Už Claude ten Skotský výlet, který bratr s Mary podnikl začíná připadat dost dlouhý. Sotva skončila válka se Španělskem a Antonnine splnil svůj slib, když očistil Bashovo jméno, tak zase začaly problémy ve Skotsku. Původně se sice předpokládalo, že s Mary pojede Francis, ale ten zde měl moc poviností a tak nakonec královna požádala Bashe. Přesto si není jistá, zda to byl dobrý nápad, vzhledem k tomu, že ji miluje. "Nevíš Eli, jak dlouho ta Skotská záležitost ještě bude trvat? Už mi připadá dost únavná. Sotva jeden problém vyřeší, už se rýsuje další. Docela bych si přála, aby to už skončilo. Sotva se nám bratr vrátil, hned zase někam odjede. Navíc už jsme dlouho nedostali, žádné zprávy o postupu a to se mi právě dvakrát nezamlouvá." Stěžuje si sestře. "Buď trpělivá, sestřičko," cukne Elizabeth koutky, zatímco se věnuje vyšívání. "Sebastian je zajisté v pořádku. Mají teď jen spoustu věcí na práci..." podotkne a odloží vyšívání stranou, aby se mohla věnovat Claude. Přesně ví, nad čím přemýšlí. Nad tím, jestli se Bash s Mary nevěnují spíše jiným věcem, než tomu, aby řešili skotské problémy.
"To doufám, Liz. Nerada bych, aby přežil válku se Španělskem jen proto, aby ho zabili ve Skotsku. Přesto, když uvážíme jeho city ke Skotské královně...možná nejsou Skotské záležitosti tím jediným, co řeší." Mrkne Claude na sestru. "Ne, že bych jim to nepřála, nebo tak něco, ale...doufám, že mají oba dostatek rozumu, aby to neudělali. Na druhou stranu. Pobyt v Anglii Bashe změnil, je jiný než před tím a nemyslím teď tím jen to, že se lépe ovládá. Dokáže se přetvařovat, což do té doby u něj nebylo obvyklé. Jen si vzpomeň, jak skončil ten poslední, co se mu pokusil škodit. Ani titul Barona ho nezachránil. Navíc nesmíme zapomínat, že jeho vlastní sestra je zasnoubena s budoucím Anglickým králem, tudíž jestli dítě, které královna čeká bude syn, značně to našemu bratrovi pomůže. Stejně si však nejsem jistá, zda je dobře, že jel Antonnineův levoboček s nimi. Nevím proč, ale nemám z toho dobrý pocit. Vůbec totiž nepochybuji o způsobu, jak se Navarrský král dostal tak rychle k těm údajným svědkům, kteří potvrdili bratrovu sebeobranu v té záležitosti. Nezapomněl na naši dohodu a využil Thomasových služeb, aby ji splnil. To však, že svého otce takhle poslechne, představuje značné riziko. Nemyslím si, že by Louisův bratr najednou začal mít bratra v lásce, jen proto, že se změnil." Řekne Claude sestře. Stejně jako Claude, i Elizabteh doufá, že je Bash v pořádku. Když už konečně může být zase doma, odjede s Mary do Skotska. Připadá si, že už si nejsou bližší tak, jako dříve. Nejspíš už je to tím, že dospěli, a všichni mají své vlastní povinnosti. Přesně očekávala, nad čím Claude přemýšlí. Nad vztahem jejich nevlastního bratra ke královně Skotska. Nepatrně si povzdychne, načež vstane z křesla. "Jsou rozumní, Claude. Určitě by neudělali žádnou hloupost," ujistí svou sestřičku, zatímco přejde k oknu, aby se podívala ven. "Anglie Sebastiana učinila silnějším. A to se mu bude hodit, vzhledem k tomu, pod jakým nátlakem žije," usoudí zamyšleně, zatímco prsty odhrnuje rudý závěs z kvalitní látky dovezené z dalekých krajů. "Ani já z toho nemám zrovna nejlepší pocit. Po všech těch zkušenostech s Navarrským králem..." zakroutí hlavou. Přeci jen, je to jeho syn. "Avšak s tím nic neuděláme, Claude," zamručí, odvrátí pohled od modrošedého nebe a zadívá se na sestru.
"To doufám. Umíš si představit ten poprask, jaký by to způsobilo, kdyby čekala jeho dítě?" Vysloví Claude myšlenku, která ji napadla. To by nedopadlo zrovna nejlépe. "To ano, nenechá si tolik věcí líbit jako kdysi. Teď už jedná dříve, když zjistí, že se něco chystá." Přitom poznatku se usměje. Ještě teď vidí Baronův překvapený výraz, když bratr jeho intriky odhalil. "Ne, bohužel ale stejně budu klidnejší, až přijde popis toho, co se ve Skotsku děje." Teď by docela brala Nostradamovu další věštbu, ať už by byla jakákoliv. "Zvláště, když Francis zase dává přednost Lole. Co si myslíš Liz? Jsou ti dva milenci, nebo zatím jen přátelé?" Ať se na to dívala z jaké strany chtěla, něco jí říkalo, že zasnoubení Francise a Mary nedopadne dobře a už vůbec podle otcových představ. "Vzpomínáš si na matčin výraz, když jí došlo, že se Bashovi přítomnost zde tak brzy nezbaví? Zdála se velmi zklamaná, že to s tou popravou nevyšlo. A pak ještě ty anglické zásnuby, chvílema jsem si myslela, že to s ní klepne." Uchechtne se přitom. "Což mě nutí se zamyslet, kdy bude svatba Mary a Francise a kdy naplánují naše vlastní zásnuby." Začne uvažovat. "Raději si to ani nechci představovat," zakroutí Elizabeth hlavou. Už tak je toho na Bashe příliš. Tohle by jej zničilo už úplně. "Možná se brzy od bratra dočkáme dopisu," vysloví svou domněnku s úsměvem. Je si jistá, že na ně Sebastian nezapomněl. Až bude mít mezi haldou práce chvilku volného času, určitě se jim ozve. "Všimla jsem si toho, jak se kolem ní neustále motá," přizná zamyšleně. Na rozdíl od Mary si však milenku Francis dovolit může, aniž by mu to někdo vyčítal. Nespravedlivý rozdíl mezi mužem a ženou. "Nemám ponětí, jak si jejich vztah vyložit," zavrtí hlavou. Jestli jsou jen přátelé, bude jen otázkou času, kdy se to vyvine v něco víc. Jestliže už to je něco víc, potom už není o čem diskutovat. "Víš, že ho matka nikdy neměla zrovna moc v lásce," zavrtí hlavou. Nemá sice ráda Dianu za to, že rozdělila jejich rodiče, ale za to Bash nemůže. Jejich matka vždycky dělala všechno proto, aby netrávil moc času se svými nevlastními sourozenci, především s Francisem. "Nejspíš po jejich návratu ze Skotska," usoudí.
"Kéž by sestro, ať už by byl jakýkoliv. A pokud brzy nějaký nepřijde. Asi navštívím Nostradama." Zauvažuje Claude. "Ani já ne, necháme se překvapit." Souhlasí ohledně Loly a Francise. "To vím a nikdy se to nezměnilo." Poznamená ohledně matčiny nenávisti k Bashovi. "Něco mi říká, že bratr si najde jakoukoliv výmluvu, aby se jí nemusel zúčastnit." Mrkne na sestru. Vzhledem k tomu, že Mary miluje, jistě by se nezvládl dívat, jak si bere jiného. "Určitě přijde, nepochybuji o tom," povzbudí Elizabeth svou sestru s úsměvem, upravujíc si přitom své tmavě hnědé vlasy. Návštěvu u Nostradama by si mohla ušetřit. Třeba by se dozvěděla ještě něco horšího, než by chtěla. "Nedivím se mu. Na jeho místě bych byla pro totéž," šeptne posmutněle. Je jí líto, že Bash něco takového musí podstoupit. Předpokládá však, že otec bude trvat na tom, aby se té svatby účastnil. Ostatně jako každé důležité společenské události.
"Já taky. Ale pochybuji, že mu to otec dovolí. Víš jaký je v těhle věcech." Soulasí Claude s Liz. Na jednu stranu chce vědět, co se ve Skotsku děje a na tu druhou se toho děsí. Co když se z bratra a Francisovi snoubenky skutečně milenci stali? Ta představa ji děsí. I když teď se rodiče soustředí spíše na to, jak dopadne těhotenství Anglické královny, než problémy ve Skotsku. To zda se Elizabeth narodí syn či dcera, hodně ovlivní budoucnost Evropy. Elizabeth si s kývnutím povzdychne. Jakoby jí sestra četla myšlenky. "Vím. Bohužel," odpoví na její slova. Je schopný jej donutit být přítomný i při naplnění jejich sňatku. Snad otec tak moc zvrácený nebude.
ČTEŠ
Královská krev
Historical FictionSebastian je levobočkem Francouzského krále Jindřicha II. z Valois a jeho milenky Diany de Poitires. Na rozdíl od své matky nemá žádné ambice na to, aby se stal králem. Původně jej návštěva bratrovi snoubenky Marie vůbec netěší, ale čím více, dotyčn...