Elizabeth sedí na trůnu a neklidně poklepává prsty o opěrku. Zrovna přišli zprávy z Francie, no sňatek mezi Francisem a Mary se sice protahuje, ale nic nenasvědčuje tomu, že by z něj sešlo. Zvedne se proto a se šustěním své sukně přejde k oknu. Nechá si od služebné nalít pohár s vínem a druhou rukou si jemně začne třít spánek. Být královnou není vůbec nic jednoduchého, zvláště ještě...když Vás polovina Evropy považuje za levobočka, který vlastně, ani nemá na trůnu pořádně, co dělat. A přesto je dcerou svého otce! Její matka Anna položila život za to, aby vyrvala Anglii z područenství papeže a otevřela lidem oči, aby konečně pochopili, co je to pravá víra. Pro ostatní protestantská. A přesto se tato vyjímečná žena dočkala takového vděku. Když jí byly necelé tři roky, otec ji nechal popravit. Ještě dnes se při těch vzpomínkách třese hrůzou. Nevěří však, že by to byla otcova chyba, uvěřil lžím svých špatných rádců, kteří matku pomluvili. „Co, si o tom myslíte, hrabě z Leicesteru? Dojde nakonec k sňatku mezi Skotskou královnou a Francouzským následníkem? Vznese nárok na zdejší trůn?" Obrátí se s touto otázkou na svého přítele z děctví a svoji jedinou velkou lásku Roberta Dudleyho. Snaží se udržet vážnou tvář, i když jí ústa sama cukají do úsměvu. Jeho přítomnost u dvora ji uklidňuje a tak si ho drží, co nejblíže to jde, i když jsou někteří proti kvůli jeho původu. JEJÍ Robby totiž pochází z rodiny s kapánek pošramocenou pověstí, jeho příbuzní se totiž, až často bouřili proti králi. Ale on jí je věrný, tím si je jistá. Však je taky spojují i společné zážitky a ne všechny z nich byli dobré. Proto si také velmi cení jeho názorů. Napřímí se, jakmile královna vysloví jeho jméno. Při pohledu na ní se, s ním pokaždé zatočí celý svět. Její krása ho přivádí do rozpaků. Avšak, před ostatními na sobě nedává nic znát. Před ostatními je jen ŽENATÝ hrabě z Leicesteru, který miluje svou ženu. "Nemám ponětí, Vaše Veličenstvo. Skotská královna by byla naivní, kdyby na zdejší trůn vznesla nárok. Dle toho, co jsem slyšel ohledně její povahy, se mi to zdá nepravděpodobné. Vnější vlivy by jí však mohly donutit změnit názor. Co se týče toho sňatku - mám dojem, že by pro záchranu Skotska byla schopna udělat cokoliv," pronese vyrovnaně, přičemž na ni hledí takovým způsobem, jako by byl jejich vztah opravdu čistě politický.
Uvažuje nad tím, co odpoví a nakonec se rozhodne. „Zahajte přípravy, vydáme se do Francie! Zdá se, že bude jen rozumné dohodnout případnou smlouvu osobně. A pak je to skvělá příležitost poznat osobně Skotskou královnu, abych věděla, na čem jsem. Hrabě, jedete se mnou!" Obrátí se na Roberta a její rádce jen nevěřícně zalapá po dechu, nikdy ho neměli rádi. „Co je? Nebo byste snad byl raději, kdybych ho pověřila regentstvím za dobu své nepřítomnosti?" Ušklíbne se provokativně na Cecila. To už vypadá, že každou chvíli omdlí. „Nevím,...zda je to dobrý nápad...možná..." Začne koktat, očividně se mu nedostává slov. „Klídek, Vile. Než se vrátím, budete regentem Vy. Chci být, o všem informována, když to nebudu. O VŠEM!" Zvýší svůj hlas. „A hleďte, abych byla spokojena, jinak bych příště mohla učinit jinou volbu." Upozorní ho s medovým hlasem, ve kterém se skrývá varování. „Hrabě, budete mít na starost moji bezpečnost ve Francii, takže si můžete začít připravovat vše potřebné." Když kolem něj projde, tak mu ještě do ucha špitne. „Stavte se večer, musíme probrat podrobnosti, jak budete návštěva probíhat. Očekávám Vás přesně v osm, nezpozděte se!" Přitom ho obdaří, tak aby to Cecil neviděl, tajemným úsměvem. Zvedne hlavu, když zaslechne Elizabethino rozhodnutí. Pojede s ní do Francie? Všimne si nesouhlasného výrazu královnina rádce a semkne rty k sobě. "Ano, Vaše Veličenstvo," odpoví, jakmile kolem něj projde jeho milovaná. Zachovává si chladný pohled, jako vždy, když k němu královna promlouvá. Už se chce zvednout, ale to mu začne cosi šeptat do ucha. Pro sebe se usměje, načež se zvedne, jakmile královna dopoví to, co je na jejím srdci. Částečně se na ni však hněvá. Ví o její sobeckosti a tom, že ho chce pouze pro sebe. Stále nemůže vystát Amy po jeho boku. Nejraději by ji poslala někam hodně daleko, aby nebyla překážkou v jejich vztahu. Tohle je sice způsob, jak se zbavit Amy, ale jak má své ženě neustále vysvětlovat, že mezi jím a královnou vůbec nic není?
Jakmile královna odejde, společně s ostatními opustí místnost.
Anglická královna Elizabeth I. Tudorovna - protivnice Mary Stuartovny
Robert Dudley - hrabě z Leicesteru a Elizabetin milenec
ČTEŠ
Královská krev
Historical FictionSebastian je levobočkem Francouzského krále Jindřicha II. z Valois a jeho milenky Diany de Poitires. Na rozdíl od své matky nemá žádné ambice na to, aby se stal králem. Původně jej návštěva bratrovi snoubenky Marie vůbec netěší, ale čím více, dotyčn...