Claudiin otec od útěku jejího bratra pěkně zuří a teď navíc ještě Narciss přišel s tím, že Sebastian a jeho matka uznali Elizabetiny nároky co by Anglické královny proti Mary Struartovně. Jo, málem by zapomněla, taky jí slíbili Kataríninu ruku pro jejího syna. Dianka nejen zařídila synáčkovi s pomocí Angličanů útěk, ale ještě odvezla Henrymu i jeho právě narozenou dceru, což mu na dobré náladě právě dvakrát nepřidalo. Od té doby nejsou u jejich dvora tito lidé vítáni. "To se dalo předpokládat." Usměje se mírně, jako by se nic nedělo a Stephane pouze mluvil o tom, jak se ve Francii změnilo počasí a ne o činu, který byl vždy považován za zradu. "Bratr nikdy nebyl člověkem, který by se nějak dobrovolně vzdával, ať už byla situace jakákoliv a potichu se od někud vypařit mu nikdy nedělalo problémy. Nedivím se tomu. Každý na jeho místě by udělal to samé. Nemám pravdu matko?" Otáže se královny a líbezně se přitom na ni usměje. Catherine skoro vůbec nic nevnímá. Vkládá si do úst jednu kuličku hroznového vína za druhou, a přitom se stále bez přestávky usmívá. Diana je konečně pryč! A to společně i s jejím bastardem. Po tom incidentu se Sebastianem však pochybuje o tom, že by pro Francise mohla být Mary vhodná. Ten se věnuje čemukoli jinému, co nezahrnuje trávení času se Skotskou královnou. Škoda, že mezi Mary a Bashem k něčemu nedošlo. Bylo by pak mnohem jednodušší ji dostat pryč z Francie. Nahmatá prsty do misky, a zjistí, že už je prázdná. V tu chvíli k ní promluví Claude. "Samozřejmě, Claude," odvětí nevzrušeně, jelikož ani netuší, o čem je řeč.
Usměje se nad matčinou odpovědí, zdá se, jako by moc nevnímala, co se kolem ní děje. Což taky odpovídá tomu, že právě uznala, že její starší bratr je schopný, když chce. Ale pro ni jedině dobře. Alespoň se bude moci věnovat tomu, co už dávno začala. Ostatní na zámku ji považují za hloupou a neschopnou dívku, která nemyslí na nic jiného, než na zábavu. Tak jim krásně ukáže, jak moc se mýlí. Že má v té své hlavičce více, než jen jak si sehnat dalšího milence. Tedy ne, že by to s tím úplně nesouviselo...ale výsledek bude stát za to. "Lorde, Veličenstva. Pokud mě omluvíte, ráda bych si něco zařídila." Vznese svůj požadavek, když usoudí, že už se nic jiného nedozví a čeká na svolení odejít. "Jen běž, Claude," kývne král směrem ke své dceři, než se znovu věnuje Narcissovi. Catherine to potvrdí svým přikývnutím a nažene jednu ze služebných k tomu, aby jí donesla další ovoce.
ČTEŠ
Královská krev
Historická literaturaSebastian je levobočkem Francouzského krále Jindřicha II. z Valois a jeho milenky Diany de Poitires. Na rozdíl od své matky nemá žádné ambice na to, aby se stal králem. Původně jej návštěva bratrovi snoubenky Marie vůbec netěší, ale čím více, dotyčn...