Lolino přiznání

20 2 0
                                    

Zatímco u Mary se nezdá, že by jí Francisův odjez nějak vadil. Lola sama je až příliš nervózní. Myšlenkami je neustále u něj, takže se není schopna absolutně na nic soustředit, až si toho její kamarádky povšimnou. Neskutečně se o něj bojí, závidí těm ženám, které dokáží v takovýchto chvílích zachovat klid, protože to ona očividně není. Setkat se s Philipem, který tohle všechno způsobil, byla by ho schopna na místě uškrtit, král ne král. "Lolo!" usměje se Kenna na svou kamarádku, jakmile ji potká bezvládně kráčet po chodbě. Zastaví svou svižnou chůzi a zastaví se vedle ní. "Neviděla jsi Mary? Není ve svých komnatách a já prošla skoro celý hrad.." zamračí se starostlivě. V tu chvíli si však všimne toho, že na Lole není něco v pořádku. Nervózně si žmoulá sukni a vypadá, jako by ji něco hodně trápilo. "Chybí ti Francis?" zeptá se tiše. Před ní to nemusí skrývat. Vidí, jak moc se v jeho přítomnosti rozplývá blahem. A není těžké si všimnout toho, kolik času spolu tráví. Zdá se jí, že od té doby se trochu vyostřily vztahy mezi ní a Mary. I jí chybí Louis.. Ale optimisticky věří v to, že se vrátí v pořádku domů.

"Ne, neviděla...víš naše vztahy jsou poslední dobou trochu...problematické." Usměje se Lola omluvně. "Kenno...já..." Chce to nejdříve popřít, ale pochopí, že je to naprosto zbytečné. "Ano,...bojím se o něj. Kenno, já myslím, že...jsem se do něj zamilovala. Přesně jak řekl Nostradamus: láska a povinost. Na jedné straně Mary...a na té druhé on. Já...nechci ublížit, ani jednomu,...ale zřejmě to není možné. Kdo by si tenkrát při naší cestě ze Skotska pomyslel, že...dopadneme takhle. Greer bude Navarrskou královnou, ty princeznou de Conde. Já jsem bývalá děvka Lorda Narcisse a..." Chvíli zaváhá, jestli má své přítelkyni říci celou pravdu. "...možná mnohem více. Vážně je to ta budoucnost, kterou jsme si představovaly?" "Ach.. Jistě, to chápu," semkne Kenna rty k sobě. "Lásce neporučíš," zakroutí nad tím hlavou a povzdychne si. Mary i Francis teď stojí v troujúhelnících, ze kterých není útěku. Zřejmě by oba zvolili za partnera někoho jiného, ale jsou odsouzeni být jeden s druhým. "Já nevím, Lolo. Za tu dobu, co jsme strávily ve Francii.. Všechny jsme se změnily. Už nejsme ty dívky, kterými jsme byly... Dospěly jsme. A posouváme se dál.." šeptne. "Možná jsou tohle doopravdy ty osudy, které nám byly rozhodnuty.."

"To tedy skutečně ne Kenno. Nechtěla jsem, aby se to stalo. Vím, že má láska k dauphinovi není správná, ale...nedokážu se jí zbavit, i když bych skutečně chtěla. Máš pravdu, nejsme...Všechny jsme dospěly, ale jak to bude pokračovat dál? Kenno...já...myslím, že si to zasloužíš vědět,...nejsem jen bývalá děvka Francouzského šlechtice,...bylo v tom více..." Nakonec se rozhodne říci své přítelkyni celou pravdu, jakmile se ujistí, že nikdo neposlouchá. "Možná je na nás, jak naše budoucnost bude pokračovat," pousměje se Kenna rozpustile. "O čem to mluvíš, Lolo?" zeptá se, jakmile začne mluvit ohledně Stéphana Narcisse a jejího vztahu s ním. Její tvář nabere trochu starostlivější výraz.

"Netvrdím, že jsem ho milovala,...vztah k němu bylo tou nejtěžší věcí, kterou jsem kdy musela předstírat. Byla to jen komedie Kenno, Mary a Claude o tom věděly, proto mě neodsuzovaly, jako ostatní. Tvářila jsem se, že k němu něco cítím, abych...zjistila jeho záměry. Dozvěděla se o příkazech, které vydal. Nedělala jsem to pro sebe, ale...pro Sebastiana." Šeptne Lola potichu. Co je vlastně horší být děvkou? Nebo špionkou? Překvapeně zalapá po dechu. Kenna nahodí výraz ala 'Proč se to dozvídám jako poslední?' "Tys byla děvkou lorda Narcisse jen proto, abys pomohla Sebastianovi?" vydechne a zakroutí hlavou. "A já si myslela, že je doopravdy dobrý v posteli..." řekne zamyšleně s úšklebkem. "Proč sis poskvrnila pověst jen kvůli němu?" "To bych raději nekomentovala." Ušklíbne si při Kennině poznámce, o jeho výkonech. "Ano, je to tak. Chvíli jsem váhala jestli do toho jít, ale nakonec jsem souhlasila. Obě víme, že to co se zde stalo, byla sebeobrana. Nemělo by být překvapením, že Elizabeth myslím tím Anglickou královnu, se chce provdat za Roberta, pokud se tak už nestalo. Westminsterská katedrála se však stala cílem Francouzského sabotéra, který tak činil s úmyslem tomu sňatku zabránit. Bash měl podezření, že by v pozadí toho mohl stát Narcisse. Ale potřeboval více, než to. Proto mě požádal, abych Lorda svedla. Ale už to skončilo, mé chování na které vůbec nejsem hrdá, přineslo výsledky. V posledním vzkazu bylo, že už v tom nemusím pokračovat. Věděla jsem, že je to jen chvilková záležitost. Stephan by se nikdy nespokojil s někým jako jsem já, ne když jeho žena byla Hraběnka. Ten chce víc, než jen pouhou Lady. Taky to dal jasně najevo, abych si nedělala naděje se svatbou, což mě upřímně potěšilo. Nedokázala bych si představit s ním strávit zbytek života. On neví, že jsem pracovala pro králova levobočka, naštěstí." Pravdou bylo, že to nedokázala s žádným jiným, kromě Francise. Ale tenhle detail jsem si rozhodla nechat pro sebe. "Já vím, Lolo. Ale Sebastian mohl požádat někoho jiného.. Šla jsi do toho s rizikem, že v případě, kdy si budeš hledat manžela.. ta skvrnka tě bude pronásledovat napořád," povzdychne si Kenna. "Takže Lord Narcisse sabotoval svatbu královy Anglie?" vydechne. Čekala by od něj různé hrůzné věci, ale tohle ne. Zkroutí nad tím nevěřícně hlavou. "Jaký k tomu měl vůbec důvod?"

"Řekla bych, že samotná Francie má zájem na tom, aby se na trůně neudržela a ten připadl Mary. Kdyby požádal Skotskou královnu, došlo by jim, od koho ta žádost vzešla. Neriskovala jsem svým souhlasem jen svoji pověst, ale i život. Navíc zkus někoho požádat o takovou věc, když jsi sám v exilu a tvé komunikace s rodnou zemí je značně omezená. Neměl moc možností na koho se obránit. Já si toho byla vědoma Kenno a ani v nejmenším toho nelituji. Takže půjdeme hledat Mary?" Otáže se jí nakonec. "To zní logicky," poznamená k tomu Kenna a přikývne. Chce se jen Stéphane vnutit Henrymu, nebo z toho má sám nějaký výdělek? "Dobře, jak myslíš," přikývne. "Byla to tvá volba a já ji nehodlám zpochybňovat, Lolo," odvětí Kenna a pousměje se. "Ano, půjdeme, pokud nemáš nic jiného na práci," souhlasí.

Lola ujistí svoji přítelkyni, že rozhodně ne a pak už se společně vydají hledat Skotskou královnu.

Královská krevKde žijí příběhy. Začni objevovat