Hoofdstuk 96

801 36 0
                                    

-Harry's pov.-

Het is maandagochtend. Ik ben blij dat Melody weer bij me durft te komen, en zelfs bleef slapen. Jammer genoeg moest Jason het weer allemaal verpesten. Ik kruip omhoog en trek schone kleren aan. Ik kijk mezelf aan in de spiegel en glimlach klein. Als die eikel haar nog een keer aanraakt, krijgt hij een échte klap. Ik loop naar beneden en prop snel een broodje in mijn mond en maak koffie voor mij en mijn moeder. Ik drink het altijd zwart, dus ik zet meteen het kopje aan mijn lippen. Ik drink het snel op en ren naar boven om mijn tanden te poetsen en mijn haar te doen. Ik pak mijn tas en loop naar beneden. 'Tot vanmiddag" Zeg ik en ik zwaai kort, waarna ik op mijn roestige fiets stap. Ik begin te fietsen, en kom dan uiteindelijk tussen twee grote groepen fietsers in op school. Ik prop mjn fiets tussen alle andere fietsen, en zie Jade's fiets wel, maar die van Melody niet. Ik haal kort in mezelf mijn schouders op. Die komt vast zo wel. Ik loop de klas binnen, en zie Jade alleen zitten. Ik kijk haar aan en frons. "Is melody er niet?" Vraag ik dan. Ik kijk op de klok. De bel kan ieder moment gaan. "is ze niet met jou meegefietst dan?" Hoor ik Jade zeggen. Ik schud mijn hoofd en ga maar achter haar zitten. De les is begonnen, maar Melody is er nog altijd niet. Zodra we pauze hebben, ga ik buiten staan om haar te bellen. Ze neemt niet op. Nog een keer. Opnieuw neemt ze niet op. Ik probeer het nog een laatste keer, maar tevergeefs, ze neemt niet op. Ik bijt op mijn lip. Jason is er ook niet. Zou hij.. Ik bijt op mijn lip. Ik moet hier weg. Ik ren naar Jade toe. "Jade, heb je grijze of donkerblauwe oogschaduw voor me?" Ik kijk haar aan en die dat Jade, en genoeg mensen om me heen fronsend naar me kijken. ""Jawel, maar waarvoo..." Ik laat haar niet uitpraten. "Geef nu maar' Zeg ik een beetje opdringerig. Ik glimlach als ik het krijg. "Dankje" Mompel ik en ik ren de jongenswc in. Ik meng grijs en donkerblauw met elkaar, en doe het lichtjes op onder mijn ogen. Ik trek een ziek gezicht en maak mijn voorhoofd een beetje nat. Ik zie er echt ziek uit. Ik glimlach inmezelf en geef de oogschaduw terug aan Jade. "Oogschaduw is voor boven je ogen, he" Hoor ik haar zeggen. Ik rol mijn ogen. "Weet ik ook wel" zeg ik lachend en ik loop naar de meldbalie, terwijl ik mijn armen om mijn buik sla, en wat ziek voor me uit staar. "Ik voel me niet zo lekker, meneer' Zeg ik zacht en schor. Ik kijk hem aan. "mag ik naar huis?" Vraag ik op dezelfde toon. Als het eindelijk gelukt is, krijg ik een briefje mee naar huis, waar mijn moeders handtekening opgezet moet worden. Hoe vaak ik haar handtekening we niet gefaket heb. Ik loop langzaam weg van de balie en ren naar de fietsen. Ik begin langzaam te fietsen, aangezien iedereen me kan zien. Oke. ik wil echt even bij die jason langsgaan. Ik vertrouw hem voor geen cent. ik pak mijn telefoon en probeer het nog één keertje om haar te bereiken. Wéér neemt ze niet op. Ik zucht en begin te fietsen, terwijl ik goed om me heen kijk. Uiteindelijk kom ik bij de plek wat zijn huis zou moeten zijn. Ik doe mijn fiets op slot en gooi hem in de bosjes. Laat ik eerst maar gewoon aanbellen, voordat ik ga inbreken. Weetje, nu helpt het me wel dat ik vroeger wel eens had ingebroken. Ik bel aan, en het duurt lang voordat er open word gedaan. Ik had gelijk, dit is Jason's huis. "Wat moet je?" Begint hij. "Waar is Melody?" Zeg ik geïrriteerd. "Hoe moet ik dat nu weer weten. Misschien is ze wel voor jou weggelopen" Ik rol met mijn ogen. "Ik weet ook wel dat jij weet waar ze is. Kom op, vertel het' Zonder wat te zeggen slaat hij de deur voor mijn neus dicht en ik hoor dat hij meerdere sloten op slot draait. Stik. Ik ga met mijn rug tegen de muur staan en kijk om me heen. Niemand in de buurt. Ik kijk naar boven. Gelukkig zijn er weinig ramen, maar staat er toch een open. Ik pak de regenpijp vast. Als ik hier omhoog zou klimmen, zou niemand me moeten kunnen zien. Ik adem diep in en uit, en trek me omhoog.

-

Hope you liked that bit! Comment, vote and share :) xx Liselotte.

I'll take you to another world -harry styles fanficWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu