„Takže ty prý pojedeš se Sebastianem a Mary do Skotska, jak se mi doneslo?" Ujišťuje se Antonine, když si nechá svého syna zavolat a následně vykáže všechny z místnosti. „Ano. Proč se ptáš otce?" Zpozorní okamžitě jeho syn. "Já jen, že by téhle situace šlo využít. "Ušklíbne se záludně král. "V jakém smyslu?" Nechápe Thomas.
V tu chvíli se Antonine zvedne, přistoupí ke svému dítěti, položí mu ruce na ramena a zpříma se mu podívá do očí. „Vždy jsi byl chytrý kluk, Thomasi. Mohl jsem se na tebe vždycky spolehnout a tak doufám, že mě nezklameš, ani tentokráte...Je více nežli jasné, k čemu dojde ve Skotsku mezi královnou a tím bastardem. Až se tak stane. Jakmile budou milenci, oba je zabiješ!" Zní jeho slova. „Otče, že to nemyslíš vážně? Prosím, řekni mi, že je to vtip?" Lekne se Hrabě, setřese přitom otcovi ruce ze svých ramen a o krok couvne. „Vypadám snad, že bych žertoval? To ti to přijde, tak nemožné?!" Zpraží ho Navarrský král přísným pohledem.
„Králi...neříkám, že by měl být problém zabít levobočka. Takový způsob bych byl schopen vymyslet, spíše mi dělá starosti ta druhá část Vaší žádosti. Jak mám vlastně připravit o život Skotskou královnu, aniž by se na to přišlo?! To je stejné, jako byste po mě chtěl, abych zabil Francouzského krále Henryho!"„Neříkám, že by mě jeho smrt nepotěšila...ale to už by byl moc velký risk, tady si raději počkám, až to udělá někdo za mě, nebo až zemře z přirozených příčin. Takže jsme dohodnuti. Je mi jedno, jak to provedeš, ale ti dva se nesmí nikdy ze Skotska vrátit! Rozumíš?! Pokud by k tomu došlo..." Zvýší Antonine svůj hlas a výhružně do překvapeného syna zabodne pohled.
„Ano, otče. Jak si přeješ. Já...udělám to." Souhlasí hrabě se skloněnou hlavou a těžkým srdcem.
Dokáže však příkaz Navarrského krále skutečně splnit?
ČTEŠ
Královská krev
Ficción históricaSebastian je levobočkem Francouzského krále Jindřicha II. z Valois a jeho milenky Diany de Poitires. Na rozdíl od své matky nemá žádné ambice na to, aby se stal králem. Původně jej návštěva bratrovi snoubenky Marie vůbec netěší, ale čím více, dotyčn...