Hoofdstuk 60

943 45 0
                                    

-Harry's pov-

Zodra ik mijn zwarte Iphone hoor trillen, schiet ik overeind. Zou het Melody zijn? Ik rek me uit om mijn telefoon te pakken, die op het nachtkastje lag. Ik pak hem, en zie dat het een bericht van Melody is! Toch durf ik hem ergens niet te openen. Wat als ze boos is? Ik zou haar nooit wat aan doen, maar dat wil ze niet geloven. Wat ook niet zo raar is.  -we moeten praten. Kom naar ja.e's huis. Straat: krinfendwal 119-  Er komt een glimlach van oor tot oor op mijn gezicht terecht. Mijn vingers beginnen razendsnel te typen. -ik kom er gelijk aan- Heb ik binnen een mum van tijd op mijn scherm gekregen en ik verstuur het meteen.  Ik spring overeind en struikel bijna de trap af. 'Ik  kom ooit wel terug" Roep ik nog naar mijn moeder, en ik vlieg naar buiten. Ik ben supersnel bij het adres. Volgesnmij heb ik nog nooit zo hard gerend, en al helemaal niet voor een meisje. Ik druk op de deurbel en wacht geduldig tot er open word gedaan. Ik mag het nu niet verpesten, dus ik moet alle gevoelens zeker in bedwang houden. Een beetje awkward loop ik naar binnen als Melody zegt dat ik naar binnen mag gaan. We lopen naar de woonkamer, en ik kijk om me heen. Ik ga zitten op de bank. "Dus.. hier woon je nu?" Vraag ik dan, terwijl ik nog altijd de omgeving aan het verkennen ben. Ik kijk weer naar Melody als ik niks hoor en ik zie haar knikken. "Leuk?" Ik zie haar nog een keertje knikken. 'Ik ben blij dat je het naar je zin hebt.'  Ik lik kort over mijn lippen en het word even ongemakkelijk stil. 'Waar wou j over praten?' Begin ik, om de vervelende stilte te verbreken. Ik knik kort als ze zegt dat ze het over net wou hebben, wat uiteraard voor mij ook wel logisch was. 'Melody, denk je nou echt dat ik jou wat aandoe?" Ik haal kort een hand door mijn haar.  "Ik..Ik  hou van je." Voeg ik er nog aan toe, iets zachter. Ik kijk haar aan en wacht op een antwoord van haar. ik weet ook wel dat ze me nog altijd voor geen cent vertrouwt en dat ook nog niet gaat doen. Wel balen, ik had echt leuke dingen met haar willen doen. Ik kijk haar aan en bijt op mijn lip als ze naar haar handen kijkt,  maar als ze mij aankijkt, kijk ik haar in haar ogen aan. "Ik wil veranderen.. Ik heb geen zin meer om in de steek gelaten te worden met messen in mijn benen en in de bak te eindigen. Alweer"  Ik zucht en kijk naar de grond. Ik kijk haar weer aan als ze vraagt hoe ik dat zou moeten doen. "Niet meer zukle rare dingen doen" Zeg ik.  Ik haal mijn schouders op en kijk naar de reep chocolade die ze op mijn schoot legt. "Ik wou het eerst ook niet doen..." Zeg ik binnensmonds, maar dat had ze waarschijnlijk niet gehoord.  'Wat wou je dan thuis bij jou gaan doen?' hoor ik haar dan vragen en ik kijk op. "Ik wou cupcakes met je gaan bakken" Zeg ik en ik glimlach naar mijn handen, die op mijn knieën lagen.  Ook wel een heel stom idee om te denken dat ze met me mee zou willen komen. Ik bijt hard op mijn lip als ik verder niks hoor, en ik merk dat ze iets dichterbij me komt zitten, aangezien er een grote afstand op de bank tussen ons twee zat. Ik leg de reep chocolade weer tussen ons in, zonder een stukje te hebben genomen. Het word weer stil tussen ons, maar een stuk minder awkward. 'Je moet echt, echt weten dat ik je niets aan zou doen" Zeg ik tot slot en ik kijk haar weer aan. Niet bedroefd of gebroken, maar ook niet vrolijk. Neutraal. Heel neutraal. Ik bijt kort op mijn lip en zie dat Melody nog niet echt reageert. "H-het spijt me dat ik niet met je mee wou.."  ze schraapt haar keel kort. "durfte" Zegt ze zachtjes. Ik  glimlach klein maar zeg niks. Als ik iets op de trap hoor, kijk ik op, en zie daar Jade, die op de eerste trede staat. Als ze ziet dat wij naar haar kijken, rent ze gelijk weer weg. Ik glimlach klein. Ik kijk naar Melody. We zitten nu vet stil en dicht naast elkaar. Melody legt de reep chocolade neer op de tafel. Het is super stil eni k kijk haar weer aan. "geloof je me dan wel als ik zeg dat ik je niets aandoe?" Herhaal ik. Ik kijk haar diep in haar ogen aan en wacht geduldig op haar antwoord, waar ze duidelijk even de tijd voor neemt.

Hope you liked it :)  Vote, Comment and share! xx Liselotte

I'll take you to another world -harry styles fanficWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu