"Přítelkyně"

140 10 0
                                    

Diana se stále drží co nejdál od Catherine, co může. Bash si odešel promluvit k večeru s otcem a ona nepřestává sledovat Mary, Skotskou královnu. V ruce drží sklenku se šampaňským, které postupně upíjí, zatímco si ukládá do paměti každý její pohyb a gesto. Musí vědět, proti čemu, nebo spíše komu stojí už kvůli bezpečné budoucnosti svojí i Bashově. Nebudovala si své postavení u tohoto dvora tak dlouho a tak pracně, jen proto, aby jí ho zničila nějaká sotva odrostlá slečinka. V hlavě se jí proto honila stále jedna jediná otázka: „Znamená její příchod ke dvoru pro nás nějaké nebezpečí?" Musí zjistit, na čem je. Zda se jedná, o nepřítelkyni, či neutrální osobu. Rozhodne se, jakmile sklenku vyprázdní. V tu chvíli si akorát Mary všimne jejího pohledu a vydá se následně jejím směrem. Když se zastaví těsně před ní, nejdříve si ji zkoumavě prohlídne a nakonec položí zcela přirozenou otázku: „Kdo jste?" Přijelo s ní několik Skotů. Pro někoho u francouzského dvora se možná jedná o divoké lidi, ale pro ni je to zcela obvyklé. Skotské tance, hudba, a smích. Zasměje se nad vtipem jednoho ze šlechticů, napije se vína a rozhlédne kolem sebe. Stále na sobě cítila něčí pohled, a až teď si uvědomí, komu ten pohled patří. Zamyšleně ji sjede pohledem. Možná by bylo moudré se s ní seznámit. Zřejmě je to někdo důležitý, když postává po boku krále Henryho. Přejde k ní, zářivě se usměje a znovu upije vína. "Skoro jsem zapomněla, jaké je to být u francouzského dvora," začne Mary s poloúsměvem. "Vás.. si však nepamatuji. Viděla jsem Vás stát po boku krále, ale-" nedokončí a naznačí jí tím, že by se ráda dozvěděla, o koho se jedná.

Králova milenka položí prázdnou sklenku, založí si ruce na ňadra, nasadí svůj nejkouzelnější úsměv, což je jedna z věcí, která jí získala Henryho srdce a pronese k Mary. „Mé jméno je Diana de Poitires. Jsem králova přítelkyně..." Chce ještě pokračovat, když tu se jim do toho vloží Catherine. „Spíše děvka, chtěla jsi říci." Usměje se přitom sladce, přestože z každého slova ukapává jed. „Když to chcete nazývat tak doslovně." Pokrčí přitom Diana navenek lhostejně rameny, přestože uvnitř zuří. „Ale příště bych prosila raději to oslovení přítelkyně. Zní to přece jen lépe a méně vulgárně." Opětuje její sladký úsměv. Následně se otočí zpátky k Mary s omluvným výrazem v očích. „Promiňte mi tu slovní přestřelku. Jsem skutečně nerada, že jste jí byla svědkem, ale občas...k ní prostě dochází. Rozhodně jsem na Vás nechtěla udělat špatný dojem." Střelí přitom pohledem ke královně, čímž jí jasně naznačuje, ať už dál neprovokuje. Nevěděla o tom, že má Henry jinou ženu, než-li Catherine. Catherine byla jediná, kterou si po té době stále dobře pamatuje. "Těší mě," obdaruje ji upřímným úsměvem, načež si všimne úsměvavé Catherine, která se do toho vložila. Raději dělá, že tu poznámku neslyšela. Ta dusná atmosféra jí nedělá dobře.

"Koho zajímá, že to zní lépe?" pronese královna pobaveně a přiloží si číši ke rtům. To víno je dobré. To nejkvalitnější, samozřejmě francouzské. Sama ho sem nechala dovézt, aby ukázala Mary francouzský dvůr v tom nejlepším světle. "Je to pravda, nestyď se za to, Diano," královsky se na ni usměje. "Mary, zlatíčko, možná by ses znovu měla věnovat svým skotským přátelům. Zajisté jim tvá přítomnost chybí," pohladí ji po rameni a pohlédne směrem k smějící se skupince lidí. Když se však Mary odvrátí, obdaruje Dianu neutrálním výrazem. Jen ať ví, že tohle je mrcha, která poničila její rodinu. Nebýt jí a jejího povedeného synáčka, Henry by se věnoval více Francisovi a ostatním sourozencům. Dianin úsměv na tváři teď připomíná spíše úšklebek. Má sto chutí vlepit té svini facku. Nemít tak velkou trpělivost, jistě by to i udělala. O chvíli později si všimne, jak se k ní nakloní jedna z jejích dvorních dam, která od někud přišla a něco jí šeptá do ucha. To ji zaujme přirozeně mnohem více, než Francisova snoubenka. „Těší mě, že jsem Vás mohla poznat osobně, ale teď kdybyste mě omluvila, musím něco zařídit." Požádá jí, a aniž čeká na odpověď, odpluje od ní ladně pryč.

Pokud ta zmije, jak si ji překřtila, chystá něco proti ní, nebo Sebastianovi, musí o tom vědět za každou cenu!

Královská krevKde žijí příběhy. Začni objevovat