Hoofdstuk 45

988 44 0
                                    

-melody pov-

Na een tijdje roept jade haar moeder ons naar beneden voor de thee. Ik stop even met lopen als ik mijn mobiel hoor overgaan. Onbekend nummer. Ik neem op. 'Met melody. Met wie spreek ik?' Vraag ik en wacht op een antwoord. 'Met het politiebureau. Ken je harry?' Ik slik even. Zou er wat gebeurd zijn. Zou hij weer wat gedaan hebben. Ik had het zien aankomen. Hij deed deze dagen zo raar. 'Uh, ja. Ik ben zijn vriendin.' Zeg ik zuchtend. 'Je kan nu naar het politiebureau komen. Hij heeft je een hoop uit te leggen.' Ik knik, ookal ziet hij het niet. 'Ik kom eraan.' Ik hang op en kijk naar jade die me afwachtend aan zit te kijken. 'Harry zit bij het politie bureau. Ik moet nu gaan.' Zeg ik wat gefrustreerd. 'Ik ga mee!' Ik glimlach. Dit zijn nou echte vrienden. We rennen naar beneden. We zeggen haar moeder gedag en stappen op de fiets. We rijden richting het politiebureau dat hier best dichtbij is. Ik zet me fiets tegen de muur en loop het gebouw binnen. Ik loop naar de balie. 'Waar is harry styles?' Ze wijst me de weg. Er staan wat agenten voor de deur. 'Er mag er maar een naar binnen.' Hoor ik een agent zeggen. Jade zie ik al gaan zitten op de gang. Ik knik en loop naar binnen. Ik zie harry zitten en zie gelijk dat er iets niet goed is. Hij ziet er zo slecht uit. 'Wat is dit?' Roep ik gefrustreerd. 'Hij heeft je een hoop uit te leggen.' Ik ga tegenover harry zitten maar er komt niks uit zijn mond. 'Gaat iemand me hier nog wat vertellen?!' Roep ik met tranen in me ogen. Hij zal wel weer wat slechts gedaan hebben. Maar nu moet het ook echt slecht zijn omdat hij bij het politiebureau zit. Het is niet net zoals op school even spijbelen. 'Ik uh,' hoor ik harry zachtjes mompelen. 'Zeg het nou maar. Je hebt wat ergs gedaan he? Nou, je had het lef op het te doen dus moet je ook het lef hebben om het te zeggen.' Zeg ik zuchtend. 'Ik had wiet en..' Hij pauseert even. 'Ik heb een meisje bedreigt voor geld.' Er komt een grote brok in me keel. 'Hoe? En met wie?' Vraag ik moeilijk. 'Met een mes.' de tranen rollen over me wangen. 'Met daron, jason, mick en michael.' Hoor ik hem er nog zachtjes mompelen. 'Me ouders hadden gewoon fucking gelijk, harry! Ik heb me familie voor jou opgegeven en jij doet dit! Ik had je nooit moeten vertrouwen met je praatjes dat je gestopt was! Fucking loser dat je bent!' Ik sta huilend op. Ik wil naar de de deur lopen maar iemand houd me tegen. Harry. Ik sla zijn handen weg. 'Blijf met je handen van me af, vies kind!' Roep ik huilend. Ik open de deur en ren naar buiten. Ik val in jade's armen. Ik ben blij dat ze nu even niks vraagt want daar kan ik nu echt geen antwoord op geven. Ik zie harry door het raampje naar hem kijken. Ik steek me middelvinger naar hem op. Alles waren leugens. Alles wat hij zei. Volgens mij heeft hij nooit van mij gehouden. 'Ga je spullen bij harry halen, je gaat bij mij wonen.' Hoor ik haar zeggen. Ze staat op. 'Dankje.' Ik sta op en pak jade's arm. 'Ik moet nog wat doen.' Ik wacht tot ik naar binnen mag van de agenten. Ik loop naar harry en sla hem in zijn gezicht. 'Het is klaar. Wij zijn klaar. Maar dat had je zelf wel kunnen bedenken.' De agenten proberen me tegen te houden. Ik loop de kamer uit richting jade. 'Klaar!' Roep ik wat opgeluchder. Ik snap niet dat hij ooit zoiets zou kunnen doen. Zoiets doe je niet. Ik dacht dat hij veranderd was. Ik veeg me tranen weg en fiets samen met jade richting harry's huis. Ik klop aan. Harry's moeder lijkt nog heel vrolijk te zijn, volgens mij heeft zij nog niks gehoord. 'Ik zou maar naar het politiebureau gaan.' Zeg ik zuchtend. Ik zie dat ze gelijk weet wat er allemaal aan de hand is. 'Sorry, ik kom me spullen ophalen. Het ligt niet aan jou. Maar ik kan het niet.' Ze knikt en geeft me een knuffel. Ze trekt haar jas aan. Waarschijnlijk gaat ze nu naar het politiebureau. Ik pak me spullen. Een nieuw begin zonder harry en me ouders. Ik heb tenminste nog een iemand, jade!

---
Vote, comment and share x christy

I'll take you to another world -harry styles fanficWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu