Hoofdstuk 3

1.7K 70 1
                                    

-melody pov-

Ik loop de les uit. Dit was me laatste les. Ik loop naar me kluisje en stop al me boeken weer in me tas die ik mee moet nemen naar huis. Ik trek me jas uit het kluisje en doe het kluisje weer dicht. Nu nog op harry wachten. Waar ik totaal geen zin in heb. Ik blijf bij me kluisje staano m op hem te wachten. Hij zat in dezelfde les dus hij zou straks wel moeten komen. Na een tijdje zie ik hem aankomen lopen. 'Waar bleef je?' Hij haalt zijn schouders op. Ik zucht geïriteerd. 'We gaan bij mij.' Zeg ik. Me moeder is thuis dus als er wat gebeurd met me kan ik schreeuwen. Ik geef hem verder geen aandacht meer. We fietsen samen naar me huis. Nu bedenk ik me pas dat het eigenlijk niet zo slim is want nu weet hij waar ik woon. Hij kan me 's nachts komen vermoorden. Ew. Ik zet mijn fiets neer. Harry gooit zijn fiets voor mijn deur neer. 'Kan je die oprapen en gewoon normaal neer zetten?' Vraag ik geïriteerd. Hij denkt echt dat hij alles kan maken. Hij doet wat ik zeg. Ik doe de deur open. Mijn moeder komt aangelopen en kijkt me geschrokken aan als ik met harry aan kom lopen. 'Maak je maar geen zorgen. Ik moet een werkstuk doen met hem. Meer niet.' Ze zucht opgelucht. Ik loop gelijk door naar me kamer. Ik pak me laptop. 'Waar gaan we het over doen?' Ik kijk hem vragend aan. Hij haalt zijn schouders op. Hij zit er wat ongeïnteresseerd bij en haalt een pakje sigaretten erbij. 'We doen het over verslaving.' Hmm, ja. Harry bracht me op het idee toen ik dat zag. Hij pakt een aansteker. 'Nee. We roken hier niet.' Zeg ik en begin weer verder met typen. Hij werkt niet echt bepaald mee. Ik zie dat hij het toch aan wil steken dus ik duw de aansteker uit zijn hand die vervolgens op de grond ligt. 'Ga je nog meewerken? Ik ga niet alles alleen doen hoor.' Zeg ik zuchtend. Ik zie hem kijken naar me gitaar. Jup, ik speel gitaar. Al vanaf me zesde. 'Wil je wat drinken?' Ik zie hem knikken waardoor ik al opsta. 'Wat wil je?' Ik loop naar de deur en wacht op zijn antwoord. 'Bier.' Ik rol even met me ogen. 'Dat word dus water.' Ik loop de kamer uit richting de keuken. 'En? Valt hij een beetje mee?' Hoor ik me moeder gelijk vragen. 'Verschrikkelijk, hij werkt niet mee. En hij dacht ook nog even gezellig hierbinnen te gaan roken. Nou, dacht het niet.' Ik schenk twee glazen water in. 'Succes.' Hoor ik me moeder nog zeggen. Ik loop de trap op richting me kamer. Ik zoe dat hij mijn gitaar in me handen heeft. 'Wat doe je?' Roep ik boos. Ik zet de glazen op me bureau en trek de gitaar uit zijn handen. 'Speel is wat?' Hoor ik hem vragen. Ik schud me hoofd en zet me gitaar weer terug. 'Jij gaat ook nu wat doen.'

We zijn uiteindelijk al 2 uur bezig en ik heb tot nu toe alles gedaan. We hebben nog maar 2 bladzijdes terwijl je er ongeveer 25 moet hebben. Maar ik kom niet ver als harry niet meewerkt. Hij staat op.'ik moet naar huis.' Hoor ik hem mompelen. 'Oke.' Ik zet me laptop aan de kant en loop met hem mee. Ik gooi zijn jas naar hem toe die over de stoel hing. 'Tot morgen. Morgen weer?' Hoor ik hem nog vragen. Ik begin spontaan te lachen. 'Wat? Dat ik weer al het werk doe en jij zit maar een beetje voor je uit te staren?' Ik zie een lach op zijn gezicht tevoorschijn komen. 'Nee nee mevrouw. Ik ga al meewerken.' Ik zucht even. 'Oke dan.' We moeten toch ooit het werkstuk afkrijgen dusja. 'We gaan wel bij mij.' Hoor ik hem nog zeggen voordat hij wegfietst. Ik maak even kots geluidjes als ik de deur dichtheb. Ik snap echt niet wat amy en die andere meiden in hem zien. Hij is echt niet mijn smaak. Ik loop de woonkamer in waar me moeder me meelevend aan kijkt. 'Echt een ramp.' Zeg ik zuchtend.

---

Hmm,, what do you think? Vote en comment. Comment voor tips en of je het leuk vindt. Vote,, just because it's cool. Dan weten we of jullie het boek leuk vinden. (Made by christy styles :P)

Byeee littleeee cupcakesss

I'll take you to another world -harry styles fanficWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu