Hoofdstuk 12

1.3K 54 0
                                    

-harry's pov-

Als ik de klas inloop, bereid ik me weer voor om naast Melody te gaan zitten, maar ze trekt een of andere nerd naast haar. Ik kijk haar aan en bijt op mijn lip. Denk maar niet dat ik weer zwakte ga tonen, melody. Ik ga naast een van de jongens zitten waar ik vanochtend mee zat te praten. De les is begonnen, en we zijn met ze allen propjes en papieren vliegtuigjes aan het vouwen. Ik grijns en gooi er een paar. Dat die docent het niet eens heeft gezien. "Als je er een tegen de docent gooit, krijg je 5 euro" ik kijk hem aan met een grijns en houd mijn hand op. "Geef maar'  Ik krijg de 5 euro en gooi zoals beloofd een vliegtuig tegen het hoofd van de docente. hij blijft vastzitten in haar haar, en ik barst in lachen uit. De algemeen bekende zin bij al mijn vorige scholen word weer aangehaalt; "Styles! Eruit!" Vrolijk spring ik omhoog. "bedankt voor die 5 euro" Zeg ik en ik ga me melden. In de aula blijf ik nog even wachten op Melody, we hadden immers nog afgesproken om te werken aan het werkstuk. Als ze er na zo'n 20 minuten nog niet is, besluit ik maar weg te gaan, en naar haar huis te gaan. Als ik het fietsenhok bekijk, zie ik dat Melody's fiets er al niet meer staat. Ik spring op mijn fiets, die al bijna uit elkaar valt. Ik moet binnenkort weer een 'lenen'. Ik grijns kort. Ik begin te fietsen, en als het goed is, is haar huis hier in de buurt. Ik grijns breed als ik haar huis heb gevonden. Ik zie haar fiets staan, en zet mijne er netjes en recht op bij. Ik bel aan, en wacht tot er word open gedaan.

"Wat moet jij hier?" Hoor ik als haar moeder de deur opendoet. Wauw, ik wist dat haar moeder een hekel aan me had, maar dat het zo erg zou zijn? Ik bedoel ik zie er niet slecht uit, al zeg ik het zelf. "Ik zou met Melody aan het werkstuk werken" Zeg ik met mijn altijd lage stem. Ik probeer op mijn oprechts te glimlachen, waarin ik waarschijnlijk heel hard faal. Ik mag dan toch naar binnen, en loop naar boven, naar Melody's kamer. Ik klop aan. Ik bijt kort op mijn lip als er een duidelijk geïrriteerde stem zegt dat ik mag komen. Ik pak de deurklink vast en open de deur zachtjes. "hoi" Zeg ik en ik glimlach. "Wat moet jij nu weer hier? Moet jij niet met je 'vrienden' je strafuurtjes halen?" Werpt ze me meteen toe, en kijkt me niet eens aan. "Nee, die heb ik maandag pas." zeg ik rustig. Ik sluit de deur. "Dus? Wat moet je hier?" Zegt ze, nog altijd geërgerd. "Ik kom voor het werkstuk, we hadden afgesproken, weetje nog?" Zeg ik glimlachend en ik kijk haar aan. Ze zucht en rolt met haar ogen, en pakt dan toch haar Laptop. Ik kom voorzichtig wat bij haar zitten. Ze gunt me niet eens een blik, en start Word op. Ik neem de laptop van haar over, en begin te typen. Als het gaat over roken en drinken, kan ik nog best wel wat vertellen. Ook weet ik dondersgoed hoe je verslaafd wordt, ookal ben ik dat niet. Ik voel dat ze me nu wel aankijkt, als ik allerlei dingen begin te typen. De inhoudsopgave was al af, dus ik weet precies wat ik moet doen. Ook kan ik  bijvoorbeeld gevolgen noemen van te veel roken, drinken, drugs. Dit is de eerste keer dat ik wat doe, qua school. Meer alleen voor Melody. Even later ben ik voor mijn doen al heel ver. We zijn al op de helft van wat we moeten hebben en ik sla het goed op. "Het spijt me van vandaag" Zeg ik terwijl ik de laptop afsluit en dichtsla. Ik kijk haar aan en tot mijn geluk kijkt ze mij ook aan, ookal is het zonder een glimlach.

-

I hope you liked it :) Commend, like, and share :D made by Liselotte

I'll take you to another world -harry styles fanficWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu