Když tenkrát Nostradamus Greer řekl, že by se mohla stát královnou, považovala to za...nemožné. Zrovna ona, nejstarší ze čtyř sester? Sice byla šlechtična, ale finančně na tom nebyla její rodina zrovna dobře. To byl také jeden z důvodů, proč se stala jednou z dvorních dam Skotské královny, Mary. Cíl rodiny byl v podstatě jasný. Co nejdříve to půjde, si ve Francii najít vhodného partnera, který by měl být také movitý a provdat se za něj. Pak samozřejmě pomoci svým sestrám, až upevní svoji pozici. Ač tohle byli její cíle, nikdy by ji nanapadlo, jakým způsobem se naplní. Když se řekl movitý partner, představovala si maximálně vévodu, spíše tak knížete nebo hraběte, ale rozhodně ne krále. A to ani ve chvíli, kdy začal být patrný zájem Navarského panovníka o ní. Možná by měla být šťastná, ale pravdou bylo, že ji jeho pozornosti spíše znervózňovali. Ano, váhala, když začalo být patrné, že jeho zaujetí je trvalivějšího rázu a...že s její přítomností možná počítá i do své budoucnosti. Nejen, že si nebyla jistá, zda by postavení královny zvládala, ale...vážně by to bylo tak dobré řešení?
Váhala.
Původně totiž ani nepočítala s tím, že by mu to mohlo vydržet delší dobu. Až ve chvíli, kdy vyšlo najevo, že vnímal nemanželského syna francouzského krále Sebastiana, jako soka o její přízeň, začala postupně chápat, že to nebude jen obyčejné poblouznění. Jak jí to zpočátku přišlo. Přesto, ji jedna věc nešla na rozum, proč by měl mít zrovna zájem o někoho, jako byla ona? Co na ni mohl vidět? Možná byla hezká, ale z finanční stránky to dost pokulhávalo. Nikterak ji nepřekvapila otcova reakce, když se mu o zájmu Navarského krále zmínila. Dalo by se říci, že dost naléhal, aby jeho nabídce manželství vyhověla. A pak...došlo k tomu rozvodu. Je pravda, že ty sliby brala zpočátku jen jako další obvyklé výmluvy, které jsou u ženatých mužů časté. Nevěřila prostě tomu, že by to skutečně udělal, že by se kvůli ní skutečně rozvedl se svou manželkou, ale dnes? Místo Lady používala královské My. Mohla si vybírat z neuvěřitelného množství přepychových toalet a stejně kvalitních šperků. Ona kdysi Greer z Kinross, teď byla Navarská královna. Náhle měla k dispozici stovku služebných, čekající jen na její rozkaz. Holka, která kdysi sloužila královně, teď měla k dizpozici bohatství, o kterém se jí ani nesnilo. A ač si na tu skutečnost zvykala prozatím trochu obtížně, musela si přiznat, že to nebylo zase tak špatné. To Kenna si na svoje nové postavení princezny zvykla velmi rychle. Byla z něj skutečně nadšená a jen málokdo by do ní řekl, že se tak nenarodila. Sedlo jí totiž naprosto perfektně. A i ona byla nakonec ráda, že ji má po svém boku. Když se totiž stanete královnou, dost rapidně se omezí okruh lidí, se kterými se můžete normálně bavit, aniž by to nebylo nevhodné. Naštěstí princezna patřila mezi ty schválené vyjímky. „Nikdy bych nevěřila, že se to stane. Stále mi to přijde jako fantastický sen, ze kterého se každou chvíli probudím, Kenno." Svěří se své kamarádce, když procházejí zámeckou chodbou. Jejího vlastního zámku! Čím si to vlastně zasloužila? Honilo se jí neustále hlavou.
Okamžik, kdy se Kena rozhodla přijmout Louisovu nabídku k sňatku, byl ten nejšťastnější v jejím životě. On sice titul Lady není špatný, ale přece jen Princezna de Conde zní mnohem lépe. Taky má mnohem více výhod. Byla by blázen, kdyby si nechala takovou příležitost utéct. Navíc byl Louis milý a pozorný manžel, který ji splnil v podstatě skoro všechno, co jí na očích uviděl. Bylo velmi snadné se do někoho takového skutečně zamilovat, ač přiznává, že možná z počátku u ní převažovaly ty finanční výhody tohoto manželství. Rovnou říká: Neměnila by! O takovémhle životě se jí dřív totiž ani nesnilo a ona si ho rozhodně hodlala užít plnými doušky. „To já docela ano." Zasměje se hlasitě a chytne kamarádku v podpaží, čímž si ji přitáhne blíž. „Víš, co je tvůj hlavní problém, Greer?" Obrátí se na ni s tou otázkou, načež ona zakroutí hlavou, že neví, o čem mluví. „Dost se podceňuješ. Jseš mladá, krásná, chytrá, takové kombinaci málokterý muž odolá delší dobu. Od začátku mi bylo jasné, že žena jako ty, nebude mít o nápadníky nouzy." Kennina slova ji rozesmějí. „To možná ano, ale rovnou krále?" Namítne realisticky. „Navíc dcera zchudlého šlechtice? Vždyť mu z našeho sňatku neplynuly vůbec žádné výhody." Protestuje. „A navíc, nepřipadám si zas tak vyjímečná." Vypadne z ní.
ČTEŠ
Královská krev
Historische RomaneSebastian je levobočkem Francouzského krále Jindřicha II. z Valois a jeho milenky Diany de Poitires. Na rozdíl od své matky nemá žádné ambice na to, aby se stal králem. Původně jej návštěva bratrovi snoubenky Marie vůbec netěší, ale čím více, dotyčn...