Není nás mnoho, ale stejně máme vlastní jméno a vlastní zákony. Naším úkolem je udržovat mír mezi jednorožci a Pegasy. Říká se, že jsme nejmocnější bytosti planety, ale není to pravda,"popíše nám svůj druh a potom zavře oči. Její hříva a ocas se zase zbarví do bíla, křídla jí zarostou zpět do jejího těla. Zelená barva, kterou na sobě měla je pryč a před námi zase stojí ta Artemis, kterou všichni dobře známe.
Artemis se otočí směrem kterým máme jít.
,,Tak jdeme,ne?"prohlásí, a vydá se po cestě k dračímu doupěti.
ČTEŠ
Poslední jednorožec
FantasyTma. Šustění listí. Potom chvíle ticha. A výkřik. Očima marně pátrám po jakémkoliv úkrytu. Svaly mě brní, v křídlech cuká. Chci vzlétnout a utéct z tohoto prokletého místa, ale vlastní tělo mě neposlouchá, nemůžu se ani hnout. Tmavou oblohu prořízn...