Hoofdstuk 10

1.4K 50 0
                                    

-Harry's pov-

Ik kijk haar aan als ze van me vraagt om gitaar te spelen en erbij te gaan zingen. Ik kan er maar beter niet tegenin gaan, aangezien ik al blij mag zijn dat ik binnengelaten ben, en niet allerlei dingen naar me ging gooien om me weg te krijgen. Ik pak haar gitaar vast en kijk haar nog even aan. "Ik speel wel elektrisch hé?" Zeg ik nog en ik grinnik eventjes. Ik haal een hand door mijn haar en bijt op mijn lip. Dan bedenk ik me, als ik alleen bij haar voor schut sta, is het nog niet zo erg, toch? Eigenlijk wel. Ik kijk naar hoe ze in haar map bladert, en ze haalt er 'isn't she lovely" eruit. Een heel mooi nummer, vind ik zelf. Ik krijg het papier met de akkoorden erbij. Gelukkig ken ik de akkoorden al wel. Ik speel de akkoorden en probeer de goede aanslag te vinden, wat al redelijk snel lukt. Ik kijk haar aan en begin te lachen als ze vraagt of ik nog ga zingen. Ik zorg er wel voor dat ik niet ga blozen. En dat lukt gelukkig wel. Gelukkig. Ik begin te spelen, en te zingen, terwijl mijn blik strak gericht is op de tekst van het liedje. Ik ken het liedje wel, maar niet alle woorden precies. Ik stop en leg de gitaar op haar bed neer en ik kijk haar aan. Ik grinnik zachtjes. "Mond dicht, je vangt vliegen" Ik haal een klein beetje nerveus een vlugge hand door mijn haar heen. Ik grinnik als ze dat zegt. Ik haal mijn schouders op. "Valt ook wel mee' Zeg ik en ik schraap mijn keel even. Ik hoor dat er op de deur geklopt word, en ik zie Melody's moeder met een schaal koekjes en twee koppen thee. Ik heb meer het gevoel dat het een reden is om te kijken hoe het gaat. Ze loopt vlug weer weg en trekt de deur achter haar helemaal dicht. Ik moet nu niet te gay gaan doen door helemaal lief te doen. Ik kijk op de grond, en zie mijn aansteker nog liggen. Ik buk vanaf het bed en pak hem. Ik stop hem weer in mijn zak en ik glimlach even naar haar. "Voel je je al iets beter, nu ik me voor gek heb gezet?" Vraag ik lachend. Melody begint ook te lachen, wat voor het eerst is in mijn bijzijn. Ze pakt de thee en geeft mij een van de twee kopjes. Ik neem er een klein slokje van. Het is best lang geleden dat ik thee heb gehad, terwijl ik het echt lekker vind. Thee is vervangen door vodka, water door bier, koekjes door sigaretten en die speciale toetjes zijn vervangen door cocaïne. Ik zucht en neem nog een paar kleine slokjes, ookal is het nog kokend heet. Ik kijk naar Melody, en glimlach. Ik kijk nog even naar de deur. Zou haar vader ook nog langskomen om me te keuren, of Melody in 'bescherming' nemen ofzo? Geen idee. Ik blijf kleine slokjes nemen van de thee. Dit doet me echt denken aan mijn jeugd, of zo iets. Ik kijk dan weer op naar Melody, die ik even helemaal vergeten was. Ik kijk haar aan en glimlach eventjes. "Weet je zeker dat je je beter voelt? Wil je nu wel zeggen wat ze zeiden tegen je?" Ik kijk haar aan en trek beide wenkbrauwen op.  Ik zet op gegeven moment mijn glas neer op het dienblad, in plaats van op de grond, zoals ik zelf altijd doe. Ik zal alleen 'beleeft' in haar buurt doen. Hopelijk word ik daar straks niet mee uitgelachen. Ik bijt op mijn lip. Als iemand hier vanaf weet, kan ik mijn imago wel vergeten. Als ze vraagt of het met míj wel goed gaat, kijk ik haar aan. "natuurlijk" Zeg ik lachend. Ergens had ik die vraag niet verwacht. Ik pulk een beetje aan mijn nagels, voor zover ik ze heb. Ik kijk om me heen en bekijk haar kamer kort. Dan kijk ik haar weer aan. Ze begint me allerlei vragen te stellen over waar ik vandaan kwam, bijvoorbeeld of er veel criminaliteit was.  Ik haal mijn schouders op. "Je moet je tassen wel in de gaten houden ja' ik kijk haar aan. "O er zijn genoeg bendes' Zeg ik lachend. Ik trek mijn mouw omhoog en laat een paar tattoo's zien. "Ik ben vaak verhuisd, en kwam in een andere bende te zitten" Zeg ik lachend en ik wijs de tattoo's aan die ik heb laten zetten toen ik in verschillende bendes zat. Ik hoop niet dat haar ouders dat hebben gehoord. Ik weet eigenlijk wel zeker van wel, dus ik begin iets zachter te praten, en ik hoop dat Melody daar niks van zegt. "ben jij wel eens verhuisd?" Ik kijk haar aan en glimlach.

-

I hope you like it :D Made by Liselotte. Share, vote and comment :)

I'll take you to another world -harry styles fanficWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu