Hoofdstuk 42

1.1K 44 0
                                    

-harry's pov-

Ik heb vorige week besloten om de relatie tussen Melody en mij niet meer tussen mijn vrienden en plezier in te laten staan. Ik doe weer wat ik leuk vind, en weetje, dit bevalt me helemaal. Ik heb het echt gemist om elke pauze  2 á 3 sigaretten te roken, in plaats van één of soms helemaal geen een. En Melody? Die heeft al iemand anders gevonden om mee op te trekken. Ze zit niet eens meer naast mij in de klas. Niet dat ik geen vrienden heb om naast te zitten, maar toch is het raar. Het blauwe oog is gelukkig al bijna weggetrokken. Ik kijk naar Jason en grijns kort. We denken hetzelfde. "Kom, laten we nog wat halen" Zeg ik lachend en we lopen met zn vijfen het schoolplein af. Gelukkig is deze stad niet zo keurig, en best groot. Lachend ontvang ik van iedereen een paar tientjes. "We gaan goed scoren,  ik weet het zeker!" Zeg ik lachend. Ik ben blij dat omdat ik me zo 'voorbeeldig' heb gedragen, niet meer naar dat andere gedoe hoef, na schooltijd. We lopen langs een paar steegjes, en volgens Michael is dit een goede coffeeshop. We zullen zien. Met een grijns lopen we naar binnen, en zelfs hier kijken mensen ons aan. Waarschijnlijk omdat ze denken dat we jonkies zijn, die nergens verstand van hebben. "Hebben jullie al je zakgeld meegenomen, poeh, zal vast niet meer dan €50,- zijn!' Hoor ik iemand spottend zeggen. We negeren die persoon en lopen stug door. Dan leg ik al het geld op tafel. Goed voor 180 euro. Ik merk dat het wat stiller wordt.  "Geef me maar wat wiet" Zeg ik met een scheve grijns. Ik kijk hem een beetje uitdagend aan, en ik merk dat hij gelijk al weet dat hij niet met me moet sollen. Ik krijg wat ik wil, en zonder wat verder te zeggen, lopen we weer naar buiten, en beginnen allemaal één joint te rollen. We steken hem één voor een aan, en op de weg naar school roken we hem op. Dan trappen we hem uit en ik blaas nog één keer de heerlijke rook uit. "Dat was lekker' Hoor ik Daron zeggen. "inderdaad' Zeg ik lachend.

We lopen het schoolgebouw in, en ik moet vooraan, zoals altijd. Ik zwaai de deur open van het wiskunde lokaal, en ga naast Michael zitten. Mick zegt eigenlijk ooit zo ongelovelijk veel. Ik glimlach naar Melody, zoals ik altijd naar haar glimlach. Vriendelijk, liefjes. Maar de glimlach verdwijnt al gauw, zodra de docent begint te schreeuwen.  Ik kijk hem grijnzend aan, en hij word bijna rood. "Harry, Michael, Daron, Jason en Mick!" Begint hij. "Jullie mogen gezellig blijven zitten na de les. Ik zie hem grijnzen en ik zucht kort. Altijd dat gezeik ook. Ik pak mijn boeken, die ik toevallig wel bij me heb en sla ze open. Na een eeuwigheid vol gezeur en gedoe over interpoleren, gaat de bel. Ik wil net opstaan, als ik mezelf eraan herrinner dat ik moet blijven zitten. Dit keer gelukkig niet alleen. Ik glimlach kort naar Melody en fluister vlug in haar oor: "Het komt wel goed'  Ik glimlach en geef haar kort een knipoog, waarna ze uit het lokaaal verdwijnt. Ik ga op een tafel zitten en zucht. "What's up?" Zegt Daron lachend. "Jullie, jullie lappen álle regels die jullie tegenkomen aan jullie verdomde laars!' Schreeuwt hij woedend. "Daar hebben wij genoeg van. En aangezien jullie allemaal, stuk voor stuk al op rebount hebben gezeten, wijn we er méér dan klaar mee. Jullie worden voor twee weken geschorst!" Buldert hij boos. Iedereen kijkt elkaar aan, en we barsten dan in lachen uit. "Serieus? Kan de school ons niet aan? Lachen!" Begin ik grinnikend. "En JIJ, Styles, krijgt het straks nog zwaar. Héél zwaar' Ik probeer met moeite mijn lach in te houden. Ik kijk kort om me heen, en dan vergaat het gelach van me. Ik zie Melody door het raam kijken, en ik kijk haar strak aan. O fuck. Ik wendt me weer tot de leraar, en blijkbaar heeft hij het ook gezien. "Ik snap echt niet dat je het zo leuk vindt om dat meisje zo te verpesten. Als ik haar was, zou ik echt al niks meer met je te maken willen hebben." Zegt hij dan. Ik kijk hem aan. "Jij weet echt niet wat wij in onze vrije tijd doen!" Zeg ik, een beetje aangebrand. Ik kijk kort naar de jongens, en probeer weer rustig aan te doen. Het is echt un-cool om zo te reageren over iets wat over je meisje gaat. "Jullie mogen gaan." Zegt hij dan. Ik loop als laatste het lokaal uit en trek de deur achter me dicht. Ik zucht en ga tegen de muur staan. "En? Wat voor straf heb je?" Vraagt ze nieuwsgierig. "Ik ben geschorst' Zeg ik, en ik weet niet of ik nu moet gaan lachen. Ik zie dat haar ogen een beetje groter worden. "Dat heeft nog nooit iemand hiier voor elkaar gekregen" Zegt ze, een beetje verbaasd. 

Hope you liked it :P vote, comment and share! xx Liselotte ;)

I'll take you to another world -harry styles fanficWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu