„Všechno dobré musí jednou skončit. A proto také nastal čas, aby se anglická královna vrátila do své rodné země. Bylo mi ctí strávit tu s vámi všemi opravdu příjemný čas. Pokud by k tomu někdy byla příležitost, velmi ráda bych vám vaše pohostinství oplatila. To nedorozumění nechme stranou, nechci válku mezi našimi zeměmi. Máte mé slovo, Henryho dcery, že k vám nechovám žádnou zášť a nebudu z toho vyvozovat žádné následky. Pokud by se někdy neskytla možnost, možná bych nebyla proti zdejší návštěvu zopakovat. Veličenstva." Ukloní se jim na rozloučenou a nastoupí do kočáru. Doma ji čeká plno povinností, včetně toho, jak dosáhnout svého vytouženého manželství s jejím miláčkem. Tomu teď hodlá podřídit všechny svoje kroky. Z okna ještě vyhlédne směrem k Mary, aby jí připomněla jejich rozhovor. Svého trůnu se nevzdá! „S Elizabeth jsem se skamarádil, přesně jak jsi chtěla, matko. Nevím, proč máš pocit, že bychom někdy mohli potřebovat její podporu, ale je lepší být připraven na vše. Je to milá žena." Šeptám matce, na které už je ten její devítiměsíční stav dobře vidět. Narození jejího dítěte lze tedy očekávat každým dnem.
„Dobře, to je dobrá zpráva. Nerada podnikám takovéhle kroky, ale dnešní svět je nebezpečné místo, Bashi, zvláště pro lidi, jako jsme my, kteří mají více nepřátel, než těch, kterým mohou důvěřovat. Musíme proto využít každou příležitost, která se nám nabízí, jak naše šance na přežití zvýšit." Pokývne Diana souhlasně hlavou, zatímco si ruce položí na své výrazné bříško. Nerad přiznávám, když má matka pravdu, jako v tom případě a teď tomu tak rozhodně bylo. Královna nebyla jediná ze dvora, proti které jsme se museli bránit. Dále bych mohl jmenovat šlechtice a v neposlední řadě mého vlastního úhlavního nepřítele Antonina. Ten mě sleduje, jako by se snažil odhadnout, jak daleko jsem pokročil v té záležitosti s Greer. Sotva znatelně zakroutím odmítavě hlavou, aby z toho mohl poznat, že žádná změna. Má situace začínala být dost vážná, na jedné straně otec, který trval na brzkém termínu naší svatby a na té druhé Navarrský král, který hrozil, že mě zabije, pokud k ní dojde. A pak si máte vybrat!
„Elizabeth udělá vše proto, aby se za Hraběte v co nejkratší době provdala." Mluví Nostradamus ke Catherine, při královnině odjezdu. Dívá se za stále vzdalujícím se kočárem a uvažuje, jak změny, které v Anglii proběhnou, ovlivní zdejší království. Elizabeth se za Roberta provdá, tím si byl jist a to i navzdory námitkám ostatních. Předají Anglii svým potomkům, které spolu budou mít. Z toho manželství vzejde budoucí Anglický král. Králova metresa Diana je už těsně před porodem, takže příchod toho děvčátka na svět můžou očekávat každým dnem. Zase se, o něčem baví se Sebastianem. Jakmile jejich hovor skončí, tak mu přijde, jakoby s někým králův levoboček komunikoval, když zavrtí sotva znatelně hlavou v odmítavém gestu. Kdo mohl být příjemcem této zprávy? Ač sjede všechny ostatní přítomné pohledem, tak se nezdá, že by na to někdo reagoval. Znovu zabloudí svým pohledem zpátky k němu. Neví, co ho k tomu přimělo, jestli pocit, či tušení ale najednou prostě věděl, že to musí udělat. Je to podobné, jako tenkrát, když viděl krev na jeho meči, ale přesto ne stejné. Tentokrát jsou od krve jeho ruce. Pak slyší jakoby v dálce dusot koňských kopyt. Příkazy vojáků od krále. Jeho vidění končí v jedné z cel královského žaláře. Způsobí smrt člověka. Pochopí z toho. „Má ruce od krve!" Promluví nakonec ke královně, ale tak potichu, aby to slyšela pouze ona. Přitom kývne směrem k Sebastianovi. "O tom nepochybuji. Drží si jej u sebe jako psíka..." tiše se Catherine zasměje, když se dívá za kočárem, který se pomalu ztrácí z dohledu. I její chování bylo zjevné k tomu, že je zamilovaná. Chce překonat všechny hrozby, než bude mít zcela jiné starosti. Doširoka se usměje a pootočí, aby sjela pohledem Sebastiana s jeho matkou. Zajímalo by jí, co si šuškají. Kdyby dokázala slyšet na takovou dálku, jistě by to bylo užitečné. Když se však Nostradamus zmíní o tom, že má králův bastard ruce od krve, zvážní. Pochybuje, že by krev na jeho rukou byla zvířecí. To by tomu Nostradamus nepřikládal takový význam. "Nostradame, co jsi viděl? Viděl jsi ještě něco dalšího?"
Poodejdou s královnou trochu stranou a teprve pak pokračuje. „Smrti člověka se nevyhneš. Na útěk se dáš. Úspěch či prohru určí rozhodnutí tvé. Své srdce otevřít musíš. Čemu přednost dáš? Přežití, či rodině? Podporu ostrova musíš mít, pokud život uchovat si máš!" „Ta vidina mluvila zcela jasně. Sebastian se dostane do potyčky, která skončí smrtí člověka. Nemyslím si, že by to udělal schválně, spíše dojde k nehodě. Každopádně, ať tak, nebo tak, bude muset utéct, protože mu půjde o život. Přátelství anglické královny, které si získal při její návštěvě, se mu teď bude hodit. Vždy u něj byla na prvním místě rodina, a proto si myslím že, i teď jí dá přednost a nedokáže se k ní obrátit zády, i když by to bylo to nejlepší, pro něj. Pár dní to zřejmě bude trvat, ale něco mi říká, že ho nakonec přivedou zpátky, pokud budete mít trpělivost. Skončí v žaláři a dál se teprve uvidí. To je zatím vše." Přerývaně se nadechne, zpracovávajíc jeho odpověď. Je zvědavá, jak tohle celé dopadne. Tohle mu zajisté nedodá na reputaci.. Dianě se to zřejmě líbit nebude. Usměje se od ucha k uchu a krátce pohlédne na Francise. Ať už se stane cokoli, předpokládá, že on udělá všechno proto, aby z toho jeho milovaný bratr vyvázl bez následků. Ačkoli za to není ráda, je na Francise pyšná. Možná by k tomu bastardovi neměl mít takový vztah, ale jeho povaha je jiná. V jeho srdci dřímá dobro a láska.
Ví, že jednou bude skvělým králem. Bash mu ten titul nemůže vzít.
ČTEŠ
Královská krev
Tarihi KurguSebastian je levobočkem Francouzského krále Jindřicha II. z Valois a jeho milenky Diany de Poitires. Na rozdíl od své matky nemá žádné ambice na to, aby se stal králem. Původně jej návštěva bratrovi snoubenky Marie vůbec netěší, ale čím více, dotyčn...